Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Plany Grupy Continental

Grupa Continental AG, do której należą marki VDO, ATE i Barum, jest jednym z wiodących dostawców elektroniki samochodowej, układów hamulcowych, elementów zawieszenia oraz opon. Podczas grudniowego spotkania z dziennikarzami motoryzacyjnymi we Frankfurcie (Niemcy) przedstawiono plany związane z jeszcze większą obecnością na rynku aftermarketowym w 2010 roku. Najwięcej nowości przygotowano z myślą o niezależnych serwisach.

W skład Automotive Group wchodzą 4 główne działy: dział Continental Automotive Systems, odpowiedzialny za elektroniczne układy hamulcowe i kontroli jazdy (ABS, TCS, ESP), systemy monitorowania ciśnienia w oponie; Dział Opon, obsługujący produkcję opon dla aut osobowych, ciężarowych oraz dla pojazdów rolniczych; Continental, Uniroyal, Barum, Mabor, General Tire oraz Semperit; Dział ContiTech, który zajmuje się m. in. produkcją elementów gumowych, uszczelek, przewodów, poduszek powietrznych i Dział w Ameryce Północnej-Continental Tire North America.

Podczas spotkania z dziennikarzami swoje wystąpienia mieli:



Stefan Doetsch, Director Product Management



Bert C. Lembens, Director Trainings Center Aftermarket



Helmut Ernst, Vice President IAM

Koncern jest wiodącym partnerem technologicznym producentów samochodów. Oferuje wiedzę i uznaną jakość w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa jazdy. Należąca do niej firma ATE produkuje wszystkie elementy układu hamulcowego – klocki, tarcze, bębny, szczęki, przewody, płyny hamulcowe, czujniki. Na montaż fabryczny dostarcza kompletne układy ABS, ESP czy ASR. ATE obsługuje na całym świecie aftermarket z systemem serwisowym i programem produktów. Nazwa firmy pochodzi od skrótu imienia i nazwiska założyciela – Alfreda Tevesa. W 2006 roku firma obchodziła 100-lecie istnienia w branży motoryzacyjnej. Nasz rynek części zamiennych jest wyjątkowo obiecujący i chłonny - wystarczy dodać, że na przestrzeni lat 2002 – 2006 obrót wyrobów ATE wzrósł tu trzykrotnie. Pomimo panującej recesji w branży motoryzacyjnej ta utrzymała pozycję lidera na rynku wtórnym. Obecnie w niemal 190 zakładach i oddziałach, znajdujących się w 35 krajach znajduje zatrudnienie prawie 140 tys. pracowników, a tegoroczny obrót wyniósł 24 mld euro. Przedsiębiorstwo zajmuje nadal pierwsze miejsce w Niemczech, a udział na tamtejszym rynku przekracza 30 proc. Na świecie to jeden z dziesięciu najlepszych dostawców materiałów eksploatacyjnych. Jej produkty są sprzedawane przez przedstawicielstwa lub niezależnych dealerów w ponad 150 krajach. Podczas grudniowego spotkania z dziennikarzami motoryzacyjnymi firma zapowiedziała debiut kilku produktów sygnowany logiem koncernu, a dedykowanych niezależnych serwisom i warsztatom. Nowością w programie VDO jest sonda lambda, która stanowi uzupełnienie aktualnego asortymentu przeznaczonego na rynek warsztatów samochodowych. Ta powstała z myślą o używanych pojazdach.



We wzrocowym warsztacie ATE było wiele przyrządów i urządzeń niezbędnych do nowoczesnych napraw pojazdów.

