Wydarzenia

Sieci warsztatowe

1 godzin temu  08.12.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 4 minuty

Pierwsza konferencja O.K. Serwis ELF

18 listopada 2025 r. odbyła się pierwsza konferencja O.K. Serwis ELF. Wydarzenie stało się przestrzenią do podsumowania dotychczasowej współpracy oraz prezentacji wspólnej wizji rozwoju. Partnerstwo, łączące globalną markę olejową z cenioną siecią warsztatów, zostało przedstawione jako fundament dla dalszego wzmacniania pozycji obu brandów na polskim rynku motoryzacyjnym.

Konferencja to symboliczny moment we współpracy marek. Jej celem było podsumowanie podjętych działań, a także przedstawienie planu na dalszy rozwój projektu O.K. Serwis ELF.
ELF-65.jpg
- Dzisiejsza konferencja O.K. Serwis ELF ma na celu oficjalną inaugurację projektu, który powstał dwa lata temu, czyli dołączenia marki ELF do istniejącej sieci serwisowej O.K. Serwis. Chodziło o to, aby wzmocnić obecny koncept znakomitym, globalnym brandem, jakim jest marka ELF – powiedział Stefan Przeniosło, dyrektor marketingu TotalEnergies Marketing Polska. Jak podkreślił, współpraca to także szansa na wzmacnianie pozycji samej marki ELF.

- Bardzo się cieszymy, że dołączyliśmy do sieci. Patrzymy na to również z perspektywy budowania wizerunku marki ELF, dzięki czemu docieramy do szerszego grona klientów końcowych. To ważne, bo użytkownicy warsztatów mają okazję zetknąć się bezpośrednio z naszymi produktami. Marka ELF ma ponadto naturalne skojarzenia z motorsportem, co także wpływa na jej postrzeganie i wybór przez partnerów serwisowych.

Sieć w fazie dynamicznego rozwoju

O aktualnym stanie projektu i kierunkach rozwoju opowiadał Jacek Adamus, kierownik działu współpracy z warsztatami w INTER-TEAM. Jak zaznaczył, konferencja to pierwsze tak duże spotkanie od rozpoczęcia współpracy.

- Po blisko dwóch latach zebraliśmy pod wspólnym szyldem O.K. Serwis ELF 160 warsztatów, więc to świetna okazja, by zaprosić ich przedstawicieli i jeszcze raz – w bardziej ekskluzywnej formule niż dotychczasowe spotkania online – przedstawić najważniejsze informacje: co się dzieje, dokąd zmierzamy, jakie są cele rozwoju sieci – podkreślił Jacek Adamus.

W swojej wypowiedzi wskazał również, że współpraca z silnym partnerem jest kluczowa dla widoczności serwisów na rynku.

- Konkurencja jest ogromna, więc rozpoznawalność ma istotne znaczenie. Historia marki ELF w Polsce i jej powiązanie ze sportem motorowym budzą silne i pozytywne skojarzenia wśród kierowców. Chcieliśmy, aby ten wizerunek był częścią O.K. Serwis i budował rozpoznawalność sieci. Identyfikacja z logo ELF ma być nobilitacją dla warsztatu, którego wspiera globalna marka, i magnesem dla klientów, którzy oczekują serwisu na najwyższym poziomie.  

Jacek Adamus dodał także, że rozwój sieci opiera się na jakości, a nie liczbie nowych punktów.

- Rozwijamy się w sposób planowy – stawiamy na jakość, nie ilość. Patrzymy zarówno na jakość usług i wizerunek warsztatu, ale przede wszystkim na osoby, które za nim stoją: na kompetencje właścicieli oraz ich otwartość na rozwój i zmiany.

Kontynuacja inwestycji w Polsce

Znaczenie współpracy podkreśliła również Marie Braouezec, Director of Automotive Lubricants Europe, odnosząc się do strategicznego charakteru projektu. Zwróciła uwagę, że połączenie z siecią należącą do Grupy MEKO przynosi obopólne korzyści.

- O.K. Serwis – należący do Grupy MEKO – jest w Polsce doskonale rozpoznawalny i kojarzony z wysoką jakością usług oraz produktów. Połączenie naszych marek to sytuacja win-win. Wspólnie możemy skuteczniej budować świadomość marki ELF i rozwijać jej obecność na rynku.

Braouezec wskazała także na znaczenie zmian technologicznych, przed którymi stoi rynek.

- Planujemy kontynuować inwestycje w Polsce – zarówno w rozwój konceptu oraz wizerunku marki, jak i w nowe produkty. Rynek zmienia się dynamicznie; rośnie liczba samochodów hybrydowych oraz elektrycznych. Kluczowe jest więc, aby O.K. Serwis ELF mógł obsługiwać każdy typ pojazdu. Naszą rolą jest dostarczanie nowoczesnych, innowacyjnych produktów, które temu sprostają. Będziemy inwestować w produkt, markę oraz działania marketingowe, aby maksymalnie wspierać właścicieli warsztatów i wzmacniać naszą wspólną pozycję na rynku.

Istotę współpracy podsumował również Pehr Oscarson, President & CEO MEKO, podkreślając wspólny cel partnerów. - Wierzymy, że silny koncept sieciowy dla warsztatów ma ogromne znaczenie. Dzięki niemu możemy realnie budować wartość dla właścicieli samochodów – to oni ostatecznie korzystają z wysokiej jakości usług i standardów. Jednocześnie można to robić dużo skuteczniej, gdy współpracuje się z partnerem, z którym wspólnie rozwijamy ten sam koncept i wnosimy wkład z dwóch stron. Taka synergia pozwala tworzyć ofertę bardziej kompletną, spójną oraz konkurencyjną.

Część merytoryczna konferencji obejmowała prezentacje ekspertów z TotalEnergies oraz INTER-TEAM, rozmowę z Gosią Rdest – polską zawodniczką startującą w wyścigach samochodowych i ambasadorką marki ELF, wystąpienie Adama Klimka, który wziął udział w panelu na temat trendów oraz przyszłości branży warsztatowej. Wspólnym motywem była odpowiedź na dynamiczne zmiany w motoryzacji oraz rosnące wymagania klientów.

Wieczorna część konferencji miała charakter integracyjny i była okazją do rozmów, wymiany doświadczeń i budowania relacji w ramach sieci. Ważnym punktem wydarzenia było uroczyste wręczenie certyfikatów wyróżnionym warsztatom O.K. Serwis ELF.

Fot. TotalEnergies Marketing Polska

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony