Dzięki temu porozumieniu Pirelli zostało głównym dostawcą opon do sieci Point S w całej Europie i tym samym strategicznym partnerem w biznesie flotowym. Kontrakt zawarty pomiędzy firmami zakłada bliską współpracę w takich obszarach, jak rozwój i ekspansja sieci zaopatrzeniowej w całej Europie, profesjonalny serwis w stacjach Point S, wspólne akcje marketingowe w sklepach i użycie stworzonej przez Point S internetowej platformy zamówień (EIOS – European Internet Ordering Solutions).
Obie firmy mają wieloletnie doświadczenie w branży oponiarskiej, współpracują ze sobą od ponad 25 lat.
- Do tej pory Pirelli było jedynie jednym z wielu dostawców opon do sieci Point S. – mówi Alessandro D’Este, dyrektor zarządzający Pirelli na Europę. - Wspólnie jednak doszliśmy do wniosku, że połączone siły pozwolą na wykreowanie i wprowadzenie atrakcyjnych i ekskluzywnych projektów marketingowych, które niewątpliwie przyniosą korzyści obu stronom. W ostatnich latach Point S postawiło przede wszystkim na rozwój, tworząc międzynarodową sieć ponad 1900 punktów serwisowych w dwudziestu krajach Europy. Jest bardzo dużo powodów, które przesądziły o rozszerzeniu współpracy na wszystkie rynki europejskie.
Stworzona przez Point S internetowa platforma zamówień (EIOS) jest w tym przypadku bardzo pomocnym narzędziem.
Wyniki projektów partnerskich, które zostały wdrożone do tej pory w Niemczech sugerują, że obie firmy podjęły dobrą strategicznie decyzję.- Pirelli jest jednym z niewielu znanych producentów opon, podejmującym system handlu, który nie konkuruje z nami na rynku. – tłumaczy Jürgen Benz, dyrektor zarządzający Point S. - Ponieważ Point S posiada silnie rozwiniętą sieć sprzedaży i dystrybucji w całej Europie, podpisanie porozumienia to korzystne rozwiązanie dla obu partnerów. Spodziewamy się także zwiększenia popytu na produkty marki Pirelli ze względu na ich zaangażowanie w Formułę 1.
Point S: full service
Point S jest w Niemczech największą niezależną siecią stacji obsługi samochodów. Jest to część sieci Point S, która działa w całej Europie i obejmuje ponad 1900 centrów usługowych w 20 krajach. Grupa Point S przejęła także system franczyzowy AUTOMEISTER, który od jesieni 2007 r. działa także w całej Europie. W Polsce pod szyldem Point S działa ponad 100 serwisów na terenie całego kraju.
Komentarze (0)