![Pierwsza targi Autotechnika Expo za nami! [RELACJA]](https://warsztat.pl/img/artykuly/79073_pierwsza-targi-autotechnika-expo-za-nami-r_1.jpg?dta=1749732639)
Nowości na stoisku 3M Poland. Fot. Piotr Łukaszewicz
Za nami pierwsza edycja targów Autotechnika Expo. To nowe wydarzenia organizowane przez Warsaw Ptak Expo w Nadarzynie. Przez trzy dni targów mechanicy samochodowi, lakiernicy, blacharze, elektrycy, właściciele serwisów mogli zapoznać się z ofertą firm dostarczających wyposażenie warsztatowe, części zamienne czy płyny eksploatacyjne. Zapraszamy na subiektywny przegląd najciekawszych rozwiązań zaprezentowanych w Nadarzynie.
Duży udział w targach miały firmy z sektora blacharsko-lakierniczego. Firma 3M zaprezentowała szereg nowych w ofercie rozwiązań. Flagowym produktem jest oczywiście Cubitron, w rozszerzonej gradacji, ale pojawiły się też m.in. odkurzacz zbierający pył czy nowe końcówki do mas uszczelniających. Szczegóły pokazujemy w filmie.
Znana i lubiana w serwisach blacharskich firma Herkules zaprezentowała najnowszy sprzęt od GYS oraz urządzenia do napraw i pomiarów pojazdów ciężarowych HERKULES TRUCK HYBRID™! Z kolei firma Mirka pokazywała i dawała możliwość przetestowania m.in. szlifierek akumulatorowych z regulacją kąta, sprzedawanych w zestawie z dwiema bateriami. Jedna bateria pozwala na 20 minut pracy.
Na stoisku Anest Iwata odbyła się natomiast premiera nowego manometru przykręcanego do pistoletu lakierniczego.
W targach pojawiły się firmy dostarczające oleje samochodowe. Firma Motor Oil jest niezależnych dystrybutorem olejów OE od producentów samochodów, m.in. Mercedesa, GM, BMW czy Mazdy. Prowadzi sprzedaż w Polsce i za granicą.
Z kolei firma Everline to importer olejów silnikowych, przekładniowych i przemysłowych, produkowanych we Włoszech, które na naszym rynku są dostępne pod marką Everline lub dowolną marką hurtowni czy dostawcy. Firma oferuje bowiem klientom sprzedaż pod własną marką. - Wywodzimy się z branży warsztatowej, zajmowaliśmy się regeneracją skrzyń automatycznych, co pozwoliło nam bardzo dobrze przetestować te oleje. Znamy ich skład i właściwości, dlatego postanowiliśmy wprowadzać je na polski rynek - mówi Grzegorz Chlebowski z Everline. Dodatkową atrakcją na stoisku firmy była możliwość spotkania i rozmowy z Maciejem Wisławskim. Wkrótce u nas wywiad video!
Firma Silar Polska promowała system do przechowywania opon w serwisach samochodowych. Usługa przetrzymania opon lub kół pomiędzy wymianami wiosenną i jesienną jest w polskich warsztatach coraz bardziej popularna. Prezentowany system ma zadbać o to, by obrót oponami był wygodny i bezpieczny, zarówno dla produktów, jak i warsztatowców.
Wśród targowych gości, którą zdecydowaną większość stanowili właściciele serwisów samochodowych, klientów poszukiwała też Grupa Recykl, oferująca odbiór zużytych opon od warsztatów samochodowych.
- Jesteśmy otwarci na różne formy współpracy. Przy obrocie na poziomie np. 500 sztuk opon samochodowych jesteśmy w stanie zostawić w serwisie pojemnik, które regularnie wymieniamy, w określonych odstępach czasowych. Ale nawet przy mniejszym obrocie możemy zaoferować usługi. Działamy na terenie całego kraju. Naszym minimum logistycznym jest odbiór 250 sztuk opon osobowych lub 50 ciężarowych - opowiada Łukasz Jasiewicz z Grupy Recykl. - Nasi klienci mają pewność, że opony są utylizowane zgodnie ze sztukę, otrzymują całą niezbędną dokumentację, a dodatkowo przyczyniają się do ochrony środowiska, bo tym oponom dajemy drugie życie.
Ile kosztuje taka usługa? Wymiana pojemnika, w którym zmieści się 5-6 ton opon, to koszt 2 tysięcy złotych. Jedna tona to średnio 100 opon osobowych lub 20 ciężarowych.
W temacie diagnostyki samochodowej wyróżniała się oferta firmy Atomis. Znajdziemy tu urządzenia diagnostyczne, ale też szereg rozwiązań do naprawy modułów. Firma świadczy takie usługi jak modufikacje ECU, klonowanie sterowników, itp. - Prowadzimy sprzedaż rozwiązań do elektroniki samochodowej, prowadzimy szkolenia w tym zakresie. Przenosimy warsztaty na inny poziom, gdzie zamiast żmudnej mechaniki serwisanci przy elektronice mogą liczyć na zarobek na poziomie 1 tysiąca złotych za roboczogodzinę - opowiada Marcin Machciński, szef firmy Atomis.
Warto odnotować też obecność firmy Motowarsztat.pl. Stoisko, na którym można zapoznać się z oferowanym przez tę firmę oprogramowaniem warsztatowym, cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Więcej na temat programu Motowarsztat.pl znajdziecie w naszym niedawno opublikowanym filmie "Zarządzanie serwisem? To nie jest takie proste! Tak robią to w Carsmania [FILM]"
Komentarze (0)