- Polskie warsztaty samochodowe będą miały teraz możliwość oferowania swoim klientom wysokiej jakości naprawy z użyciem części zamiennych znanej marki Continental, i co najważniejsze - po konkurencyjnych cenach – zaznaczył manager produktu Benjamin Suchomel. Sondy lambda są narażone na duże obciążenia eksploatacyjne: ekstremalne temperatury, wibracje, zmieniające się gazy i pozostałości ze spalania. Na skutek tych zjawisk następuje zużywanie i starzenie się elementów. Skutki uszkodzonych sond lambda to zwiększenie zużycia nawet o 15 procent, zwiększenie ilości wytwarzanej sadzy, gorsze parametry spalin, a tym samym negatywny wynik ich badania. Continental tworzy od tego roku nową strukturę centrum szkoleń. Aftermarket TrainingsCenter, powstającą z myślą o stacjach obsługi pojazdów. A nacisk położony jest na kompleksowe podnoszenie kwalifikacji. Nowa struktura centrum szkoleń to także rozszerzenie programu szkoleń ATE dotyczących zastosowania produktów VDO.



Tester Contisys OBD, który bedzie miał swój debiut na rynku polskim w lutym 2010 r.

- W ten sposób grupujemy know-how marek ATE i VDO i udostępniamy zdobytą wiedzę rynkowi napraw pojazdów. Nasze produkty są ważne dla bezpieczeństwa pojazdów. Dlatego nie możemy pozwolić sobie na luki w wiedzy!“ – zapowiedział podczas spotkania z dziennikarzami Frank Schmid, szef działu obsługi technicznej części zamiennych. Szkolenia są powiązane z praktyką i mają budowę modułową. Odbywać się mają – jak dotąd – w nowocześnie urządzonym centrum szkoleń w Eschborn, jakkolwiek instruktorzy chcą w 2010 roku jeszcze mocniej rozwijać pomoc techniczną on-line, a także treningi i szkolenia bezpośrednio u klientów.

Zupełną nowością, której debiut zaplanowano w naszym kraju na połowę lutego 2010 roku, będzie wielofunkcyjny i uniwersalny tester ContiSys OBD. Obsługuje jednocześnie standardy charakterystyczne dla producentów pojazdów europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Przyrząd zdiagnozuje każdy model, niezależnie czy ten napędzany jest silnikiem benzynowym, czy Diesla. Ma zapewnić niezależnym serwisom możliwość kontroli najważniejszych zespołów i układów, wpływających na bezpieczeństwo i komfort jazdy, a więc przede wszystkim: hamulców (także tych elektrycznych postojowych: EPB), ABS, tempomatu, poprawnego działania poduszek powietrznych czy nawet klimatyzacji.



Magdalena Wojcik-Klich, Opiekun Rynku Polska dla Continental Automotive Division Aftermarket, prezentuje tester diagnostyczny ContiSys VCI, który zadebiutuje w Polsce pod koniec roku 2010.

Z myślą o naszym rynku oferowany jest też tester diagnostyczny ContiSys VCI. Przyrząd zdiagnozuje nie tylko pracę układu napędowego, ale także działanie systemów elektronicznych wpływających na bezpieczeństwo (ABS, ESP) i komfort jazdy (tempomat, klimatyzacja). Całość może pracować bezprzewodowo (łącze wi-fi), a dwuletnia aktualizacja wliczona jest w cenę zakupu. Podczas prezentacji prasowej przedstawiono także najważniejsze zalety powlekanych tarcz hamulcowych sygnowanych loga ATE. Firma pozostaje wierna filozofii, która legła u podstaw stworzenia tego ciekawego produktu. Innowacja polega na stworzeniu produktu, który nie traci swych właściwości antykorozyjnych w miarę wycierania się powierzchni ściernej. Odporne na korozję materiały są przyjazne dla środowiska naturalnego. W roku ubiegłym ATE wyprodukowała ok. 5 mln kompletów takich tarcz i klocków, co oznacza pokrycie rynku europejskiego w ponad 95 proc.



Nowością jest sonda lambda.

- Nasze tarcze nie wymagają oczywiście żadnego szczególnego traktowania, np. konieczności odtłuszczenia - chwalili rozwiązanie technicy firmy. - Po prostu wyciągamy je z opakowania i montujemy. Już od momentu założenia zapominamy o ryzyku wystąpienia zjawiska fadingu, a antypiskowa podkładka gwarantuje komfort użytkownikom.



Frank Schmidt, Technical Service, prezentuje materiały przydatne podczas szkoleń dla mechaników.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony