w silnikach Renault
Firma Renault stosuje silniki, w których pasek 5PK musi być instalowany na kołach 6PK. Montaż przebiega odmiennie w zależności od silnika.
Sytuacja ta dotyczy:
1) Niektórych samochodów z silnikiem o pojemności 1.4 i 1.6 (K4J, K4M, K7J, K7M) wyposażonych w klimatyzację z oryginalnie montowanym paskiem 6PK (OE ref. 7700101261 - 6PK1750), w których po pewnym czasie Renault rozpoczęło montaż pasków 5PK (OE ref. 7700111671 - 5PK1747);
2) Także w innych silnikach (F4P, F4R, F5R, K9K) często spotyka się kombinację paska 5PK z kołami 6 PK.
W związku z tym, że paski 5PK pracują na początkowo montowanych kołach o 6 rowkach, bardzo istotną kwestią jest montaż paska we właściwej pozycji. Należy zwrócić na to szczególną uwagę, ponieważ w niektórych przypadkach resztki pasków wieloklinowych, które uległy zniszczeniu, mogą dostać się do układu rozrządu, powodując znaczne uszkodzenia silnika.
Różne konfiguracje:
1.4 8V, 1.4 16V, 1.6 8V, 1.6 16V:
- bez klimatyzacji:
- pompa wspomagania kierownicy napędzana paskiem: pasek musi być zamontowany po wewnętrznej stronie kół (rys. 1)
- pompa wspomagania kierownicy napędzana elektrycznie (nie występuje w układzie paskowym): pasek musi być zamontowany po zewnętrznej stronie kół (rys. 2)
- z klimatyzacją:
- pasek musi być zamontowany po zewnętrznej stronie kół (rys. 2)
1.8 16V, 2.0 16V, 2.0 16V iDE:
- pasek musi być zamontowany po zewnętrznej stronie kół (rys. 2)
1.5 DCi:
- pasek musi być zamontowany po zewnętrznej stronie kół (rys. 2)
Rys 1.
Rys 2.
W związku z powyższym nastąpiły pewne zmiany w ofercie Gates. Dotychczasowy pasek 6PK1753 został zastąpiony przez 5PK1750. Zestaw paska pomocniczego K036PK1753, który występuje w nowej drukowanej edycji katalogu 2007, zostanie zastąpiony zestawem K015PK1750. Niniejsze zmiany będą ujęte w katalogu on-line na stronie: www.gatesautocat.com.
Komentarze (0)