Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Polskie Stoisko Narodowe po raz drugi na targach AMITEC w Lipsku

Targi AMITEC 2006 zostały objęte dofinansowaniem Ministerstwa Gospodarki.

Po sukcesie tegorocznego wspólnego wystąpienia polskich firm na targach AMITEC, Polskie Przedstawicielstwo Targów Lipskich wraz z Polską Izbą Motoryzacji organizują po raz drugi wspólne Stoisko Narodowe na targach AMITEC, które w dniach 1-5 kwietnia 2006 roku odbywać się będą w Lipsku. W obecnym trudnym okresie dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego Lipsk stwarza korzystną okazję prezentacji firmy na rynku niemieckim i nawiązania kontaktów z nowymi partnerami, a wspólne Stoisko Narodowe ma na celu jeszcze bardziej podkreślić obecność polskich firm na targach i przyciągnąć większą liczbę odwiedzających handlowców. Targi AMITEC to wiodąca impreza branżowa w pierwszym półroczu nadchodzącego roku w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas której spotkają się producenci części motoryzacyjnych oraz wyposażenia warsztatów i usług serwisowych z przedstawicielami handlu hurtowego i detalicznego całej branży motoryzacyjnej. W ostatniej edycji targów AMITEC uczestniczyło ponad 230 wystawców z całej Europy i odwiedziło je ponad 47500 specjalistów. Zgodnie z przeprowadzoną podczas targów ankietą, 81,1% wystawców bardzo wysoko oceniło targi oraz wyraziło pełne zadowolenie ze swojej obecności w Lipsku, natomiast 52% nawiązało podczas targów interesujące kontrakty handlowe. Jak co roku, równolegle z targami AMITEC odbywać się będą Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI – jedno z ważniejszych wiosennych spotkań branży samochodowej. Właśnie tutaj producenci najbardziej renomowanych marek organizują premiery swoich najnowszych modeli. Tegoroczną edycję targów obejrzało ponad 274000 odwiedzających z 51 krajów, z czego ponad 40% stanowili specjaliści z branży.

W tym roku wystawcy zaprezentowali ponad 120 premier najnowszych modeli samochodów osobowych, luksusowych limuzyn, vanów oraz samochodów terenowych i sportowych. Wśród nich było 6 światowych premier firm: VW, Peugeot, Mercedes-Benz oraz Kia. Ukierunkowanie lipskich targów motoryzacyjnych AMI i AMITEC na Europę Środkową opłaciło się. Obszar wpływów tych imprez targowych zwiększył się w 2005 roku zarówno w skali krajowej, jak i międzynarodowej. Udział odwiedzających z zagranicy w 2005 roku wręcz się potroił. Większość spośród 14000 zagranicznych odwiedzających pochodziła z Czech i Polski. Również w samych Niemczech ofensywa marketingowa przyniosła oczekiwane rezultaty. 51 procent wszystkich odwiedzających przebyło na targi drogę ponad 100 km, a aż 59000 gości targowych przyjechało z miejscowości oddalonych od Lipska o ponad 200 km – to jasny dowód na rosnący zasięg obu imprez. Na łamach aktualnej broszury targów na rok 2006 wiodący menedżerowie z branży motoryzacyjnej podkreślają wysoką i stale rosnącą jakość targów AMI. - Dla firmy Audi targi AMI to najważniejsze wiosenne wydarzenie w branży - podkreśla Martin Winterkorn, Prezes Zarządu AUDI AG. Olivier Veyrier, Dyrektor generalny firmy Peugeot Deutschland GmbH, ocenia: Bliskość rynku i klientów czyni z targów AMI ważny barometr trendów dla naszej firmy. W 2006 roku targi AMI są najważniejszymi targami samochodowymi w Niemczech i całym obszarze Europy Środkowej. W dniach 1–9 kwietnia 2006 r. w ramach Środkowoeuropejskiego Salonu Samochodowego blisko 450 wystawców zaprezentuje na powierzchni 130000 m2 swoje nowości i umożliwi tym samym przegląd stanu rozwoju międzynarodowej branży samochodowej. Oczekiwanych jest ponad 270000 odwiedzających. W centrum oferty targowej znajdą się takie obszary wystawiennicze jak samochody osobowe i ich tuning, offroad, samochody dostawcze i lekkie pojazdy użytkowe, jak również wyposażenie i usługi. Kierownik targów Matthias Kober ma nadzieję, iż aktualny wzrost na rynku samochodowym przełoży się również na wyniki targów AMI 2006. - Na fanów samochodowych czeka w Lipsku ponad 100 światowych, europejskich i niemieckich premier oraz bogaty program imprez dodatkowych dla całej rodziny – mówi Matthias Kober.
Opinię targów kupiecko-konsumenckich AMI 2006 ugruntują jeszcze dzięki prezentowanej ofercie – jedynej w swoim rodzaju na skalę europejską zarówno ze względu na ilość, jak i jakość prezentacji. Lipskie Tereny Targowe i ich otoczenie to prawdziwy raj dla wielbicieli jazd próbnych. Przypuszczalnie aż 25 producentów samochodów osobowych zaprosi ponownie do udziału w jazdach testowych 120 modelami samochodów na autostradach i drogach krajowych w pobliżu Lipska.

Dofinansowanie dla polskich firm
Targi AMITEC 2006 po raz pierwszy objęte zostały dofinansowaniem z Ministerstwa Gospodarki w ramach listy B, co oznacza możliwość otrzymania dotacji do 50% udokumentowanych kosztów kwalifikowanych netto uczestnictwa w targach i wyniesie jednorazowo maksymalnie 20000 zł. Przedsiębiorca ubiegający się o dofinansowanie jest zobowiązany do złożenia wniosku o dofinansowanie najpóźniej na 14 tygodni przed rozpoczęciem targów.
Uwaga: w przypadku targów AMITEC 2006 terminem tym jest 22 grudnia 2005 r. Więcej informacji oraz wniosek znajduje się na stronie www.eksporter.gov.pl

Jako koszty udziału firma może zakwalifikować:
- wynajem powierzchni wystawienniczej oraz zabudowę stoiska;
- koszty transportu;
- koszt produkcji materiałów reklamowych, folderów, katalogów;
- koszt usług tłumaczeniowych;
- koszty noclegów;
- koszt wpisu do katalogu wystawców.

Polskie Stoisko Narodowe na targach AMITEC:
W 2006 roku po raz drugi zostanie zorganizowane Polskie Stoisko Narodowe, dzięki któremu polskie firmy mają większe możliwości nawiązania nowych kontaktów na rynku niemieckim, ale także również na rynku europejskim.

Oferta wspólnego stoiska obejmuje:
- zabudowę stoiska dla każdej z firm, na zamówionej przez firmę powierzchni (minimalne stoisko 6m2),
- wspólne zaplecze kuchenne i magazynowe,
- kawiarenkę narodową,
- wspólne stoisko recepcyjne wraz z usługami tłumaczy,
- opiekę organizacyjną ze strony Polskiego Przedstawicielstwa,
- identyfikatory dla wystawców dla 2 osób na czas trwania targów.

Koszt stoiska wg powyższych wytycznych
(obejmuje: wynajem powierzchni + projekt i zabudowę stoiska) wynosi 1200 zł/ m2.
+
Koszty organizacyjne obejmujące: druk folderu wystawców, organizację koktajlu na stoisku, organizację spotkania z prasa niemiecką, wynajęcie hostess, sprzątanie stoiska – 1300 zł
+
Koszt obowiązkowego wpisu do katalogu wystawców wynosi 160, euro +16 % MwSt.


Dodatkowe informacje:
Targi Lipskie Polska Sp. z o.o.
Marzena Kuropieska
Tel. (022) 653 65 53
e-mail: info@targilipskie.pl
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony