Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Peugeot wybrał najlepszych
Konkurs blacharsko-lakierniczy Peugeot Polska. Siódma już edycja konkursu na najlepszego blacharza i lakiernika w sieci autoryzowanych serwisów Peugeot Polska dobiegła właśnie końca. W ramach edycji 2010 wyłoniono nie tylko indywidualnie najlepszych, ale również najlepszy w kraju serwis blacharsko-lakierniczy. W tej edycji udział wzięło 70 lakierników i 66 blacharzy z serwisów w całym kraju, co stanowi połowę specjalistów zatrudnionych we wszystkich autoryzacjach na terenie naszego kraju. Finał tegorocznego konkursu odbył się 4 grudnia 2010 r. w serwisie Peugeota w Warszawie.

Serwis
Najlepszym autoryzowanym serwisem blacharsko-lakierniczym Peugeot w roku 2010 został serwis Magurka z Bielsko-Białej. Drugie miejsce zajął poznański Motomarket. Na trzecim miejscu uplasował się serwis MiR Prasek z Radomia. Pierwsza część konkursu serwisowego polegała na ocenie wiedzy teoretycznej i praktycznej blacharzy i lakierników danego serwisu oraz na audytach sprawdzających organizację i wyposażenie każdego z serwisów. Sprawdzano również zmiany jakie zaszły po audytach i uwidocznieniu niedociągnięć i oceniano sprawność ich wprowadzenia.

- Zorganizowano łącznie 18 sesji, w których udział wzięło 136 blacharzy i lakierników z całego kraju – podsumowuje Leszek Praszkiewicz, specjalista ds. metod i programów z Peugeot Polska. - Dało im to również przeszkolenie w zakresie najnowszych technologii i rozwiązań stosowanych podczas napraw. Przeprowadziliśmy również 52 audyty, w których oceniane były tylko rzeczy ponadstandardowe, czyli inicjatywa własna serwisów i ich chęć do ulepszania się w ramach autoryzacji Peugeot.


Blacharstwo
- Test teoretyczny dla blacharzy wymagał niemal inżynierskiej wiedzy na temat konstrukcji nowoczesnych nadwozi, wiedzy, która pomaga zrozumieć wymagania technologiczne napraw powypadkowych – mówi Artur Roman z dyrekcji serwisu i części zamiennych Peugeot Polska. - Zadania praktyczne wykraczały poza codzienne naprawy, wymagając użycia technologii, które dopiero zaczynają być wykorzystywane w tej branży. Biorąc pod uwagę, iż w tej części konkursu uczestniczyli tylko najlepsi fachowcy, zadania zostały przygotowane tak, by mogli się wykazać swoją wyjątkową wiedzą i ponadprzeciętnymi umiejętnościami. Pierwsze miejsce i tytuł najlepszego blacharza Peugeot 2010 uzyskał Paweł Leniart z serwisu Magurka, z Bielska-Białej. Drugie miejsce zajął Zbigniew Jędrzejewski z autoryzowanego serwisu Peugeot w Częstochowie. Na ostatnim miejscu podium znalazł się Krzysztof Brudnik z Piotrkowa Trybunalskiego.

- Mam 19 lat praktyki w zawodzie. Z tego 14 lat to praca w autoryzowanej stacji Peugeot – mówi z uśmiechem Paweł Leniart, najlepszy blacharz Peugeot 2010. - Cały czas szkolę się w zakresie najnowszych technologii, dzięki czemu jest to mój piąty start w konkursie blacharsko-lakierniczym Peugeot, ale co chyba najważniejsze, jest to moje trzecie z rzędu zwycięstwo. Oczywiście, mam zamiar dalej się rozwijać w zakresie wykonywanego zawodu i wygrywać również kolejne edycje konkursu.

Lakiernictwo
- Test dla lakierników to sprawdzian wiedzy wymaganej na przykład od ekspertów ubezpieczeniowych w zakresie wad powłok lakierowych, ich przyczyn powstania i możliwych sposobów usunięcia. Dodatkowo oceniano także praktyczne umiejętności w usuwaniu takich wad – informuje dyrektor Artur Roman.

W tej finałowej części konkursu nie zobaczyliśmy typowego lakierowania elementów nadwozia samochodowego. Takie zadania były we wcześniejszych etapach. Wysoko wyspecjalizowani pracownicy, których do finału dotarło pięciu, mieli inne zadania. Wybór najlepszego lakiernika w ramach finałowej rozgrywki miał dwa etapy. Pierwszy, to usunięcie usterki lakierniczej w postaci tzw. zacieku. Na tę czynność zawodnicy dostali od organizatorów godzinę. Nie wszystkim udało się w pełni skończyć zadanie w tym czasie. Drugim etapem zmagań lakierników była ocena wad lakierniczych. Zawodnicy mieli pół godziny na rozpoznanie przeróżnych, specjalnie przygotowanych przykładowych wad na powłoce lakierowej. W ciągu kolejnej godziny lakiernicy musieli określić teorię powstawania takiej wady, jak również wybrać i opisać dokładnie metodę jej usunięcia.

Pierwsze miejsce i tytuł najlepszego lakiernika Peugeot 2010 uzyskał Piotr Bożyczko z olsztyńskiego serwisu. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Krzysztof Brzeźniak z Bielska-Białej. Ostatnie nagrodzone trzecie miejsce uzyskał Marek Grzybowski z płockiego serwisu. Dodajmy, że cztery pierwsze miejsca w tym konkursie zajęły serwisy pracujące na produktach Sikkens, piąty zaś na R-M.

Artur Ostaszewski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony