Części i regeneracja

ponad rok temu  17.11.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

PGM Automotive wchodzi na rynki Afryki

Spółka PGM Automotive, utworzona przez kilku członków Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, prowadzi intensywne działania sprzedażowe i marketingowe w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu. Przedstawiciele PGM wspólnie z lokalnymi oddziałami PAIH organizują m.in. webinaria dla przedsiębiorców z Maroko, Senegalu, Nigerii czy RPA, by zapoznać ich z polską marką i zachęcić do współpracy handlowej. Pierwsze kontenery z częściami pod marką PGM Automotive 20 października wyruszyły na „Czarny Ląd”.

Spółka PGM Automotive powstała w 2019 roku z inicjatywy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL Sędziszów SA (filtry), FA Krosno SA (sprężyny gazowe), ZAP Sznajder Batterien SA (akumulatory), Tip Topol Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i Pelmet Sp.j. (elementy układu kierowniczego). Skład spółki otwarty jest na współpracę z kolejnymi podmiotami z krajowym kapitałem, aby oferta PGM Automotive obejmowała jak najszersze spektrum produkowanych w Polsce części i akcesoriów.
W założeniach projektu od początku podkreślano, że dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży i przy bogatej ofercie wysokojakościowych produktów uczestnicy tego konsorcjum wzajemnie ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale i trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce czy na Bliskim Wschodzie).
– PGM jako jedyna do tej pory organizacja motoryzacyjna skutecznie podjęła promowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu temat wchodzenia na rynki zagraniczne przez konsorcja eksportowe – komentuje Grzegorz Gałczyński, kierownik ds. branż strategicznych, Centrum Obsługi Przedsiębiorców w PAIH. – Utworzona przez członków PGM spółka handlowa reprezentująca kilka podmiotów stowarzyszenia z powodzeniem wchodzi na perspektywiczne rynki Afryki. Z punktu widzenia agencji o wiele łatwiej i sprawniej jest obsługiwać klienta z szeroką ofertą, reprezentującego wielu producentów, ponieważ często budzi on większe zainteresowanie partnerów zagranicznych niż każdy z przedsiębiorców indywidualnie. Łatwiej jest aranżować rozmowy B2B i przebiegają one sprawniej. Inicjatywy PGM bez wątpienia stanowią przykład skutecznego działania, które jako PAIH wspieramy i promujemy.
Po udanej obecności PGM Automotive na targach Equip Auto w Algierii w marcu br. działania sprzedażowe bardzo utrudniła i spowolniła pandemia koronawirusa. Spółka przystąpiła więc do organizowania dla przedsiębiorców z Afryki webinariów, które są sposobem na przybliżenie im nowej europejskiej marki, przedstawienie oferty i korzyści, jakie płyną ze współpracy z tym konsorcjum eksportowym polskich producentów. Dotychczas udało się zorganizować już 5 takich spotkań, które zgromadziły łącznie ponad 100 uczestników – lokalnych importerów i dystrybutorów z RPA, Nigerii, Maroko, Algierii oraz Senegalu i Wybrzeża Kości Słoniowej. Spotkania obfitowały w dyskusje na temat oferty PGM Automotive, jej dopasowania do potrzeb rynków afrykańskich, kwestii logistycznych i przewag konkurencyjnych. Prowadzone były w językach angielskim i francuskim.
Większość z dotychczasowych webinarów organizowana była przy wsparciu zagranicznych biur handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).
– Pracownicy biur PAIH pomagali nam, przyciągając na te spotkania wartościowych uczestników, niekiedy wykorzystując relacje z lokalnymi przedsiębiorcami albo zapraszając do swoich biur tych z nich, dla których problematyczne byłoby wzięcie udziału w spotkaniu online. Zwracali nam też uwagę na pewne nieoczywiste dla nas kwestie międzykulturowe, np. wykorzystanie przez nas w prezentacji mapy Afryki, zawierającej przebieg granic nieuznawanych w kraju, dla którego organizowaliśmy spotkanie. Gdybyśmy tego błędu nie wychwycili przed webinarem, to moglibyśmy nie dokończyć rozmów biznesowych – wspomina Bartosz Mielecki, prezes zarządu PGM Automotive Sp. z o.o.
Przedstawiciele PGM Automotive podkreślają, że model wspólnej organizacji sprzedaży i logistyki oraz szeroko pojętej kooperacji biznesowej pomiędzy producentami części spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród kontrahentów spółki. Co ważne, rozmowy przekładają się na konkretne zamówienia – 20 października 2020 roku polska spółka wysłała dwa duże kontenery miechów do Arabii Saudyjskiej, a kilka dni temu rozpoczęto produkcję kontenera filtrów i miechów dla Algierii. Na końcowym etapie jest także kontrakt na akumulatory dla Senegalu.
– Aktywność PGM Automotive w Afryce i na Bliskim Wschodzie rośnie z miesiąca na miesiąc. W dobie pandemii wykorzystywanie technologii tego typu to najlepszy sposób, by niewielkim kosztem zapoznać potencjalnych partnerów biznesowych z tym, co oferuje polska motoryzacja. Podczas spotkań online przeprowadziliśmy wiele konstruktywnych dyskusji, które przełożyły się już na konkretne zapytania ofertowe. Na ten moment skupiamy się głównie na promocji części do samochodów ciężarowych i autobusów, ale oferta PGM Automotive to oczywiście o wiele więcej. W kolejnych miesiącach mamy zamiar kontynuować te aktywności, by pokazać partnerom z Afryki, że Polska to bezpieczny i stabilny kierunek w kontekście rozwoju ich firm – podsumowuje Bartosz Mielecki.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony