Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Polski rynek jest  interesujący i złożony
O historii firmy, jej ofercie produktowej i strategii z Hubertem Wójcikiem, market managerem NTN-SNR na rynek Polski, Czeski i Słowacki, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

 

Czym się zajmuje SNR?

SNR było dawniej oddziałem firmy Renault, producentem części pierwszego montażu (OE) do każdego typu zastosowania. Przyczyniło się to do tego, że SNR stał się czołowym producentem wyposażenia do francuskich, włoskich oraz niemieckich marek. Przez ponad 10 lat firma była znaczącym dostawcą dla Grupy VW-AUDI. Cztery lata temu SNR został kupiony przez firmę NTN, japońskiego producenta z ponad 50 fabrykami na całym świecie oraz 21 tysiącami zatrudnionych osób. Połączenie to wzmocniło pozycję SNR w Europie, a w szczególności w Polsce, dostarczając azjatyckie grupy produktowe dla takich marek, jak Nissan, Mitsubishi, Honda itd.

Co zawiera asortyment firmy?

Aby sprostać wymaganiom rynku, strategią grupy jest zapewnienie jak najszerszego asortymentu: koła, rozrząd, zawieszenie, skrzynie biegów, klimatyzacja…

Jakie są główne zalety produktów SNR?

Dzięki swoim korzeniom NTN-SNR dostarcza produkty o jakości oryginalnego wyposażenia. Obie marki są głównymi dostawcami dla światowych marek producentów samochodów.

Czy mógłby Pan przybliżyć historię firmy?

Firma SNR utworzona została w 1945 r., po drugiej wojnie światowej, jako oddział firmy Renault. Rozwijana była z producentami zarówno francuskich, jak i niemieckich marek pojazdów. Zakup, którego w roku 2008 dokonał NTN, zamienił tę międzynarodową firmę w grupę światową.

Od kiedy firma sprzedaje swoje towary w Polsce?

Od 20 lat NTN-SNR znane jest na polskim rynku poprzez ofertę swoich klientów, takich jak Intervito. Międzynarodowa polityka grupy pozwala nam być obecnymi również u partnerów: Inter Cars, Interparts, Motoprofil i Motogama.

Jak firma ocenia polski rynek?

Dla naszej grupy polski rynek jest interesujący i złożony. Interesujący ze względu na mocny wzrost, a skomplikowany ze względu na różnorodność producentów samochodów. W związku ze stanem dróg i ostrymi zimami skala wymiany części w Polsce jest wysoka.

Jakie są plany firmy na najbliższe lata w Polsce?

Firma NTN-SNR otworzyła niedawno przedstawicielstwo w Warszawie. Poszukujemy także osoby na stanowisko trenera. Chcielibyśmy przez te działania wesprzeć naszych partnerów w kreowaniu strategii firmy. Ponieważ pracujemy z producentami samochodów, posiadamy ogromne doświadczenie w zakresie naszych produktów, jak również podzespołów. Za pośrednictwem trenera chcielibyśmy przekazać mechanikom tę wiedzę i ułatwić obsługę coraz to nowszego parku samochodowego w Polsce.

Czy firma organizuje szkolenia w Polsce?

Grupa NTN-SNR zapewnia obecnie ogólne szkolenia w zakresie technologii łożyska oraz zaleceń dotyczących montażu. Jednym z naszych celów na najbliższy rok jest umocnienie tego przedsięwzięcia poprzez zatrudnienie trenera – osoby odpowiedzialnej za szkolenia techniczne.

W jaki sposób firma przekonuje w Polsce mechaników do zakupu swoich towarów?

Najlepszym rozwiązaniem jest zachęcenie polskich mechaników poprzez pokazanie im, że wiele samochodów w Polsce wyposażonych jest w łożysko NTN-SNR jako produkt OE (40% rynku OE w Europie należy do grupy NTN-SNR).

Jakie są ostatnie nowości asortymentowe firmy?

Grupa NTN-SNR koncentruje się na zapewnieniu wymagających wymiany elementów tocznych do jak największej liczby samochodów. Spełniamy więc wymagania związane z nowymi samochodami w Europie, koncentrując się na: kołach, silniku, zawieszeniu, skrzyni biegów i klimatyzacji. Cztery rozszerzenia grup produktowych są zaplanowane na ten rok, a to jest około 250 produktów.

Czy ofertą firmy objęte są jakieś unikalne na skalę światową produkty?

Grupa NTN-SNR jest twórcą technologii ASB® (Active Sensor Technology), która umożliwia pracę takich systemów, jak: GPS, hamulec elektryczny czy ESP. Technologia ta stosowana jest w 98% samochodów produkowanych na świecie. NTN-SNR jest także dostawcą napinaczy hydraulicznych dla Grupy VW w pełnym zakresie.

Dziękuję za rozmowę.

 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony