Rok 2006 był kolejnym dobrym rokiem dla dystrybucji części samochodowych. Ogólnie, nie najgorsza koniunktura w gospodarce sprawiła, że wszyscy duzi gracze osiągnęli wzrosty sprzedaży. Niemniej uwagę należy zwrócić na fakt, że pozytywny klimat w różnym stopniu został wykorzystany przez firmy prezentujące różne modele dystrybucji. Różnice dynamiki wzrostu wahają się od kilku do kilkudziesięciu procent. Znaczy to, że mimo osiąganych wzrostów stopniowej zmianie ulegają proporcje udziału w rynku największych polskich dystrybutorów.
Firma Moto-Profil Sp. z o.o. zamknęła rok 61-proc. wzrostem sprzedaży. Jest to zatem kolejny rok ponad 50-proc. wzrostu. Świadczyć to może o sukcesie strategii realizowanej przez firmę, strategii selektywnej sprzedaży tylko do lokalnych firm handlowych. Co więcej, fakt uzyskiwania rokrocznie tak wysokiego wskaźnika dynamiki wzrostu sprzedaży przez Moto-Profil świadczy także o polepszającej się kondycji firm z drugiego szczebla dystrybucji – hurtowni i sklepów motoryzacyjnych obsługujących regionalne rynki. Można zatem powiedzieć, że partnerstwo firm drugiego szczebla dystrybucji i Moto-Profilu okazało się rozwiązaniem niezwykle korzystnym dla obydwu stron. Myślę, że to zjawisko było i w 2007 roku także będzie wyznacznikiem tendencji rynkowych. 2007 rok będzie charakteryzował się dalszym wzrostem znaczenia regionalnych subdystrybutorów części. Podmiotów o najgłębszej znajomości lokalnych uwarunkowań i zdolnych do najbardziej elastycznego reagowania na potrzeby konsumentów. Dla Moto-Profilu rok 2007 będzie czasem konsekwentnego pogłębiania partnerskich relacji z klientami. Partnerstwo niewątpliwie pozostanie priorytetem w polityce rynkowej firmy. Drugim celem strategicznym, na który firma położy nacisk, będzie poszukiwanie i poszerzanie działalności biznesowej o nowe obszary. Poszerzanie to będzie odbywało się jednak w oparciu o istniejące już struktury dystrybucji. Firmy partnerskie, dzięki projektom, które uruchomione zostaną w 2007 roku, zyskają całkiem nowe możliwości, wejdą na niedostępne dla siebie dotychczas obszary rynku. Można zatem prognozować, że w 2007 roku system dystrybucji oparty o współpracę dystrybutora i lokalnych hurtowni, korzystając z synergii rosnącego znaczenia hurtowni i wspólnego poszerzania działalności o nowe obszary, osiągnie wzrost sprzedaży i udziału w rynku jeszcze większy niż w roku 2006.
Olgierd Langer dyrektor ds. nowych projektów marketingowych Moto-Profil Sp. z o.o. Member of Temot Int.
Komentarze (0)