Wydarzenia

1 godzin temu  11.12.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Pantera bliżej rynku aftermarket

Wahler, uznana marka specjalizująca się w rozwiązaniach zarządzania temperaturą w pojazdach, wzmacnia swoją obecność na rynku części zamiennych. Fabryka produkuje ponad trzy miliony termostatów rocznie. I teraz zmienia zasady dystrybucji swoich produktów.

Wizualna tożsamość marki reprezentowana jest przez panterę. Jest ona symbolem precyzji, szybkości reakcji i koncentracji, oddających filozofię działania Wahler, w tym zdecydowanie i elastyczność. Każda z tych cech znajduje odzwierciedlenie w trwałości i niezawodności produktów marki.

Firma powstała w 1902 r., a dziś fabryka produkuje ponad trzy miliony termostatów rocznie. Obecnie zatrudnia 172 pracowników. Dotychczas produkty firmy były kierowane głównie do producentów OEM, a w aftermarket dostępne poprzez dystrybutorów handlowych. Od 1 stycznia 2026 r., zarówno w Europie, jak i na rynkach globalnych, produkty Wahler będą ponownie dystrybuowane bezpośrednio przez Thermal Management Solutions (TMS), globalnego producenta komponentów z zakresu zarządzania termiką silnika i właściciela marki Wahler. W ten sposób firma będzie mogła jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów.
Zmiana zasad dystrybucji zapewni klientom Wahler, marki z ponad 120-letnią historią, bezpośredni dostęp do produktów klasy premium, profesjonalnego wsparcia technicznego oraz szerokiego portfolio termostatów do układów chłodzenia i oleju, produkowanych zgodnie z najwyższymi standardami OE. Oferta marki obejmuje termostaty mechaniczne oraz termostaty sterowane mapą temperatury, dostępne w różnych konfiguracjach, a także innowacyjne zawory umożliwiające regulację przepływu niezależnie od temperatury. Technologie te znajdują zastosowanie również w nowoczesnych, alternatywnych układach napędowych.

W zakładzie w Oberboihingen powstaje rocznie około trzech milionów termostatów oraz elementów regulacji temperatury oleju. Globalna produkcja Wahler oscyluje wokół sześciu milionów sztuk rocznie.
– Wznawiając sprzedaż bezpośrednią od 1 stycznia 2026 r., zbliżamy się jeszcze bardziej do klientów niezależnego rynku aftermarket.  Nasze doświadczenie OE, własne zaplecze projektowe, walidacyjne i produkcyjne, a także neutralna klimatycznie linia montażowa w Oberboihingen, stanowią fundament naszej niezawodnej jakości klasy premium, krótkich łańcuchów dostaw i wysokiego bezpieczeństwa logistycznego – mówi Holger Kiebel, Dyrektor Zarządzający Thermal Management Solutions DE Oberboihingen GmbH.

Jak czytamy w komunikacie firmy, bezpośrednia dystrybucja realizowana przez TMS zapewni szybszą obsługę, stabilniejszą dostępność produktów oraz bliższą współpracę z kluczowymi klientami rynku IAM, w szczególności z dystrybutorami części oraz grupami zakupowymi.  Zmiana modelu sprzedażowego oznacza, że pełne portfolio marki Wahler, zarówno do samochodów osobowych, jak i pojazdów użytkowych, będzie dostępne bezpośrednio poprzez TMS. Wahler pozostaje marką produktową, natomiast TMS odpowiada za produkcję, dystrybucję oraz obsługę rynku IAM. Decyzja ta odzwierciedla strategię ukierunkowaną na wzmocnienie pozycji marki Wahler na europejskim rynku części zamiennych oraz na jeszcze bardziej bezpośrednią i dynamiczną współpracę z klientami.

Co zyskają profesjonaliści z rynku aftermarket? Wprowadzając model sprzedaży bezpośredniej realizowanej przez TMS, marka zyskuje przejrzystą strukturę obsługi oraz jednoznaczne punkty kontaktu dla rynku IAM. Krótkie czasy reakcji oraz spójny łańcuch dostaw oferują dystrybutorom i grupom zakupowym stabilny dostęp do produktów premium.

Fot.  Oberboihingen GmbH

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony