W związku z prężnie rozwijającym się trendem użytkowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych Alliance Automotive Group (większościowy udziałowiec Groupauto CEE) wdrożył na polskim rynku koncept NexDrive – międzynarodowej sieć serwisów obsługujących pojazdy z napędami alternatywnymi.
Koncepcja ta ma za zadanie przygotować, wyposażyć i wyszkolić warsztaty pod kątem serwisowania pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych. Dlaczego projekt ruszył już teraz? Wielu twierdzi, że zmiany jeszcze nas nie dotyczą, a na polskich drogach samochodów elektrycznych czy hybrydowych jest garstka...
W 2035 roku na mocy unijnej dyrektywy wejdzie w życie zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej. Ile zatem serwisy mają czasu, aby zdobyć doświadczenie i zatrzymać klientów – przyszłych użytkowników pojazdów elektrycznych czy hybrydowych? Swoimi spostrzeżeniami podzielili się właściciele EuroWarsztatów, którzy wyrazili chęć uczestnictwa we wdrażaniu projektu NexDrive.
– Jest takie powiedzenie: „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. I w naszej branży jest ono wyjątkowo aktualne – podkreśla Adam Stępień, właściciel EuroWarsztatu Arscar i uczestnik projektu NexDrive. – Niektórych rzeczy nie da się zrobić szybko. Zarówno przygotowanie i wyposażenie serwisu, jak i ugruntowanie odpowiedniej wiedzy technicznej to procesy wymagające poświęcenia czasu i równie sporych nakładów finansowych. Każdy serwis, który zacznie lub już zaczął przygotowywać się do tych zmian, nie tylko nie odczuje wielu niedogodności, ale ma także szanse stać się liderem na lokalnym rynku i pozyskać wielu nowych klientów.
– Jesteśmy na początku drogi związanej z obsługą oraz naprawą samochodów hybrydowych i elektrycznych, więc kto pierwszy, ten lepszy. NexDrive to przyszłość, jeżeli nie chcemy zostać w tyle, to mamy gotowe rozwiązanie, z którego należy skorzystać już dzisiaj – dodaje właściciel jednego z EuroWarsztatów i uczestnik projektu Łukasz Worwa.
Wdrożenie koncepcji NexDrive daje warsztatom przewagę już dzisiaj. To pakiet nieocenionych korzyści w postaci:
- fachowych porad i profesjonalnych szkoleń,
- kompleksowego wyposażenia,
- wyselekcjonowanych ofert na specjalistyczny sprzęt,
- precyzyjnego oznaczenia i wizualizacji serwisu,
- wsparcia na każdym etapie rozwoju.
Polska jest trzecim krajem na świecie wdrażającym projekt. Niebawem do sieci dołączą Wielka Brytania, Niemcy i Francja.
Komentarze (0)