Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  26.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Polski system wyprzedza konkurencję – Spectral Wave 2.0

Dwa doskonale wyposażone laboratoria, lata pracy i dziesiątki zaangażowanych ludzi. Ambicje właścicieli i pracowników polskiej firmy Novol skutkują pojawieniem się na rynku linii doboru wodorozcieńczalnych lakierów bazowych Spectral Wave 2.0. Już pierwsze testy systemu pokazały, że firmie Novol udało się osiągnąć cel, jakim było opracowanie systemu, który wyróżni się na rynku lakierniczym innowacyjnością i, przede wszystkim, jest przyjazny dla użytkownika.

– Mieliśmy cel i go zrealizowaliśmy – mówi Przemysław Krupa, dyrektor zespołu laboratoriów Novol. – Powstał produkt, z którego jesteśmy dumni. Chcemy być liderem na rynku napraw lakierniczych, a nowy system wpisuje się w to założenie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu pracy zespołu projektowego. Teraz czas na jego zdyskontowanie na rynku.

Czas
Nowy system wpisuje się w najnowsze trendy w lakiernictwie. Przede wszystkim pozwala na oszczędność czasu naprawy, co dziś – przy wysokich kosztach pracy i mediów, samochodów zastępczych oraz wymaganiach klientów – jest strzałem w dziesiątkę. Klienci oczekują od serwisu nie tylko wysokiej jakości naprawy, zarówno wizualnej, jak i takiej, która nie przekracza parametrów produkcyjnych – ale również dokładnej, fachowej, możliwie sprawnej usługi. Życie jest coraz szybsze, samochody często są narzędziem pracy albo wspomagają właścicieli w sprawnej organizacji dnia, dlatego każde rozstanie z autem staje się kłopotliwe.
Im krócej naprawiany jest samochód, tym łatwiej pozyskać klienta. Również wspomniane wcześniej oszczędności związane z kosztami pracy mają niebagatelny wpływ na wybór systemu. Pamiętajmy, że deficyt fachowców w branży znacznie podniósł wymagania wobec pracowników. Pozostają jeszcze koszty pracy kabiny lakierniczej, które wciąż są najdroższym elementem procesu naprawy. Te wszystkie elementy wskazują na tendencje rynkowe zmierzające w kierunku skrócenia procesu lakierowania.

Jakość
Czas nie może być jedynym wyznacznikiem naprawy. Równie ważna jest jakość.
Novol tradycyjnie bardzo dużą wagę przywiązuje do parametrów swoich wyrobów. Z niezwykłą starannością opracował główne założenia jakościowe. Przetestował praktycznie wszystkie systemy oferowane na rynku, przeanalizował wymagania i sugestie końcowych użytkowników, wciągając ich często do dyskusji na temat idealnych rozwiązań lakierniczych. Zebrana wiedza i bardzo ważne dla Novol oczekiwania przyszłych użytkowników pozwoliły stworzyć wizerunek idealnego systemu. Zdecydowana większość założeń okazała się możliwa do zrealizowania przez laboratoria Novol wsparte ofertą światowych dostawców surowców. Takie parametry, jak siła krycia, powtarzalność, stabilność kolorystyczna i możliwość skutecznego cieniowania bez jakichkolwiek dodatków, obok szybkości aplikacji, zostały mocno wyśrubowane, wskazując drogę rozwoju dla rynku autorefinish.

Spectral to cała technologia naprawy
Najlepszy system kolorystyczny bez wsparcia odpowiednich dodatków byłby tylko piękną perłą zatopioną w tombaku. Dlatego Novol opracował kilka technologii napraw elementów zależnie od potrzeby lakiernika. Znajdziemy technologię do lakierowania nowych elementów i starych powłok, np. małych napraw typu spot lub szpachlowanych części karoserii. Począwszy od świetnie przyjętych szpachlówek z autorskim rozwiązaniem „mixing indicator”, przez podkłady ze Spectral Under 365 i Spectral Under 395 (hit sprzedażowy marki Spectral) na czele, po – od kilku lat wyznaczający trendy w wielu krajach Europy – lakier bezbarwny Spectral Klar 565, który w Niemczech czy Szwajcarii stał się synonimem najlepszych lakierów na rynku. Nie da się ukryć, że powszechnie chwalone dodatki Spectral otrzymały dorównujące im wsparcie kolorystyczne w postaci systemu Spectral Wave 2.0.


Lakier trzeba przygotować
Lakierowanie to najważniejszy proces naprawy. Ale żeby prawidłowo polakierować samochód, trzeba przygotować kolor. By ten cel osiągnąć, Novol kładzie duży nacisk na pracę laboratoriów kolorystycznych. Z jednej strony przygotowania receptur kolorów pojawiających się sukcesywnie nowych samochodów, z drugiej odpowiedź na potrzeby silnego rynku napraw samochodów kilkuletnich i starszych. W tym celu specjalne komórki w laboratoriach intensywnie pracują nad zaspokajaniem potrzeb klientów, reagując na zgłoszenia przez specjalną platformę online. Pojawił się też nowy colorbox, a dział informatyczny szykuje rozwiązanie, które znacznie poprawi komfort pracy kolorystów.
Novol oferuje swój system w powszechnie chwalonych w poprzednim rozwiązaniu opakowaniach. Zasada weź – wstrząśnij – użyj w połączeniu z butelkami i jednorazowymi, regulowanymi dozownikami pozwalającymi dawkować pigment jest silnym punktem Spectral Wave 2.0. Firma wspiera użytkowników i dąży do zapewnienia im komfortu pracy. Nie zapomina też o szkoleniach zarówno w nowoczesnym centrum szkoleniowym, jak i w warsztacie klienta.

Z premierą na Automechanice
Premiera Spectral Wave 2.0 odbyła się na największej na świecie imprezie branży napraw samochodowych – targach Automechanika Frankfurt 2016. Duże stoisko Novol w hali nr 11 wyróżniało się nowoczesną stylistyką i atrakcyjnymi akcentami. Było sporo multimediów, a każdy zainteresowany mógł wykonać naprawę lakierniczą Spectral w wirtualnej lakierni w okularach VR HTC Vive. Walory edukacyjne w połączeniu z zabawą dobrze wpisały się w premierę systemu. Zarówno dla grającego znajdującego się „wewnątrz” lakierni sam na sam z elementem samochodu, jak i obserwatorów mających podgląd wykonywanej naprawy na ekranie monitora była to dobra rozrywka i jednocześnie źródło informacji.
Spectral Wave 2.0 to kolory, więc nie mogło zabraknąć akcentów barwnych. Rozpraszająca się woda w kształt wielobarwnego motyla, zielone, czerwone i fioletowe sorbety, kolorowe gadżety przyciągały zainteresowanych współpracą dużych graczy na rynkach Europy, Ameryki, Azji i Afryki Północnej, lakierników prowadzących własne warsztaty i serwisy, a także gapiów oraz przyszłych adeptów sztuki lakierniczej. Premiera Spectral Wave 2.0 została wsparta nowymi materiałami informacyjnymi w kilku językach, które pojawiły się na targach, oraz nową stroną internetową spectral.pl.

Jak stać się liderem rynku?
Teraz przed Novol pojawiło się odpowiedzialne zadanie zdyskontowania sukcesu, jakim okazał się odbiór Spectral Wave 2.0 przez testujące serwisy w Polsce, Anglii i Hiszpanii na szerokim rynku autorefinish. Pierwsze kroki zostały skierowane do krajów Europy Środkowej i Zachodniej, ale ambitne plany firmy wskazują ekspansję na cały świat. Mając w ręce doskonałe narzędzie w postaci całego systemu do napraw lakierniczych, Novol ma podstawy do optymizmu, a Polacy do zadowolenia, że rodzima firma i jej autorskie rozwiązania są coraz bardziej szanowane na najbardziej wymagających rynkach. Firma nie zamierza odcinać się od korzeni i cały czas podkreśla, że polski rynek lakierniczy pozostaje dla niej bardzo ważny i właśnie Polskę chce wskazywać jako wzór innowacyjności i rozwoju dla reszty Europy.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony