Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne motywy tegorocznego XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 6 grudnia br. w Warszawie. Forum dedykowane jest dla całej grupy podmiotów z procesu likwidacji szkód komunikacyjnych:
-
serwisów mechanicznych i blacharsko–lakierniczych,
-
dealerów samochodów,
-
rzeczoznawców,
-
likwidatorów szkód,
-
towarzystw ubezpieczeniowych,
-
firm flotowych,
-
firm dostarczających części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.
W tym roku organizator, Polska Izba Motoryzacji położyła nacisk na problematykę niełatwą, od lat drążącą sektor napraw blacharsko – lakierniczych.
Dlatego podczas tegorocznego spotkania organizatorzy porozmawiają m.in. o:
-
Wiodącej firmie, która na zlecenie T.U. poddała się jej działaniom i wprowadziła na rynek tańszego gracza z sektora lakierniczego. W trakcie Forum zostanie podpisana petycja (list otwarty) o wycofanie się z manipulacji cennikami w narzędziach kalkulacyjnych w Polsce.
-
Niezależnych serwisach blacharsko-lakierniczych wobec konkurencji ze strony zorganizowanych sieci naprawczych stosujących zaniżoną wartość kalkulacji i wypłat kosztorysowych realizowanych przez TU
-
Przejmowaniu (w przypadku szkody) przez firmy ubezpieczeniowe po okresie gwarancji klientów od dealerów i kierowanie do „swoich” serwisów.
-
Odpowiemy na pytanie dlaczego klient decyduje się na wypłatę kosztorysową. Przedstawimy analizę średniej szkody.
-
Wskażemy na kim faktycznie odbije się wzrost cen OC.
-
Patologiach w sprzedaży ubezpieczeń przez T.U., Brokerów, Dealerów, Firmy Leasingowe, Multiagencje.
-
Leczeniu poszkodowanych w wypadkach drogowych – kto poniesie faktyczne koszty – warsztat czy T.U.? Ile warsztat jest w stanie przyjąć nowych obciążeń i jakie mogą być tego konsekwencje dla napraw samochodów i bezpieczeństwa uczestników ruchu?
Więcej informacji pod adresem www.forumubezpieczen.com
Komentarze (0)