Od początku lat 90. firma Gates produkuje napędy paskowe typu „hot oil” do zastosowań przemysłowych: generatorów, kosiarek do trawy i pomp wodnych. Wraz z postępem technologii tego rodzaju układy, w zastępstwie tradycyjnych napędów łańcuchowych, zaczęto wykorzystywać w silnikach samochodowych do napędu wałków rozrządu, wału korbowego oraz pompy oleju.
Współczesne silniki zajmują mniej miejsca i są znacznie lżejsze niż kiedyś, a będą jeszcze mniejsze w przyszłości. Już teraz jednostka z technologią „hot oil” mieści się na kartce papieru formatu A4. W 2008 roku Ford dokonał modyfikacji układu przeniesienia napędu pomiędzy wałem korbowym a pompą paliwa w silniku 1.8 l diesel Common Rail. Łańcuch wraz z kołem zębatym zastąpiono paskiem pracującym w oleju (BIO), zwanym paskiem typu „hot oil”. Zmiana ta zapoczątkowała wprowadzenie tego typu rozwiązań w układzie wał korbowy/rozrządu w 3-cylindrowym silniku Forda 1,0 EcoBoost, w 3-cylindrowym silniku z serii EB koncernu PSA, jak również w napędzie pompy oleju w silnikach VW 1,6 i 2,0 TDI Common Rail.
Jak zapewnia firma Gates, trwałość jej najnowszych pasków typu „hot oil” jest większa od trwałości innych tego typu konstrukcji. Pasek musi być odporny na nieustanne działanie różnego rodzaju olejów i dodatków stosowanych w silnikach oraz na szeroki zakres warunków roboczych i temperatur w różnych strefach klimatycznych. Jak wynika z przeprowadzonych testów, właściwości pasków Gates umożliwiają im przetrwanie nawet w najgorszych warunkach pracy.
Komentarze (0)