Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  04.03.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Pod mocnym agregatem Honda

Mobilny warsztat z własnym agregatem prądotwórczym, czyli w pełni profesjonalny punkt obsługi „na kołach”, to bardzo ciekawa propozycja rynku warsztatowego. Odpowiedzią na nowe zjawisko są agregaty marki Honda. EM4500CXS i EM5500CXS wyposażono w wiele unikalnych i opatentowanych rozwiązań. Ciekawe rozwiązania oferują agregaty serii EG.

Bardzo często w naszej profesji przychodzi nam pracować w miejscach, gdzie z założenia prądu nie ma, więc agregat jest nieodzownym wyposażeniem dla ekipy mobilnego warszatu. Dla odbiorników prądu najważniejsze będzie uzyskanie stabilnego źródła zasilania, które daje możliwość uzyskiwania rzeczywistego momentu obrotowego i optymalnej wydajności pracy. Z kolei zasilanie urządzeń elektronicznych wymaga wysokiej jakości prądu – już tylko z tych powodów dobór optymalnego agregatu lepiej powierzyć specjaliście. Firma Honda jest niekwestionowanym potentatem w produkcji agregatów prądotwórczych. Najnowsze agregaty, EM-4500CXS i EM-5500CXS, idealnie sprawdzają się jako wyposażenie w warsztatach mobilnych. Nieduże wymiary w połączeniu ze sporą mocą i pokaźnym, 23-litrowym zbiornikiem paliwa, czynią je idealnymi źródłami autonomicznej energii. Projektanci poświęcili dużo uwagi bezpieczeństwu pracy użytkownika, jak i samych agregatów. Działania te pozytywnie wpłynęły na poprawę jakości wykonywanych robót.
Agregaty serii EM zostały wyposażone w inteligentny, automatyczny stabilizator napięcia i-AVR – rozwiązanie, jakiego nie posiada żaden inny agregat prądotwórczy. Stabilizator monitoruje prędkość obrotową silnika iGX390 oraz parametry wyjściowe napięcia i częstotliwości. Dzięki niemu są one zbliżone do tych pochodzących z technologii inwerterowej, a to oznacza, że oba modele nadają się do zasilania wszystkich typów odbiorników jednofazowych. Czyni to z nich urządzenia uniwersalne, którymi można zasilać nie tylko elektronarzędzia czy maszyny, ale też odbiorniki elektroniczne. W najnowszych agregatach serii EM zastosowano innowacyjne silniki serii iGX o maksymalnej mocy 11,7 KM, z licznymi opatentowanymi rozwiązaniami, które odpowiadają unijnym wymaganiom środowiskowym i przede wszystkim poprawiają funkcjonalność (m.in. znacznie niższa emisja hałasu, mniejsza emisja zanieczyszczeń).


Ciekawe możliwości oferuje nowoczesna prądnica, która umożliwia uzyskanie dodatkowej, krótkotrwałej mocy powyżej mocy maksymalnej agregatu. Dla obydwu opisywanych agregatów możliwe jest uzyskanie w ten sposób aż 7000 W mocy w czasie do 10 sekund! Łatwo dowieść przewagi takiej krótkotrwałej mocy rozruchowej. Na pokładzie mobilnego warsztatu jest to rozwiązanie ciekawsze niż dużo cięższy i większy agregat o mocy maksymalnej rzędu 7 kW.
Co nie bez znaczenia, ciężar najnowszych agregatów zmniejszył się: EM4500CXS waży 93,7 kg i gwarantuje moc 4,5 kW, a mocniejszy o 1 kW model EM-5500CXS – 96 kg. Oba modele stały się bardziej zwarte. Mniejsze wymiary zewnętrzne (68 x 53 x 54 cm) ułatwiają przewóz sprzętu, a solidne kółka transportowe i poręczne uchwyty – manewrowanie w ciasnych miejscach. Dla wygody codziennej eksploatacji elementy sterujące znajdują się na panelu przednim. Najprostszym i najskuteczniejszym rozwiązaniem przy zastosowaniach mobilnych jest umieszczenie agregatu na wysuwanym z pojazdu stelażu. Można oczywiście pokusić się o bardziej zaawansowaną zabudowę – takie rozwiązanie wymaga zaangażowania specjalistycznej firmy, która zadba o odpowiednie odprowadzanie spalin i chłodzenie agregatu. Do takich warunków pracy można przystosować jednofazowe agregaty prądotwórcze serii EG.
W modelach EG3600CL, EG4500CL oraz EG5500CL (najmocniejszy) znajdziemy tzw. cyfrowy, automatyczny regulator napięcia D-AVR. Nad prawidłową pracą czuwa system alarmu olejowego. Odcina on zapłon, gdy poziom oleju spadnie poniżej bezpiecznej granicy. Każdy z nich skrywa kolejną unikalną funkcję, która aktywuje się podczas nieprawidłowej eksploatacji. Za każdym razem silnik agregatu zatrzyma się w razie wykrycia zbyt dużych obrotów lub gdy dojdzie do wykrycia wahań napięcia wyjściowego. Przemyślana konstrukcja zapewnia swobodny dostęp do wszystkich elementów sterujących i eksploatacyjnych od jednej strony, co ucieszy wszystkich, którzy zechcą wydzielić na agregat marki Honda dedykowane i zabudowane miejsce w pojeździe. Za trwałość i stabilność pracy agregatów odpowiada system V-amortyzatorów, ustawionych pod kątem 45o, które idealnie sprawdzają się podczas częstego przewożenia agregatu samochodem, chroniąc układ silnika i prądnicę przed niepożądanymi wstrząsami. Na czas podróży mobilnego warsztatu agregaty serii EG zabezpieczone są dodatkowo tzw. stoperem antywstrząsowym.

Rafał Dobrowolski
Fot. Honda

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony