Z raportu Kupujemy samochód. Potencjał zakupowy Polaków w 2010 r., przygotowanego przez Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP wynika, że 28% Polaków odwiedza warsztat w celu zrobienia przeglądu pojazdu, zaś ponad połowa respondentów (57%) udaje się tam w celu dokonania bieżących napraw. Polacy odwiedzają warsztat samochodowy średnio około dwa razy w roku. Połowa respondentów (50%) naprawiała samochód w warsztacie tylko jeden raz, co trzeci badany wykonywał naprawy dwa razy, a co dziesiąty trzy razy w roku. Tylko 4% respondentów serwisowało swój samochód w warsztacie więcej niż 3 razy w ciągu ubiegłego roku. Ponad dwie trzecie Polaków (69%) naprawia swoje samochody u niezależnych mechaników, co zwykle wiąże się z niższymi kosztami takiej usługi. Co piąty badany korzysta z autoryzowanych warsztatów naprawczych. Korzystanie z określonych miejsc napraw jest silnie skorelowane z tym, czy samochód został kupiony jako nowy, czy też używany. W przypadku zakupu nowego auta, serwisowanie odbywa się w serwisie danej marki. Żaden z respondentów, którzy kupili auto jako używane, nie korzystał z dedykowanego, autoryzowanego serwisu.
- Polski rynek motoryzacyjny zdominowany jest przez samochody używane, w dość zaawansowanym wieku – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. - Dane z badania TNS OBOP pokazują, że auta te są naprawiane głównie samodzielnie przez ich właścicieli lub przez niezależnych mechaników w małych warsztatach naprawczych. Stosunkowo niewielka częstotliwość wizyt w warsztatach wskazuje, że Polacy korzystają z nich w ostateczności, kiedy samodzielna naprawa wydaje się zbyt trudna, przekraczająca ich własne umiejętności techniczne.
Źródło: TNS OBOP
Zwyczaje Polaków związane z serwisowaniem samochodu. Prawie połowa Polaków (46%) odwiedziła w ciągu ubiegłego roku autoryzowany serwis naprawczy lub warsztat niezależny. Ponad połowa badanych, którzy odwiedzili warsztat, wybrała niezależnego mechanika.
Komentarze (0)