Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych otwiera dyskusję na temat rozwoju elektromobilności i problemu zintegrowania pojazdów elektrycznych z sieciami elektroenergetycznymi. Najnowszy raport stowarzyszenia systematyzuje wiedzę o założeniach koncepcji Vehicle-to-Grid (V2G) i konfrontuje ją z obecnymi rozwiązaniami, wdrożonymi w wybranych państwach Europy.
Celem raportu „V2G. Pojazdy elektryczne jako element sieci elektroenergetycznych”, który PSPA przygotowało we współpracy z Ambasadą Brytyjską w Warszawie, jest wskazanie korzyści, jakie może przynieść wykorzystanie pojazdów elektrycznych jako rozproszonych magazynów energii.
– Uważa się, że rozwój pojazdów elektrycznych na dużą skalę zmieni sposób, w jaki korzystamy z samochodów, ale także będzie miał istotny wpływ na wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną i funkcjonowanie sieci elektroenergetycznej – mówi Jonathan Knott, ambasador Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Rzeczypospolitej Polskiej. – Dlatego integracja pojazdów elektrycznych z sieciami stanowi duże wyzwanie. Jednym ze sposobów, aby mu sprostać, jest implementacja nowych technologii, takich jak Vehicle-to-Grid, systemu zapewniającego dwukierunkowy przepływ energii pomiędzy pojazdem a siecią elektroenergetyczną, umożliwiającego wykorzystanie energii zgromadzonej w baterii samochodu do stabilizacji pracy sieci. Rynek brytyjski jest jednym z pierwszych, które testują technologię V2G w ramach projektów pilotażowych. Chcemy podzielić się naszym doświadczeniem. Dlatego wspólnie z PSPA opracowaliśmy raport na temat V2G, który będzie stanowił dobry punkt wyjścia do badania tej technologii w Polsce.
Opracowanie dostępne jest na stronie pspa.com.pl. W pierwszej części przedstawiono istotę koncepcji V2G, druga poświęcona jest prezentacji dotychczasowych osiągnięć w rozwoju V2G. Za wzorcowy przykład dobrych praktyk, obrazujących wsparcie dla wdrożenia V2G, uznano zaangażowanie rządu Wielkiej Brytanii.
Komentarze (0)