
Firma ZF wyprodukowała już 200 milionów jednostek EPB. Ponad 20 lat temu przedsiębiorstwo wynalazło zacisk hamulcowy wyposażony w elektryczny człon uruchamiający (Motor-on-Caliper) i zastosowało go w hamulcach EPB. Obecnie produkowana jest szósta generacja elektrycznych hamulców postojowych, które doskonale oddają ideę inteligentnych systemów mechanicznych.
Firma ZF jako pierwsza wyprodukowała także ponad 500 milionów jednostek zintegrowanych hamulców postojowych (ang. Integrated Park Brake, IPB). IPB zawiera w pełni zintegrowany mechanizm hamulca postojowego w tylnym zacisku i umożliwia zastosowanie EPB.
Użycie hamulca EPB obniża wagę układu hamulcowego i zwiększa oszczędność paliwa. To pierwszy przypadek elektryfikacji systemów mechanicznych umożliwiający integrację i zastosowanie zaawansowanych funkcji w połączeniu z innymi układami...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)