XE to pierwszy model Jaguara z silnikiem JLR, do którego układ napędu paska pomocniczego (ABDS) opracowała, przetestowała i dostarczyła firma Gates.
Rozwój nowej, czterocylindrowej jednostki napędowej AJ200 o pojemności 2,0 l (Ingenium) oznacza zwiększenie zakresu współpracy pomiędzy Gates a JLR – wcześniej dostarczano jedynie paski do układów napędowych, a nie części metalowe.
- Układ ABDS został opracowany przez specjalistów Gates z Europejskiego Ośrodka Testowego w Niemczech pod kierownictwem brytyjskiego zespołu Gates OE – mówi Casper Haenbeukers, szef działu ds. zastosowania i rozwoju części metalowych Gates. - Napinacze i koła pasowe luźne są produkowane w fabryce Gates w Izmirze, w Turcji. Paski zaś powstają w zakładzie zlokalizowanym w Balsareny, w Hiszpanii.
Firma JLR stanie się jednym z największych klientów Gates ze względu na wysokość obrotów, awansując spoza pierwszej dziesiątki w 2011 roku do pierwszej piątki po osiągnięciu maksymalnego wolumenu produkcji w roku 2018.
Nick Herbert, szef europejskiego działu OE firmy Gates, wyjaśnia, jakie trudności należało pokonać podczas opracowywania układu ABDS do nowego silnika JLR Ingenium:
- Silniki benzynowe i Diesla będą montowane w samochodach koncernu JLR, również w pojazdach marki Range Rover z napędem 4x4. Wysokość brodzenia wynosi 900 mm, a to oznacza, że układ ABDS musi być odporny na działanie różnych rodzajów zanieczyszczeń i wody. Ponadto należało wziąć pod uwagę, że w niektórych modelach komora silnika jest mniejsza i opracować uniwersalny układ ABDS z komponentami odpowiednimi do wszystkich zastosowań.
Rozwój projektu od podpisania umowy do wprowadzenia na rynek pierwszego modelu z nowym silnikiem zajął trzy lata. Firma Gates będzie realizowała kontrakt, dostarczając nowe części bezpośrednio do czterech różnych zakładów produkcyjnych JLR, w tym do nowej, specjalnie wybudowanej fabryki silników JLR w Wolverhampton. Części marki Gates będą dostarczane także do dalszej dystrybucji w sieci dealerskiej JLR.
Komentarze (0)