Warto wiedzieć

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Polwax – nowoczesne powłoki antykorozyjne
Spółka Polwax jest producentem wysokojakościowych specyfików woskowych, w tym produktów przeznaczonych do ochrony antykorozyjnej powierzchni metalowych. Należą do nich przede wszystkim wazeliny techniczne i produkty złożone, takie jak Marwax.

19526 Czerwony wosk plastyczny. right - W naszej ofercie znajdują się zarówno gotowe środki ochrony powierzchni, takie jak wazeliny techniczne i wosk konserwacyjny, jak również produkty będące głównym składnikiem takich preparatów – wyjaśnia Izabela Robak, szef Biura Technologii i Rozwoju spółki. - Naszymi odbiorcami są renomowani producenci specjalistycznych wyrobów antykorozyjnych.
Problem z usunięciem rdzy i zapobieganiem jej dalszemu powstawaniu w pojazdach związany jest z często utrudnionym dostępem do wielu elementów konstrukcyjnych samochodu. Stąd najlepiej sprawdzają się substancje, które posiadają zdolność przemieszczania się po powierzchniach we wszystkich kierunkach.
- Takimi substancjami są woski o różnych lepkościach, strukturze i właściwościach hydrofobowych – dodaje Izabela Robak.
Zadaniem wosku jest wyparcie z powierzchni metali wody i, obrazowo rzecz ujmując, zajęcie jej miejsca. Woski znajdują również zastosowanie w ochronie w czasie transportu i przechowywania maszyn, części i konstrukcji stalowych. Co prawda wosk nie usuwa korozji, lecz skutecznie zatrzymuje jej działanie.
- Wytwarzamy i oferujemy produkty o różnych lepkościach i różnych zastosowaniach – mówi Jacek Budzowski, dyrektor handlowy spółki Polwax. - Pozwala to potem na dostosowanie produktu finalnego do oczekiwań i wymagań odbiorców. Na przykład wosk o niskiej lepkości tworzy warstwy bardzo cienkie, ale dokładniej pokrywa powierzchnię. Z kolei woski o wyższej lepkości co prawda tworzą grubsze powłoki i zabezpieczają powierzchnie metali na dłużej, ale – można powiedzieć – są mniej dokładne w penetracji chronionej powierzchni.
Podwozie samochodu eksploatowanego zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym jest narażone na działanie licznych czynników sprzyjających powstawaniu korozji. W takich warunkach lakiernicze zabezpieczenie antykorozyjne podwozia okazuje się z czasem nieskuteczne. To zaś prowadzi do korozji blach nadwozia, elementów układu jezdnego i kierowniczego.
- Część firm, chcąc poprawić trwałość pojazdów, wykonuje tani zabieg konserwacji i uszczelniania po montażu całego podwozia, dolnych blach nadwozia oraz wnęk błotnikowych, stosując specjalne środki ochrony czasowej – wyjaśnia Jacek Budzowski. - Zabieg ten powinien być powtarzany, a przy systematycznej konserwacji antykorozyjnej podwozi okres ich użytkowania – jak wykazują badania – przedłuża się kilkakrotnie.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony