Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Paski rozrządu

5543XS i 5559XS w samochodach VAG 1.9 Diesel

Obydwa paski są stosowane w tych samych typach silników (AYQ, AGP, AQM, AGR, ASY, ASV, ALH, AHF) i mają identyczne wymiary (141 zębów, 25 mm szerokości). Wybór odpowiedniego paska jest uzależniony od numeru silnika. Paski 5543XS są stosowane do pewnego numeru silnika, powyżej zaś paski 5559XS. Informacje te są ściśle określone w “Katalogu Układów Napędowych” Gates. Wielu klientów ma problem z odnalezieniem numeru silnika. W większości przypadków numer ten jest przedstawiony na naklejce na górnej części pokrywy paska rozrządu i/lub bloku silnika przy filtrze oleju. Przy braku możliwości określenia numeru silnika powstaje dylemat, który pasek powinno się zastosować. Różnica leży w konstrukcji - pasek 5559XS jest mocniejszy niż 5543XS, ponieważ od pewnego momentu zaczęto stosować pompę wtryskową o wyższej wydajności, która powoduje dodatkowe obciążenie paska.



W silnikach przed zmianą pompy spotykamy zarówno napinacze z plastikowym kołem pasowym, jak i napinacze z metalowym kołem. W silnikach z pompą o wyższej wydajności występują wyłącznie napinacze z metalowym kołem pasowym.



UWAGA! Jeżeli ustalenie numeru silnika jest niemożliwe, zastosowanie paska 5559XS zamiast 5543XS jest dopuszczalne wyłącznie, gdy w układzie występuje napinacz z metalowym, a nie plastikowym kołem pasowym! Kombinacja paska 5559XS z napinaczem z plastikowym kołem pasowym doprowadzi do przedwczesnego zużycia koła pasowego napinacza.

Pamiętaj!
Jeżeli nie można określić numeru silnika, a w układzie występuje napinacz z kołem pasowym metalowym, pasek 5559XS może być stosowany zamiast 5543XS. Nigdy nie wolno stosować paska 5543XS zamiast paska 5559XS!
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony