Paliwa i oleje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Popyt na oleje może rosnąć

Według danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, sprzedaż nowych samochodów osobowych w październiku wyniosła 25 286 sztuk i była o 1, 2 proc. większa niż we wrześniu. Sprzedaż skumulowana po dziesięciu miesiącach roku wyniosła 264 898 aut i jest to wynik o 0,6 proc. lepszy od ubiegłorocznego.

- Kryzys spowolnił pokoleniową wymianę samochodów na naszych drogach – podkreśla Jacek Neska, prezes zarządu spółki LOTOS Oil. - Z drugiej jednak strony, z informacji jakie udostępniają dziś analitycy rynku wynika niezbicie, że jeżeli w tym roku ktoś decydował się na zakup samochodu, wybierał raczej samochód młodszy lub wręcz nowy. To z kolei oznacza większe zainteresowanie nowoczesnymi olejami silnikowymi. Potwierdza to również struktura prywatnego importu samochodów. Zdecydowanie maleje import aut powyżej 10 lat, a stopniowo rośnie udział samochodów w przedziale 5-10 lat. O ile jeszcze rok temu stanowiły one 44,7 proc. importu, to już we wrześniu 2009 r. odsetek ten wyniósł 48,8 proc.

Krok w krok z najlepszymi
Wśród najlepiej sprzedających się samochodów na polskim rynku króluje Skoda, przed Fiatem, Toyotą, Oplem i Renaultem. Na 8. miejscu od wielu miesięcy pozostaje koreański koncern KIA. Należy on zresztą do grupy 9 spośród 15 najlepiej sprzedawanych marek, która notuje stały blisko 35-proc. wzrost sprzedaży. Od początku roku nabywców znalazło blisko 12,4 tys. samochodów tej marki. Dzięki współpracy obu firm, od trzech lat użytkownicy samochodów KIA mają do dyspozycji oleje silnikowe Kia LOTOS Formula opracowane specjalnie do silników stosowanych w tych samochodach.

- Oczywiście, że cieszymy się z sukcesu naszych partnerów, wspólnie organizujemy przecież KIA LOTOS Cup – zapewnia Jacek Matracki, dyrektor handlowy i członek zarządu LOTOS Oil. - Trudno też przecenić znaczenie badań wykonywanych przez specjalistów z naszego Serwisu Olejowego podczas wspomnianego cyklu wyścigów. Ich obserwacje i tysiące pobranych, a następnie przebadanych próbek było kluczem do opracowania nowej linii olejowej. Nowa twarz marki olejów LOTOS – ultranowoczesne syntetyczne oleje LOTOS Quazar są od czerwca z sukcesem sprzedawane na rynku krajowym. Produkty te reprezentują generację olejów z segmentu premium, które powstały w efekcie wielomiesięcznej pracy ekspertów. To najnowszej generacji oleje syntetyczne, które m.in. dzięki zastosowaniu w ich produkcji formuły Hi-Tec Protection uzyskały właściwości spełniające wymagania zaawansowanych technologicznie silników, zwiększając ich wydajność pracy w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych oraz – dzięki bardzo dobrym właściwościom smarowniczym i ochronnym – wydłużając ich żywotność. Można je stosować zarówno w silnikach benzynowych, jak i Diesla wyposażonych zarówno w katalizatory, jak i filtry cząstek stałych.

Bliżej kierowców
Na internetowych stronach spółki dostępny jest program umożliwiający dobranie oleju do blisko 60 najpopularniejszych marek samochodów. - Kierowca nie musi znać się na olejach, ważne tylko, by kupując ten czy inny produkt wiedział, że jest on faktycznie najlepszy do jego samochodu – wyjaśnia Katarzyna Janicka, szef biura strategii komunikacji LOTOS Oil. - Program doboru olejów powstał w oparciu o doświadczenie i wiedzę naszych technologów. Jest to równie ważne dla klientów autokomisów. Według oficjalnych danych, w ubiegłym roku na polski rynek trafiło z Europy Zachodniej i USA ponad 1,1 mln samochodów. Podobnie jak w przypadku pojazdów sprowadzonych w 2007, a nawet 2006 roku, większość z nich nadal czeka na klienta. - Kupując taki pojazd lepiej nie zdawać się na łut szczęścia i “jakoś to będzie” – zapewnia Marek Dębiński, kierownik Serwisu Olejowego spółki LOTOS Oil. - Lepiej natychmiast po zakupie dokonać wymiany wszystkich płynów eksploatacyjnych. A żeby było już naprawdę bezpiecznie, zapraszam na naszą stronę internetową. Postaramy się pomóc.

Warto przypomnieć, że w 2008 roku LOTOS Oil został członkiem Association Technique de L’Industrie Européene des Lubrifiants. Stowarzyszenie zrzesza najważniejszych producentów i sprzedawców olejów silnikowych w Europie. ATIEL działa jako europejskie centrum zagadnień technicznych dotyczących produkcji olejów silnikowych i wymagań związanych z ochroną środowiska. Również w ubiegłym roku LOTOS Oil zawarł umowę o strategicznym partnerstwie z koncernem Lubrizol. Na jej podstawie LOTOS uzyska dostęp do najnowszych osiągnięć w dziedzinie technologii dodatków smarnych.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony