Przełączniki będą wymagane zawsze, kiedy sygnał będzie musiał zostać mechanicznie sprawdzony. Bezstykowy pożądany sygnał do tzw. komputera pokładowego przekazują dalej czujniki. Czujnik jest synonimem pojęcia wartości sondy pomiarowej, czujnika pomiaru wartości. Czujniki sprawdzają, kontrolują, monitorują oraz regulują. Uwzględniając zakłócenia przetwarzają one fizyczną lub chemiczną wielkości Ф na wielkość elektryczną E.
Przy wykorzystaniu tych informacji komputer pokładowy steruje wszystkimi ustawieniami samochodu. Przyspieszenie, zużycie paliwa... - to tylko niektóre czynniki, które mogą być regulowane poprzez funkcjonalność czujników. Średniej klasy pojazdy posiadają do 70 czujników, z tendencją wzrostową. Program VEMO oferuje ponad 3000 przełączników i czujników. Co się dzieje, jeśli czujnik lub wyłącznik psuje się i od czego to zależy? Często objawia się to nierówną pracą silnika, dodatkowym wzrostem zużycia paliwa oraz pojawiającym się na desce rozdzielczej komunikatem.
- Czujnik lub wyłącznik nie zawsze musi być odpowiedzialny za nieprawidłową pracę silnika lub innych podzespołów auta.
- W 80% przypadków przyczyną błędów jest problem niestykania na łączach instalacji elektrycznej lub uszkodzeń mechanicznych łączy lub czujników.
- Wilgoć na złączu prowadzi do korozji na łączach instalacji elektrycznej, co jest przyczyną zakłóceń lub braku sygnału.
Z powodu drgań w samochodzie i nieprawidłowego położenia kabla zasilającego dochodzi często do przetarcia instalacji elektrycznej. Pomimo że np. czujnik świateł ostrzegawczych (stopu i cofania) zostanie uszkodzony, auto nadal będzie sprawne (jednakże funkcja ta będzie nieaktywna). W każdym przypadku klient oczekuje (i słusznie) wysokiej jakości produktów, a tylko takie objęte są ofertą firmy VEMO. Dodajmy, że każdy firmowany jej logiem produkt zaopatrzony jest w szczegółową instrukcję montażu.
Kiedy chodzi o transmisję sygnału w samochodzie, nie może zabraknąć czujników oraz przełączników. Wiodącym ich dostawcą na rynku wtórnym jest marka VEMO.
Komentarze (1)