„W sieci Bosch Car Service i AutoCrew dbamy o wizerunek w każdym aspekcie”. Na zdjęciu Bosch Service Walczak w Kamieniu Pomorskim.
- Konsekwencją nowej strategii działań marketingu serwisowego jest umieszczenie wszystkich warsztatów sieci Bosch Service i AutoCrew w najpopularniejszych nawigacjach samochodowych w Polsce jako punktów Point of Interest (POI). Marka Bosch Service zajęła też I miejsce w ogólnopolskim plebiscycie popularności marek w kategorii serwisy samochodowe. Wymagania klientów jednak nieustannie rosną…
Magazyn „NW” jest pierwszym, który może obwieścić, że w sieci Bosch Car Service i AutoCrew zaczęła funkcjonować gwarancji na usługi! Otóż jesienią ubiegłego roku wdrożyliśmy taką koncepcję. Przedyskutowaliśmy już wszystkie skrajne sytuacje, czasem nawet zupełnie abstrakcyjne. Wszystko zostało sprawdzone od strony praktycznej, ekonomicznej i prawnej. Opisaliśmy procesy, by te przystawały do rzeczywistych podprocesów, czyli np. rozliczania reklamacji u dostawców części. Od razu wyjaśnię, że gwarancja na usługi ograniczona jest na razie terytorialnie do polskich serwisów.
Cieszymy się, że kolejny raz wprowadzamy niewątpliwe novum na polskim rynku motoryzacyjnym. Propozycja ta na pewno ucieszy osoby, którym przyjdzie wyjechać np. na wakacje. W najmniej oczekiwanym momencie, gdy nie jest nam po drodze do warsztatu, gdzie zwykle dokonujemy napraw, okazja skorzystania z najbliższego serwisu Bosch będzie wymarzoną sytuacją.
- Kto był promotorem nowej propozycji? Wydaje się wymarzona dla pozostających „w drodze”, ale pewnie dość ryzykowna dla gwarantów.
Mówi się, że sukces ma wielu ojców i tak jest też w tym przypadku. Pracujemy w zespole wspólnie z członkami sieci i każdy nowy projekt przygotowujemy i wdrażamy wspólnie. Na sukces sieci pracuje ponad 360 serwisów i nasz skromny zespół w firmie Bosch. Bez nas nie byłoby sieci Bosch Service i AutoCrew, ale bez członków sieci nie byłoby obecnego wizerunku sieci, jej pozycji i co najważniejsze zadowolonych klientów. Tak jak wzięliśmy pod uwagę przyzwyczajenia naszych klientów podczas wspólnych rozmów ze wszystkimi uczestnikami sieci, tak pewne przywary Polaków nam dopiero wyjdą… w praktyce funkcjonowania uznaniowości gwarancyjnej na usługi. Umówmy się jednak od razu, że potrzeba serwisowania pojazdu poza miejscem, gdzie najczęściej gości kierowca, nie jest i raczej nie będzie pokaźna w statystykach naszych usług.
- Na koniec pytanie o najbardziej rentowną inwestycję dla warsztatów. W jakiej dziedzinie na pewno warto się specjalizować i gdzie szukać nowych klientów?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ale spróbujmy zawrzeć ją jednak w jednym ogólnym zdaniu, przekazie dla serwisów – inwestuj w siebie i swój personel, zadbaj dla niego o zasoby sprzętowe i umiejętności, abyś mógł profesjonalnie obsłużyć coraz bardziej wymagających klientów posiadających coraz bardziej nowoczesne pojazdy. Inwestycją o największym zwrocie jest profesjonalny personel i zadowolony stały klient.
- Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał: Rafał Dobrowolski
Fot. Bosch
Komentarze (0)