Warto wiedzieć

ponad rok temu  21.11.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Pomoc prawna dla serwisów

Prowadzenie własnego biznesu wymaga od przedsiębiorcy wielozadaniowości i umiejętności odnalezienia się na wielu płaszczyznach. Znajomość przepisów prawa i wykorzystanie ich do obrony przed nieuczciwymi osobami to jedne z największych wyzwań. Włodarze sieci Q-Service Castrol doskonale zdają sobie z tego sprawę i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właścicieli warsztatów, oferują im konsultację i pomoc prawną.

– Bardzo dobrze znamy problemy, z jakimi na co dzień boryka się przedsiębiorca prowadzący warsztat samochodowy – mówi Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Inter Cars SA. – Mnogość zagrożeń, takich jak nierzetelni kontrahenci, nieterminowi płatnicy czy nieuczciwi klienci, może przyprawić o ból głowy i skutecznie zniechęcić do prowadzenia biznesu. Jako partner naszych serwisów chcemy odciążyć ich, oferując profesjonalną pomoc prawną, i pozwolić im spokojnie rozwijać ich warsztaty.
Warsztaty należące do sieci Q-Service Castrol uzyskują nieodpłatną opiekę prawną w zakresie:
- obowiązków przedsiębiorcy względem klienta serwisu samochodowego w zakresie zgłaszanych przez niego roszczeń reklamacyjnych i gwarancyjnych oraz rękojmi za wady, a także przysługujących mu uprawnień do żądania naprawy i wymiany towaru na nowy i odstąpienia od umowy;
- odpowiedzialności względem klienta w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi oraz obowiązkiem naprawienia wynikłej z tego tytułu szkody;
- spraw wynikłych ze stosunku pracy – przede wszystkim zawierania i rozwiązywania umów o pracę, czasu pracy, urlopów, pracy w godzinach nadliczbowych, świadectw pracy, odpowiedzialności materialnej pracowników, a także zatrudniania pracowników na innej podstawie niż umowa o pracę (umowy-zlecenia, umowy o dzieło lub działalność gospodarcza);
- spraw związanych z bieżącą działalnością, m.in. zawieraniem umów i kontraktów handlowych, założeniem, rejestracją i zakończeniem prowadzenia działalności gospodarczej, zwalczaniem nieuczciwej konkurencji;
- windykacji należności w przypadku niedokonania przez klienta zapłaty za towar bądź wykonaną usługę w ustalonym terminie, w szczególności wezwania do dobrowolnego spełnienia świadczenia, negocjacji spłaty powstałego zadłużenia i rozłożenia go na raty (windykacja przedsądowa), a także sądowej drogi dochodzenia roszczeń i postępowania egzekucyjnego przed komornikiem.

W celu uzyskania porady prawnej należy wysłać wiadomość na adres porady.prawne@intercars.eu, opisując problem i podając numer telefonu. Każdy warsztat należący do sieci Q-Service Castrol, który zgłosi się z prośbą o pomoc, dostanie potwierdzenie dostarczenia wiadomości oraz informację o terminie udzielenia porady. Jeżeli zajdzie potrzeba uzyskania dodatkowych informacji, przedstawiciele sieci skontaktują się z danym warsztatem drogą mailową lub telefonicznie. Niezwłocznie po zapoznaniu się z problemem i po jego przeanalizowaniu klient otrzyma wiadomość zwrotną, zawierającą odpowiedź.
Więcej informacji uzyskać można u menedżera sieci danego regionu.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony