Wydarzenia

ponad rok temu  11.07.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Polski dzień marki Bahco w Niemczech – wyjątkowe spotkanie

Uczestnicy spotkania na wspólnym zdjęciu

24-26 maja w Mannheim (Niemcy), w Hotelu Radison Blue odbyło się wyjątkowe spotkanie dystrybutorów marki Bahco. Wyjątkowe, ponieważ tym razem zaproszonymi gośćmi byli nie tylko przedstawiciele firmy z Polski (najliczniejsza grupa), ale także z Węgier, Czech, Słowacji, Austrii, Szwajcarii i Niemiec. Gościem specjalnym spotkania była Gosia Rdest – kierowca wyścigowy, ambasadorka marki Bahco od niespełna 2 lat.

Jako jedna z wiodących marek na rynku narzędziowym, Bahco zobowiązane jest do nieustannej pracy nad jakością produktów, wzbogacaniem oferty pod kątem potrzeb i wymogów rynku oraz zapewnieniem jak najprostszej komunikacji na linii producent – sprzedawca – klient. Jakość, sumienność, komunikacja, wizerunek, rozpoznawalność marki to podstawy rozwoju.
Rozwój i digitalizacja to tematy, od których gospodarz konferencji Piotr Nowak, dyrektor zarządzający i członek zarządu SNA Europe – Poland Sp. z o.o., odpowiedzialny za rynek polski, słowacki i czeski, rozpoczął spotkanie. Przytaczając trzy cytaty: „Kto przestaje się rozwijać – umiera” (Antonie de Saint Exuper), „Przetrwają nie najsilniejsze czy inteligentniejsze gatunki, tylko te wrażliwe na zmiany” (Karol Darwin) i „Sytuacja tylko wówczas okazuje się sprzyjająca, gdy ktoś się do niej przystosuje” (I Ching, Księga Przemian), przedstawił najbliższy kierunek działań zespołu Bahco, aby usprawnić sprzedaż w Polsce. Zwrócił uwagę, że digitalizacja wpływa coraz bardziej na sposób, w jaki funkcjonujemy, a dotyczy to wszystkich – zarówno producentów, jak i rynku sprzedaży. Konkurencja pochodzi w dużej mierze od firm globalnych funkcjonujących w sieci. Bardzo ciekawym punktem przemówienia była analiza porównawcza Walmart vs Amazon, Uber vs Ford, General Motors – jak rozwijały się ich wartości jako firm na rynku.
Wsparcia dla dystrybutorów od strony marketingowej w swej prezentacji udzieliła Renata Piechocka-Szczęsny odpowiedzialna za marketing w firmie: – Analiza strony wizualnej marki, rozwój i zmiany, które zwiększają jej atrakcyjność i funkcjonalność – wyliczała. – Budowanie zaufania to wartość, której nie da się zastąpić.
Wspieranie widoczności marki w mediach, wzrost jej rozpoznawalności, social media – to najbliższe zadania do realizacji, by wesprzeć dystrybutorów.

Bahco dla motoryzacji...
Spotkanie było okazją do prezentacji rozszerzonego o dynamometrię asortymentu narzędzi Bahco dla motoryzacji, który omawiał kierownik regionu południe Tomasz Orlikowski: – Dynamometria, dokręcanie z momentami, jest wszechobecne – zwrócił uwagę. – Zarówno w przemyśle, np. w fabryce pralek, warsztacie samochodowym czy nawet w serwisie rowerowym, gdzie każdy poważniejszy rower na kierownicy czy sztycy siodełka ma dokładnie podany moment, z którym trzeba zrealizować dokręcenie. Gdy wykonujemy dokręcenie zbyt słabo, wówczas śruba może się poluzować, a połączenie rozpaść. Jeśli wykonamy za mocno, możemy zniszczyć na przykład drogą kierownicę z włókien węglowych. Dlatego precyzyjne dokręcenie z momentem ma bardzo duże znaczenie.
Bahco wprowadziło do oferty nowe klucze typ 74 WR – sprężynowo-klikowe, okienkowe. Model występuje zarówno ze stałą grzechotką, jak i z głowicą pod końcówki wymienne. Dostępny jest także w wersji do powtarzalnego dokręcania z tym samym stałym momentem, czyli jako klucz ustawiany na przyrządach (tzw. preset). Wszystkie klucze są czytelnie oznaczone – mają podany typ, zakres, kierunek działania, numer seryjny i logo producenta.
– Co ważne, każda sztuka przychodzi ze świadectwem kalibracji – zwracał uwagę Tomasz Orlikowski. – Klucze oferują dokładność w zakresie +/- 3%, czyli są dokładniejsze, niż przewiduje norma (+/-4% dla wartości > 10 Nm).
Ciekawostką jest, że z tyłu klucza można nakleić naklejkę Time Strip – czyli wskaźnik, który po zgnieceniu pokazuje upływ czasu. Chodzi oczywiście o to, żeby użytkownik wiedział, ile czasu zostało do kolejnego wzorcowania.
Kolejną nowością są klucze z rodziny 75 (klikowe), które można używać z dedykowanymi przedłużkami, ułatwiając sobie dokręcanie (klucz nie jest wrażliwy na wydłużenie ramienia). Angielska nazwa tego rozwiązania to Hands Free.
– Są to klucze służące do dokręcania większych momentów z zakresami od 130-650 Nm (najmniejszy) i 500-1500 Nm (największy) – wyjaśniał T. Orlikowski. 
Kolejna nowość w ofercie Bahco to rodzina kluczy 76, klucze tzw. łamane. Standardowy klucz klikowy sygnalizuje osiągnięcie ustawionego momentu akustycznym sygnałem typu klik i delikatnym 1-2-stopniowym ugięciem. Klucz łamany został tak skonstruowany, że osiągnięcie ustawionego momentu sygnalizowane jest bardziej widocznie, jakby złamaniem się całego klucza o 20-30 stopni. Takiego sygnału nie sposób przeoczyć. Asortyment tych kluczy to także dokręcanie większych momentów, najmniejszy klucz ma zakres 120-600 Nm, największy 300-1000 Nm.
– Klucz z oznaczeniem z literą „M” (od angielskiego słowa Memory) mówi o przesyle danych do komputera po USB – mówił T. Orlikowski. – Nowe klucze elektroniczne o całkowicie metalowej konstrukcji powoli zastępują i wypierają poprzednie wersje IZO. Są sztywniejsze, szybsze, mają lepsze oprogramowanie. Osiąganie ustawionego momentu sygnalizują na wyświetlaczu LCD, akustycznie, na diodowym pasku LED i wibracją rękojeści. Zakresy: od 1,5-30 Nm do 40-800 Nm.
Nowość to klucz typu slim o zakresie 0,6-12 Nm (TAW1412M). W asortymencie pojawiły się także oczekiwane wkrętaki elektroniczne TAS14 o zakresie 0-45-10 Nm.

...i nie tylko
Nie można zapomnieć o pozostałym asortymencie marki Bahco. Spośród ponad 500 pozycji klient może wybierać różnorakie wiertła (beton, drewno itd.) czy akcesoria do elektronarzędzi, których ofertę przedstawiła Dorota Roguszczak. Tomasz Otręba zaprezentował ofertę pił taśmowych, a Mariusz Zakrzewski – narzędzia dla ogrodnictwa. 
Konferencja zakończyła się uroczystą kolacją, podczas której o swojej pasji, rozwoju i współpracy z marką Bahco opowiadała ambasadorka marki Gosia Rdest. Wpisuje się ona w karty historii sportu wyścigowego jako pierwsza najszybsza Polka w W Series, określanej mianem żeńskiej Formuły 1, oraz jedna z 18 najszybszych kobiet świata w jeździe wyścigowej po torze.
Nie zabrakło atrakcji. Uczestnicy mieli okazję poznać region Nadrenii, miasto słynące z największej na świecie liczby uczelni oraz dużych walorów turystycznych i krajobrazowych – Heidelberg, zwiedzić Muzeum Techniki w Sinseim, by ostatniego dnia wziąć udział w wyścigach Alpina Europe Cup na torze w Hockenhaim.

Oprac. i fot. Ewa Geremek-Hampel

GALERIA ZDJĘĆ

Gosia Rdest jest ambasadorką marki Bahco
Spotkanie było okazją, aby zaprezentować najnowsze pozycje w ofercie i zapoznać uczestników z celami, które stawia sobie marka Bahco

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony