Samochody ciężarowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Polscy operatorzy ciężarówek

dowodzą zalet osobistego uczestnictwa w serwisowaniu pojazdów

Polska cieszy się najwyższym stopniem wiedzy odnośnie smarowania silników i poziomów zużycia oleju.


Polscy menedżerowie i dyspozytorzy flot preferują osobisty nadzór jeśli chodzi o opiekowanie się ich pojazdami. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Castrol. Badania pokazują, że 4 na 5 (83%) menedżerów polskich flot samemu zajmuje się konserwacją pojazdów. Dla porównania w Szwecji robi to 24%, a w Wielkiej Brytanii 36% z nich. Samodzielna konserwacja okazała się dominująca wśród polskich dyspozytorów. 88% podkreśla wagę osobistego zaangażowania w swój pojazd poprzez zajmowanie się serwisem samemu. To podejście oznacza, że ludzie związani z pojazdami ciężarowymi w Polsce posiadają najwyższy poziom wiedzy odnośnie smarowania i poziomów zużycia silnika. Niemal wszyscy (98%) polscy komercyjni operatorzy zmieniają olej biorąc bardziej pod uwagę czas od poprzedniej wymiany niż przejechane kilometry. Jednakże w odróżnieniu od innych rynków, nie zależy to od przyzwyczajeń w serwisowaniu, ale od zakorzenionej głęboko znajomości potrzeb ich pojazdów i dokładnej świadomości momentu, kiedy serwisowanie jest potrzebne.



- To oczywiste, że ci użytkownicy, którzy mają więcej do czynienia ze swoimi pojazdami każdego dnia, lepiej rozumieją, jak wykrzesać najwięcej z ich pojazdów – powiedział Marc Lawn, szef marketingu Castrol na Europę i Afrykę. - To odnosi się również do użytkowania oleju i serwisowania. To ważne, abyśmy starali się pomagać wszystkim naszym klientom zrozumieć proces smarowania silnika i poziomy zużycia oleju, a dzięki temu w pełni korzystać z zakupionego oleju. Spośród wszystkich przebadanych rynków właśnie polscy respondenci wykazali się największym zrozumieniem i zaangażowaniem w sprawy swoich pojazdów i używanych środków smarujących. 91% dyspozytorów i 70% menedżerów flot w Polsce wie jakich olejów używa i dlaczego. Sami serwisują swoje samochody i zakupują środki smarujące, kierując się oceną jakości. Co ciekawe, pomimo tej wnikliwej wiedzy o olejach, Polska posiada najniższy poziom użycia oleju o zwiększonej wytrzymałości. 93% dyspozytorów i 68% menedżerów flot w Polsce nie używa aktualnie tego typu olejów. Ankietujący domyślają się, że przyczyną tego jest wynik wyliczonego średniego wieku pojazdów, będących cztery, pięć lat starszych niż te w Szwecji i Wielkiej Brytanii, gdzie większość pojazdów ma mniej niż 5 lat.

- Odkryliśmy, że pewna liczba klientów ma mylny pogląd, iż starsze pojazdy o wyższym przebiegu nie wykorzystają zalet nowych olejów – dodał Marc Lawn. - Starsze pojazdy mogą czerpać korzyści z olejów o zwiększonej wytrzymałości, takich jak Castrol Enduron 10W-40, czy nawet Enduron Low SAPS 10W-40, w zależności od specyfikacji i wymagań użytkowania. Ważne jest, abyśmy pomagali klientom zrozumieć dodatkowe korzyści, które nowsze, lepsze jakościowo środki smarujące mogą przynieść ich pojazdom. Błędne opinie najczęściej swoje źródło mają w nieaktualnych informacjach znalezionych w instrukcjach starszych samochodów. Jakość i wydajność oleju stale się polepszała w przeciągu ostatnich kilku lat. W konsekwencji rekomendacje oleju w instrukcjach starszych samochodów często nie pasują do specyfikacji i wydajności obecnych olejów. W dodatku klienci, którzy kupują starsze pojazdy, posiadają często ograniczony budżet i podkreślają, że oleje o zwiększonej wytrzymałości są zazwyczaj droższe od tych standardowych. Jednakże użytkownicy olejów o wydłużonej żywotności kwestionują opinie Polaków, którzy w 90% przypadków tną koszty, rezygnując na pierwszym miejscu z użytkowania olejów wyższej jakości.

- Oleje przeznaczone do dłuższego użytkowania potrafią wypracować więcej oszczędności na dłuższą metę, jeżeli ich potencjał jest maksymalnie wykorzystywany – stwierdził Marc Lawn.- Oleje Castrola o wydłużonym czasie użytkowania są zaprojektowane przy użyciu solidniejszych formuł i oferują dodatkowe korzyści, włączając zabezpieczenie przed zużyciem, zapobieganie depozytom i odporność na degradacje. Wszystkie te korzyści mogą po jakimś czasie pomóc zmniejszyć koszty oleju, serwisowania i usuwania nieużytych pozostałości oraz zwiększyć ochronę i żywotność silnika.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony