Firma Stertil-Koni Polska, która jest obecna w Polsce od 1996 roku, jest znana na rynku z najwyższej klasy podnośników hydraulicznych.
Firma produkuje podnośniki kolumnowe przestawne oraz podnośniki łapowe lub platformowe montowane do podłoża. Obecnie firma Stertil-Koni jako wyłączny importer wprowadza na polski rynek dystrybucję podnośników podpodłogowych pod pojazdy użytkowe niemieckiej firmy Becker. Podnośniki Beckera to podnośniki hydrauliczne potrafiące unieść pojazdy ciężkie o nośności do 140 ton. Zaletą podnośników podpodłogowych jest możliwość dostępu do każdego miejsca pojazdu. Wysuwające się z podłogi cylindry, które podnoszą pojazd za podwozie nie ograniczają miejsca w warsztacie. Wymiana koła, oleju, hamulców, skrzyni biegów czy silnika nie stanowi kłopotu. Punkty podporu można dowolnie regulować w zależności od typu pojazdu. Ilość cylindrów jest praktycznie nieograniczona i jest wyznaczona maksymalnymi długościami pojazdów, które mają być podnoszone. Zazwyczaj stosuje się od dwóch do czterech cylindrów, z których jeden lub dwa są dowolnie regulowane na długości. Wystarczy, że operator naciśnie odpowiedni przycisk przypisany do typu pojazdu i automatycznie ciężarówka lub autobus unoszony jest na wymaganą wysokość. Podnośniki podpodłogowe Beckera podnoszą pojazdy na maksymalną wysokość 2 metrów w ciągu jednej minuty. Dzięki teleskopowemu układowi cylindrów głębokość pod podłogą, jaka jest potrzebna do ich chowania, wynosi niewiele ponad metr. Cylindry, które są bezpośrednio zamontowane w kasecie, sprawiają, iż montaż podnośników podpodłogowych jest bardzo prosty. Również instalacja odbywa się w krótkim czasie.
W każdym z podnośników podpodłogowych kwestia bezpieczeństwa jest priorytetem działania podnośnika. Podnośniki Beckera oprócz standardowych hydraulicznych zabezpieczeń posiadają także mechaniczne zabezpieczenia. Tuż obok cylindra głównego zastosowano dodatkową belkę z układem blokującym. Taka podwójna ochrona to pewność dla każdego pracownika.
Podpodłogowe podnośniki Beckera można stosować nie tylko przy pracach typowo serwisowych, ale również w kabinach lakierniczych i myjniach. W tych przypadkach dzięki specjalnie zastosowanym nadstawkom, podnoszenie pojazdów jest możliwe także poprzez podparcie za koła. Ponadto specjalna powłoka na cylinder połączona z zastosowaniem wysokiej jakości uszczelniaczy zabezpiecza go przed różnymi materiałami chemicznymi stosowanymi w produkcji czy serwisowaniu pojazdów. Podnośniki podpodłogowe Beckera można stosować w każdym pomieszczeniu.
Przestawny podnośnik kolumnowy
Produktem, z którego firma Stertil-Koni jest najbardziej dumna, jest przestawny podnośnik kolumnowy.
Przestawne podnośniki kolumnowe Stertil-Koni posiadają duże właściwości manewrowe. Podnośnik może przesunąć bez trudu jedna osoba. Nie ma też różnicy czy podnośnik pracuje wewnątrz, czy na zewnątrz budynku. Potrzebna jest tylko równa powierzchnia oraz zasilanie. Łączenie kolumn (aż do 32) pozwala na większy udźwig i na większe możliwości operacyjne. Powierzchnia pracy jest praktycznie nieograniczona. Zapewniony jest optymalny dostęp do podwozia pojazdu. Do składowania kolumn nie potrzeba więcej niż 3 metry kwadratowe. Zestaw czterech przestawnych podnośników kolumnowych daje udźwig 28,8 ton. Dodanie większej liczby kolumn do 6, 8 lub więcej, następuje bez żadnych ograniczeń i modyfikacji. W ten sposób możliwe jest nawet podnoszenie autobusów przegubowych. Maksymalny udźwig na oś, czyli dwie kolumny podnośnika, wynosi 14,4 ton.
Przestawne podnośniki kolumnowe posiadają szeroki zakres zastosowań. Standardowe podnośniki kolumnowe pozwalają na obsługę specjalnych ciężarówek, a także na podnoszenie wózków widłowych. Dzięki użyciu nasad podkładowych pod koła można również podnosić samochody osobowe oraz samochody dostawcze. Holenderskie podnośniki są zaopatrzone w system bezpieczeństwa w postaci systemu zapadkowego, opatentowanego przez firmę. Jest to układ mechaniczny – system zapadek działa niezależnie od układu dźwigniowego i jest stale aktywny. W przypadku zaniku zasilania energią kolumnowe podnośniki można zawsze opuścić.
JAB
Nowoczesne samochody straży pożarnej są kontrolowane na najnowszych podnośnikach firmy JAB, które firma Stertil Koni posiada w swojej ofercie. Możliwe są następujące rozwiązania: 2, 3 lub 4 kolumny podnośnika. Jedna z nich jest zwykle stałą konstrukcją, pozostałe są regulowane, chociaż mogą być również zamocowane na stałe, w zależności od rozstawienia osi pojazdów, które mają być podnoszone. Udźwig jednej kolumny może wynosić: 8.000 kg, 14.000 kg, 22.000 kg, aż do 35.000 kg.
W nowych budynkach lub takich, w których nie ma problemów z podłogą, jednopoziomowa kolumna jest najlepszym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Teleskopowa kolumna o głębokości jedynie 1,385 mm może być zainstalowana w istniejących kanałach. Przedmontażowe urządzenia podnoszące firmy JAB w niezależnych kasetach są idealne w instalacjach retroaktywnych w istniejących warsztatach lub kanałach, gdzie bez trudu mogą być zintegrowane. Opcjonalne dodatki obejmują jednostkę sterującą, specjalne środki bezpieczeństwa, wersje przeznaczone do otoczenia wilgotnego oraz wiele innych praktycznych elementów, ułatwiających pracę w warsztacie. Poza popularnymi dotychczas kanałami do przeglądu samochodów, warsztaty naprawiające pojazdy użyteczności publicznej coraz częściej korzystają z nowoczesnych wielokolumnowych podnośników. Niezwykle mały prześwit pod podwoziem obecnych autobusów nie pozostawia innego wyjścia, niż podnoszenie pojazdów do góry. Ale nawet w przypadku samochodów ciężarowych, do których dostęp jest dużo łatwiejszy, podnośnik JAB okazuje się być znacznie korzystniejszy, widocznie wpływając na racjonalizację oraz polepszając warunki pracy. Dwukolumnowy podnośnik stał się bardzo popularny, ponieważ jest odpowiedni do większości pojazdów użytkowych. Podnośnik pozwala na obsługę ciężarówek, samochodów z przyczepami, autobusów – zarówno tych z jedną osią przednią, jak i potrójną osią tylną. Trzykolumnowe podnośniki mogą być stosowane do prawie każdego typu pojazdów. Są one powszechnie używane do podnoszenia autobusów przegubowych oraz ciągników z przyczepami. Jeśli chodzi o tramwaje i pojazdy gąsienicowe, zasady hydrauliki niezmiennie pokazują swoją przewagę przy podnoszeniu tak ciężkich wozów. Firma JAB proponuje w takim wypadku system składający się z czterech par kolumn podnoszących, o udźwigu 12.000 kg na parę kolumn i z czterema jednostkami sterującymi. Hydrauliczna synchronizacja zapewnia najwyższą precyzję działania. Absolutnie niezawodny system bezpieczeństwa w tym urządzeniu występuje również przy podnośnikach do czołgów, które używa NATO.
Komentarze (0)