WYWIADY

ponad rok temu  17.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Podróbki to przede wszystkim problem i ryzyko dla konsumenta - wywiad
Strona 2 z 2

Czym kierowcy powinni kierować się przy wyborze palników ksenonowych? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Lampy ksenonowe wymieniamy rzadko, dobrze więc zainwestować w ich jakość i dobrać je pod kątem preferencji danego kierowcy. Obecnie duża część kierowców kieruje się przy wyborze źródeł światła dodatkowymi parametrami, a producenci chcąc sprostać ich oczekiwaniom i potrzebom oferują wiele typów palników. W ofercie znajdziemy takie o bardziej niebieskawym świetle, jeszcze bardziej wydłużonej trwałości czy emitujące więcej światła na drodze. Spośród palników firmy OSRAM mamy do wyboru kilka serii produktów.

OSRAM Xenerc Original, czyli dokładnie takie same lampy, jakie są stosowane w około połowie samochodów na świecie podczas pierwszego montażu w fabryce – to niezawodna jakość i 4 lata gwarancji producenta.

Kierowcy, którzy preferują światło biało-niebieskie, powinni sięgnąć po lampy OSRAM Xenarc Cool Blue Intense. Temperatura barwowa wytwarzanego przez nie światła nie przekracza wartości dopuszczalnych normami ECE, a co nie mniej istotne – lampy te wytwarzają nawet o 20% więcej światła niż produkty, których bańka pokryta jest niebieskim filtrem.

Kolejna grupa to klienci wymagający możliwie najlepszego oświetlenia drogi. Dla nich atrakcyjne mogą okazać się palniki rodziny Xenarc Night Breaker Unlimited. Ich zasięg jest do 20 m dłuższy niż standardowych produktów, a ilość światła w kluczowym obszarze na drodze jest aż do 70% większa. Temperatura barwowa emitowanego przez nie światła wynosi 4350 K.

Tej jesieni w sprzedaży pojawi się nowa seria palników Xenarc Ultra Life. Do tej pory linia ta była znana jedynie z żarówek halogenowych i pomocniczych, od października dostępna będzie również dla zwolenników niezwykle trwałych źródeł światła, posiadających w swoich autach reflektory ksenonowe. Żywotność produktów tej rodziny może być nawet czterokrotnie dłuższa w porównaniu ze standardowymi, co pozwoli przejechać bez wymiany do 300 000 km. Co więcej, na lampy Ultra Life producent udziela nawet 10-letniej gwarancji. W ofercie znajdą się palniki typu D1S, D2S, D3S i D4S.

Jaka jest przyszłość ksenonów w motoryzacji? Czy to rozwiązanie stanie się w najbliższym czasie standardem?

Na rynku wtórnym w najbliższych latach technologia ksenonowa będzie odgrywała dużą rolę, między innymi dzięki zastosowaniu lamp o mniejszej mocy D8S (25 W) w samochodach segmentów A i B. Ksenon 25-watowy to mniejsze natężenie oświetlenia i mniejszy strumień światła, czyli można powiedzieć, że świeci nieco słabiej niż ksenony generacji od D1 do D4. Ma to jednak również zalety – ponieważ lampa ksenonowa o mocy 25 W nie przekracza określonych przepisami progów oślepiania kierowców, oparte na nich systemy oświetleniowe nie muszą spełniać kosztownych wymagań. Dzięki temu można projektować oświetlenie ksenonowe oparte na palnikach o mocy 25 W bez systemu samopoziomowania i spryskiwaczy reflektorów, a więc zdecydowanie tańsze niż dotychczas. Można się spodziewać, że udział technologii ksenonowej w samochodach wyższej klasy będzie stopniowo spadał na rzecz rozwiązań LED. Natomiast wprowadzenie nowych, 25-watowych ksenonów spowoduje, że łączny udział technologii wyładowczej nie tylko nie spadnie, lecz powinien nawet wzrosnąć.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Piotr Łukaszewicz

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ antyczny 1 ponad rok temu OSRAM-owskie żarówki najlepsze z punktu widzenia jakość/cena. Nie dziwię się, że zdarzały się podróbki, podrabia się to co dobre i co ludzie chętnie kupują.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony