Części i regeneracja

ponad rok temu  21.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Pompowtryskiwacz Delphi serii E3

Pompowtryskiwacz Delphi serii E3 jest obecnie najbardziej zaawansowaną jednostką układu paliwowego stosowaną w silnikach wysokoprężnych dla wysoce wydajnych pojazdów ciężarowych.

Pompowtryskiwacz jest zintegrowanym elementem układu zasilania paliwa wyposażonym w pompę wysokiego ciśnienia oraz elektronicznie sterowany układ wtrysku. Wysoka prędkość działania podwójnego zaworu sterującego umożliwia dokładniejsze sterowanie ilością wtrysków, a dzięki zdolności programowania sterowania istnieje możliwość precyzyjniejszego kontrolowania parametrów pracy wtryskiwacza: możliwość wielokrotnego wtrysku o różnej szerokości impulsów oraz zmiennego momentu otwarcia i zamknięcia dyszy. Współpraca z układem diagnostyki pokładowej umożliwia dynamiczną możliwość kadrowania, czyli obsługę nad wykryciem krótkotrwałych usterek występujących w układzie zasilania. Wtryskiwacze Delphi serii E3 zostały zaprojektowane dla ciężkich silników wysokoprężnych, występujących z pojemnością od 9 do 16 litrów. Lekka, trwała i kompaktowa konstrukcja o zwiększonej wydajności pozwala na umieszczenie jednego wtryskiwacza w cylindrze napędzanego poprzez wałek napędowy silnika. Wtryskiwacz zbudowany jest na podwójnym zaworze przelewowym, który oferuje w szybki sposób i przy wysokim ciśnieniu wiele zaawansowanych funkcji, w tym elastyczne parametry pracy wtrysku – dawkę pilotującą oraz podziały wtrysku.

Uzyskana podwyższona wartość maksymalnego ciśnienia do 2500 barów pozwala na zoptymalizowanie procesu spalania i zredukowanie produktów spalania dla wymaganych norm emisji Euro 6. Układ pomaga uzyskać wyjątkowo niski poziom zanieczyszczeń i związków stałych dla każdego momentu obciążenia silnika, niezależnie od prędkości, pomagając tym samym zmniejszyć zapotrzebowanie na kosztowne urządzenia oczyszczania spalin. Pompowtryskiwacz serii E3 posiada podwójną cewkę zasilaną napięciem 50 V, która obsługuje zarówno zawór kontrolny końcówki rozpylacza, jak i zawór przelewowy. Zakres skoku sekcji tłoka generującego ciśnienie wynosi maksymalnie 18 mm przy stosowanej średnicy 9-11 mm. Jednostki są montowane w silnikach, gdzie pojemność skokowa cylindra wynosi 1,6-2,5 l. Waga pompowtryskiwacza wynosi 1,1 kg.

Pompowtryskiwacz Delphi serii E3 został zaprojektowany, aby pomóc producentom zaspokoić światowe, najbardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalania. Jest wizytówką firmy Delphi w szerokiej gamie wysokiej jakości produktów wtryskiwaczy, które zostały zaprojektowane, aby stworzyć znaczący postęp dla technologii układów paliwowych w wysokoprężnych jednostkach napędowych. Dzięki zoptymalizowaniu wydajności hydraulicznej sekcji i wytrzymałości konstrukcji stanowi rozwiązanie, które pozwala producentom na swobodę spełniania różnych standardów emisji przy wykorzystaniu tej samej głowicy silnika.
W chwili obecnej dostępna jest technologia umożliwiająca testowanie i diagnostykę jednostek Delphi serii E3. Stół probierczy AVM2-PC firmy Hartridge pozwala na sprawdzenie skalibrowanych jednostek i uzyskanie prawidłowej oceny charakterystyki pracy danego wtryskiwacza.


Delphi jest światowym liderem w dziedzinie innowacji, projektowania i produkcji dla ciężkich systemów wysokoprężnych. Firma oferuje korzyści związane z wieloletnim doświadczeniem zdobytym na rynku przemysłowym i długą historię ścisłej współpracy z producentami silników. Systemy Delphi dla wysokoprężnych aplikacji przemysłowych można znaleźć w milionach silników na całym świecie.

Łukasz Szafraniec
JR Motors G.B.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony