W połowie 2020 roku w ruszyła tu produkcja seryjna kamer S-Cam 4.8 oferujących 100-stopniowe pole widzenia, pozwalające rozwijać systemy wspomagania jazdy. Aktualnie trwa rozbudowa - w sierpniu b.r. rozpoczęły się prace budowlane przy nowej hali produkcyjnej. Dzięki nowym inwestycjom, Zakład przygotowuje się do uruchomienia produkcji seryjnej kolejnych elementów wspierających bezpieczeństwo kierowców i pasażerów oraz stanowiących elementy integracji z systemami autonomicznymi: elektroniczne moduły wspomagające prowadzenie pojazdu, kontrolery poduszek powietrznych i radary.
Sterowiec Zeppelin NT
A wracając do podniebnej podróży Zeppelina ZF w Polsce. To bardzo bezpieczny i komfortowy sposób podróżowania. Sterowiec wypełniony jest niepalnym gazem helem i może startować jak helikopter oraz unosić się w powietrzu. To nowa generacja sterowców, które wytwarzane są nad Jeziorem Bodeńskim we Friedrichshafen. Firma nie zapomina o swojej historii. To właśnie zakłady ZF wyprodukowały przekładnie do sterowca nowej generacji Zeppelin NT (NT – Neue Technologie).
Przy długości 75 m Zeppelin jest obecnie największym tego typu sterowcem na świecie. Jego prędkość przelotowa wynosi ok. 100 km/h, acz w dużej mierze zależy od siły i kierunku wiatru. Maksymalna wysokość na jaką może się wznieść to 3000 m n.p.m., jednak typowa wysokość przelotowa wynosi ok. 300 m nad powierzchnią ziemi. Widoki? Są niesamowite!
Trzy śmigła o zmiennym skoku łopat napędzają co prawda silniki spalinowe, ale skoro układ sterowania jest dziełem ZF… Koncern ma przecież w swym portfolio napędy elektryczne. Swoją drogą, to właśnie podczas konferencji prasowej w Katowicach wiceprezes Andreas Teunert z ZF Division Electronics & ADAS Grupa ZF mówił o Green Power Roadmap, że wszystkie działania firmy staną się neutralne dla klimatu do 2040 roku - dziesięć lat wcześniej, niż przewiduje paryskie porozumienie klimatyczne.
Komentarze (0)