Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Po pierwsze: obsługa klienta

Sieć warsztatów samochodowych Bosch Service stawia na doskonałą obsługę klienta. Właśnie zakończył się konkurs, który wyłonił najlepszych doradców serwisowych.

Rozsądne ceny usług i dobrze wykonana naprawa to dziś zbyt mało, by warsztat poradził sobie na coraz ciaśniejszym rynku napraw samochodowych. W renomowanych warsztatach - a tylko takie mogą dysponować drogim sprzętem do diagnostyki i napraw - coraz ważniejsza staje się rola doradcy serwisowego. To jego profesjonalizm i tzw. miękkie umiejętności związane z obsługą klienta, zadecydują o rynkowym sukcesie.
W warsztatach sieci Bosch Service do jakości obsługi klienta przywiązuje się niezwykle dużą wagę. Od czterech lat trwa w nich program szkoleń nietechnicznych, na który składają się takie moduły, jak obsługa klienta, zagadnienia menaedżerskie, uwarunkowania rynku motoryzacyjnego, szkolenia komputerowe, czy wreszcie mapa prawna motoryzacji. W roku 2006 Bosch przeszkolił w tym zakresie 301 osób.

Najlepsi doradcy serwisowi 2006: I miejsce - Maciej Ugarenko z warszawskiego BS Gajewski, II - Tomasz Turek z poznańskiego BS Automasz, III - Piotr Krzywonos z olsztyńskiego BS Cargaz.

Pod koniec ubiegłego roku firma Bosch przeprowadziła trzyetapowy konkurs na najlepszego doradcę serwisowego sieci autoryzowanych warsztatów samochodowych Bosch Service. W pierwszym etapie, który miał formę internetowego formularza, udział wzięło 81 doradców. Etap drugi, do którego zakwalifikowały się 63 osoby, odbywał się w tym samym czasie w trzech miastach - Warszawie, Poznaniu i Krakowie. Polegał on na rozwiązaniu testów poszerzonych o zadania praktyczne: przeprowadzenie telefonicznej rozmowy z klientem czy posługiwanie się katalogiem części zamiennych. Do etapu trzeciego zakwalifikowały się po dwie najlepsze osoby z każdego z regionów oraz dodatkowo sześć osób, które uzyskały największą ilość punktów w drugim etapie. Wszyscy spotkali się w Warszawie, gdzie postawiono przed nimi trudne zadania praktyczne w warunkach naśladujących ich prawdziwą, codzienną pracę. Było przyjęcie do serwisu samochodu z kilkoma usterkami, wystawianie zlecenia, korzystanie z systemu wyszukiwania części zamiennych oraz strony serwisowej www.bosch-service.pl oraz rozmowa z trudnym klientem. Sprawdzano też umiejętność sprzedaży części Boscha. Aby ocena wypadła jak najbardziej obiektywnie, w jury - oprócz pracowników firmy - zasiadł także przedstawiciel Rady Serwisów i rzeczoznawca PZMot.

Pierwsze miejsce zajął Maciej Ugarenko z warszawskiego BS Gajewski, drugie miejsce - Tomasz Turek z poznańskiego BS Automasz, zaś trzecie - Piotr Krzywonos z olsztyńskiego BS Cargaz. Nagrodą dla trójki laureatów jest wyjazd na tegoroczne targi motoryzacyjne we Frankfurcie połączony z wizytą w fabrykach i na torze testowym Boscha. Zwycięzcy otrzymali również nagrody rzeczowe – elektronarzędzia i sprzęt gospodarstwa domowego marki Bosch. Kolejna edycja konkursu odbędzie się jesienią 2007 roku.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony