Warto wiedzieć

ponad rok temu  08.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Pompowtryskiwacze Delphi serii E1

Pompowtryskiwacz Delphi E1 (EUI) to zintegrowane urządzenie wtrysku paliwa, które zawiera w sobie jednocześnie pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacz, używane w silnikach ciężarowych (Volvo, Renault, Hyundai).

Urządzenie napędzane jest przez wałek rozrządu silnika, jeden pompowtryskiwacz na cylinder. Delphi E1 EUI jest lekki i kompaktowy, a co za tym idzie – bardziej wydajny. Posiada jedną konstrukcję zaworu sterującego, która zapewnia szybkie działanie i uzyskanie wtrysku pilotażowego, m.in. aby zmniejszyć hałas pracy silnika. Pompowtryskiwacz jest elektronicznie sterowany w celu zminimalizowania wariacji pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Pompowtryskiwacz Delphi E1 należy do szerokiej gamy produktów DELPHI EUI, które zaprojektowane zostały tak, aby pasowały do tej samej kieszeni wtryskiwacza. Pozwala to producentom na swobodę uzyskiwania różnych normy emisji z tej samej konstrukcji głowicy cylindra. Wykorzystywany w silnikach wysokoprężnych o pojemnościach od 9 do 16 litrów.

Główne zalety:
- szybko działający zawór sterujący (lepsza wydajność),
- możliwość uzyskania wtrysku pilotażowego (redukcja odgłosów spalania),
- możliwość uzyskania ciśnienia wtrysku rzędu 2000 barów,
- lekka i zwarta konstrukcja w celu zwiększenia efektywności,
- sprawdzona trwałość i niezawodność,
- dostępne z szerokim zakresem końcówek (EUI),
- wyposażone w szybkozłącza elektryczne,
- ekonomiczna technologia,
- możliwość uzyskania norm emisji spalin: Euro II/III, US 4/2 i Tier II/III.

Specyfikacja techniczna:
- rozmiar popychacza: 9-11 mm,
- skok: do 18 mm,
- pojemność cylindra silnika: 1,5-2,6 l,
- maks. ciśnienie: 2000 barów,
- waga: 1,1 kg,
- napięcie sterujące: 50 V lub 90 V.

EUI Delphi E1 to seria pompowtryskiwaczy kodowanych. Każdy posiada unikalny dla siebie kod złożony z kilku znaków, który odzwierciedla prawidłową pracę w silniku. Po naprawie każdy pompowtryskiwacz musi zostać przetestowany na autoryzowanym stole probierczym przy użyciu autoryzowanego programu Delphi. Na koniec testu generowany jest nowy kod, który po zamontowaniu pompowtryskiwacza do silnika należy wpisać do sterownika pojazdu.


Więcej na: www.jrmotors.pl
Łukasz Kosikowski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony