- Przed jakimi wyzwaniami stoją, Pana zdaniem, warsztaty lakiernicze w obecnych czasach?
Nasza branża na całym świecie doświadcza fundamentalnych zmian. Nowe technologie, rosnąca konkurencja oraz coraz większy wpływ firm ubezpieczeniowych powodują, że lakiernie muszą wykazać się dużą elastycznością. Ogromny potencjał ekonomiczny drzemiący w zagadnieniu „mobilności” sprawia, że segment ten odegra istotną rolę w dalszym rozwoju rynku. Weźmy na przykład postęp w technologii cyfrowej. Samochody wyposażane są w coraz nowocześniejsze systemy i usługi telematyczne, np. programy informacyjno- -rozrywkowe czy systemy e-call, które służą do bardziej efektywnego reagowania w razie wypadku.
- W jaki sposób w tej sytuacji lakiernie mogą osiągnąć zyskowność w długim okresie?
Nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób można najlepiej sprostać obecnym wyzwaniom rynku. Jednym ze sposobów na bycie postrzeganym jako bardziej profesjonalny warsztat, jak też na zapewnienie jakości napraw oraz poprawę wykorzystania zasobów poprzez dotarcie do nowych grup klientów, jest dołączenie do sieci, która ma silną pozycję na rynku. Funkcjonująca w Europie sieć warsztatów Repanet od wielu lat utrzymuje pozytywne relacje z dużymi klientami, otwierając wiele nowych drzwi przed jej członkami.
Jeśli chce się osiągnąć sukces, należy kłaść stały nacisk na możliwie najwyższą zyskowność swojego warsztatu, tak by mniej dotkliwie odczuć okresy spadku wykorzystania zasobów firmy. Gdy warsztaty zastosują się do tego zalecenia, będą sobie lepiej radzić w czasie kryzysu. Warsztaty mogłyby poprawić efektywność w szczególności w zakresie zarządzania i działalności operacyjnej. Mam tutaj na myśli przede wszystkim większą wydajność pod względem zużycia energii i skuteczniejszy marketing. W tych obszarach warsztaty mogą liczyć na markę Standox, która zapewnia wsparcie konsultingowe. Ważnym aspektem działalności lakierni jest informowanie o swojej polityce środowiskowej oraz działaniach dotyczących dbania o środowisko naturalne. Do działań tych zaliczyć można: zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, oczyszczanie ścieków, wytwarzanie i korzystanie z energii odnawialnej, a także zgodność z normami w zakresie bezpieczeństwa i jakości.
- Jakiego rodzaju wsparcie oferuje swoim klientom marka Standox?
W trudnych warunkach rynkowych lakiernie potrzebują wysokiej jakości produktów, które są łatwe i szybkie w użyciu. Marka Standox od zawsze stawia na rozwój innowacyjnych produktów, oferując rozwiązania dla każdego rodzaju napraw renowacyjnych. Weźmy dla przykładu system Standoblue, który za każdym razem zapewnia doskonałe rezultaty, niezależnie od warunków pracy, klimatu czy stosowanej przez lakiernika techniki aplikacji – zapewniając tym samym wysoką elastyczność i niezawodność pracy w lakierni.
- Jak ważne jest zmniejszenie zużycia materiału i uzyskanie oszczędności czasu w procesie lakierniczym?
Bardzo ważne. Są to istotne cechy naszej zaawansowanej technologii lakierów renowacyjnych. Wiele naszych produktów można aplikować w jednym cyklu, bez odparowania międzywarstwowego, co nazywamy naprawą w pojedynczym cyklu aplikacji. Systemy stosowane w naprawie w pojedynczym cyklu aplikacji znacznie skracają czasy procesów i zwiększają wydajność naprawy.
- Jakie są praktyczne korzyści z tym związane?
Stosujące system Standoblue lakiernie mogą aplikować lakier bazowy w połączeniu z lakierem bezbarwnym Standocryl VOC-Xtra w jednym cyklu. Występujące w naprawach standardowych odparowanie międzywarstwowe w tym przypadku nie obowiązuje. Co więcej, system zapewnia doskonałe rezultaty suszenia. Lakiernia oszczędza nie tylko czas, ale też materiały. W porównaniu do lakierów bezbarwnych, które wymagają naniesienia dwóch lub trzech warstw, lakier bezbarwny Xtra pozwala na zaoszczędzenie średnio od 25 do 30% produktu. Wkrótce system zostanie uzupełniony o nowy wypełniacz VOC Xtra, który będzie aplikowany również w pojedynczym cyklu. Tym samym marka Standox stanie się pierwszym producentem lakierów renowacyjnych mającym w ofercie kompletny system produktów aplikowanych w pojedynczym cyklu. Jednak nie tylko system Standoblue i lakier bezbarwny Xtra mogą być aplikowane w jednym cyklu – jest to możliwe w przypadku niemal wszystkich lakierów bezbarwnych marki Standox oraz systemów, np. Standohyd i Standofleet, a także niektórych wypełniaczy. W ten sposób oferujemy lakierniom dużą liczbę produktów, które pomagają zwiększyć przepustowość.
- Czy ta metoda nie powoduje zwiększenia ruchu w kabinie lakierniczej?
Absolutnie nie. Aplikując wypełniacz, lakier bazowy i bezbarwny w dwóch lub trzech cyklach, lakiernik musi siedem razy wchodzić do kabiny lakierniczej. Dzięki naszej metodzie ma to miejsce tylko trzy razy, co znacznie skraca czas operacyjny kabiny. Podczas gdy marka Standox od lat kładzie nacisk na stałe usprawnianie swoich systemów lakierniczych, inne marki wciąż opierają się na tradycyjnych procesach, które wymagają odparowania międzywarstwowego. Wiele lakierni wciąż nie korzysta z nowych możliwości, np. lepszego wykorzystania kabiny lakierniczej, krótszych czasów procesu oraz mniejszego zużycia materiałów.
- Czy jest to sprawdzony system?
Marka Standox prowadzi prace nad technologią pojedynczego cyklu aplikacji od przeszło 20 lat. Już w roku 1992 na targach Automechanika we Frankfurcie przedstawiliśmy ekspertom z branży nasz pierwszy projekt systemu naprawy w pojedynczym cyklu. Na przestrzeni lat udoskonalaliśmy tę metodę i obecnie posiadamy już istotną przewagę technologiczną. Metoda ta nadaje się w szczególności dla lakierni, które poprzez krótszy czas pracy w kabinie lakierniczej chcą poprawić procesy pracy i ograniczyć koszty energii. Przy rosnącej potrzebie zwiększania wydajności warsztatu może to zaowocować uzyskaniem istotnej przewagi konkurencyjnej.
- Dziękuję za rozmowę.
Marka godna zaufania
Standox jest marką obecną na rynkach światowych od ponad 50 lat. Ze swoją siedzibą w Wuppertalu (Niemcy) obejmuje dystrybucją ponad 80 krajów. W ofercie posiada pełną gamę niekwestionowanej jakości nowoczesnych produktów przeznaczonych do lakiernictwa renowacyjnego samochodów zarówno osobowych, jak i użytkowych. Standox wyznaje filozofię dostarczania godnych zaufania produktów wedle życzeń i potrzeb klienta, troskę o środowisko naturalne, a przede wszystkim kładzie nacisk na pomoc w osiąganiu sukcesów swoich partnerów.
Lakiernicy muszą stawić czoła coraz bardziej złożonym naprawom przy jednoczesnym nacisku na skrócenie czasu pracy i zwiększenie przepustowości warsztatu. O nowych wyzwaniach, jakim muszą sprostać warsztaty lakiernicze, rozmawiamy z Zvonimirem Simunovicem, menedżerem ds. marki Standox.
Komentarze (0)