to przyszłość warsztatów ciężarowych
Coraz większa liczba warsztatów przechodzi na zastosowanie podnośników wielostemplowych. Są one bardziej elastyczne i oferują lepsze możliwości manipulacyjne, szczególnie w przypadku autobusów i samochodów ciężarowych. Elastyczność, dobre warunki oświetlenia i swoboda ruchu mechaników podczas pracy – to zalety wielostemplowych układów podnoszących.
Systemy wielostemplowe MAHA pozwalają na szybkie i bezpieczne podnoszenie dużych pojazdów. Pomagają uniknąć dodatkowej drogi, którą trzeba przebyć z narzędziami i częściami. Nowa technologia jest atrakcyjna szczególnie dla dużych serwisów.
Trzy główne zalety systemów wielostemplowych MAHA:
1. Praca na jednym poziomie. Podłoga warsztatu to poziom, na którym można wykonać większość prac. Ponieważ wszystkie urządzenia, maszyny i materiały znajdują się na tym samympoziomie, to wszystkie przejścia są bardzo krótkie i można pracować efektywnie. Poprzez montaż dźwignika MAHA na równi z podłożem hala warsztatowa może być wykorzystana lepiej, a jednocześnie utrzymanie jej w czystości jest łatwiejsze.
2. Bardziej elastyczne możliwości pracy dzięki zmianom wysokości podnoszenia. Pojazd jest każdorazowo ustawiany zgodnie z życzeniem mechanika albo do aktualnie wykonywanej pracy poprzez szybką i nieskomplikowaną zmianę wysokości podniesienia. Dopasowanie to umożliwia swobodny dostęp do większości podzespołów w celu dokonania oceny ich stanu, naprawy lub wymiany.
3. Szybkie wykonanie prac dzięki technice montażu w posadzce. Dzięki urządzeniom MAHA do podnoszenia samochodów ciężarowych koła pojazdów są podnoszone za jednym razem nad podłoże. Seryjna funkcja całkowicie automatycznego pozycjonowania siłowników umożliwia jeszcze szybsze podnoszenie pojazdu. System podwójnych siłowników zabezpiecza pojazd na dowolnej wysokości. Nie trzeba instalować żadnych dodatkowych urządzeń blokujących na danej pozycji. Podnośniki MAHA są zaprojektowane jako klasyczny system modułowy. Oznacza to, że składają się z niezależnych komponentów, które mogą być ze sobą łączone w zależności od potrzeb. Obowiązuje tu następująca zasada: szeroki zakres projektowania pozwala na większą elastyczność.
System 2-stemplowy
Dla większości pojazdów użytkowych system 2-stemplowy jest wystarczający. Do podnoszenia ciągników siodłowych, mniejszych samochodów ciężarowych i autobusów jest wręcz idealny. Każdy stempel podnoszący ma własny agregat hydrauliczny. Poszczególne stemple mogą być dzięki temu podnoszone i opuszczane jednocześnie, jak też i niezależnie od siebie.
System 3-stemplowy
Systemy 3-stemplowe pozwalają na bardziej elastyczne wykonanie prac w przypadku większych pojazdów. Montaż trzech stempli podnoszących jest warunkiem podnoszenia autobusów przegubowych i zestawów ciągnik-naczepa. Standardowo stempel środkowy jest zamontowany na stałe, a dwa po bokach są przesuwne. W prosty sposób system 3-stemplowy przekształca się w system 2-stemplowy.
Systemy 4-stemplowe
System 4-stemplowy MAHA jest optymalny przy dużych pojazdach z podwójnymi osiami, ciągnikach siodłowych albo autobusach przegubowych. Dzięki elektronicznej regulacji współbieżności sterowanie urządzeniem jest tak proste, jak w przypadku systemu dwustemplowego. Dzięki instalacji drugiego panela obsługowego można podnosić dwa pojazdy osobno. Instalacja ta może być stosowana wtedy jako dwa niezależne dźwigniki.
Stabilność i bezpieczeństwo
Stabilność systemów wielostemplowych MAHA zajmowała zawsze pierwsze miejsce przy ich projektowaniu. Przez zastosowanie dwóch cylindrów podnoszących w każdej jednostce osiągnięto większą odporność na wygięcie. Dzięki takiemu dwustemplowemu układowi siłowników podnoszących w obrębie jednej jednostki siłownika dźwignik prawie wcale nie ulega skręceniom. Cechą szczególną jednostek podnoszących MAHA jest nie tylko stabilność, ale także szczególny system zabezpieczający. Dwa działające osobno siłowniki podnoszące są zasilane dwoma osobnymi układami hydraulicznymi przez jeden wspólny agregat hydrauliczny. Każdy z obydwu stempli jest przy tym zdolny do podniesienia maksymalnego dopuszczalnego obciążenia. W razie ewentualnej awarii jednego z siłowników jednostka jest tak opracowana, że sprawny siłownik przejmie całe obciążenie. Ten system zabezpieczający działa na każdej wysokości.
Komentarze (0)