Nowości produktowe

ponad rok temu  08.12.2015, ~ Administrator   

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Fot. 1. Volvo V40 – skraplanie się kondensatu w reflektorach.

Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach. Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę www.autodata-group.com.

Volvo V40 – skraplanie się kondensatu w reflektorach
Pytanie: Nasz klient ma problem z Volvo V40 z 2012 roku. W reflektorach skrapla się nadmierna ilość kondensatu. Sprawdziliśmy wzrokowo reflektory pod kątem uszkodzeń i gruntownie osuszyliśmy, jednak kondensat wkrótce znów się skrapla. Czy spotkaliście się z tym problemem?
Odpowiedź: Ten problem spowodowany jest brakiem otworów wentylacyjnych w reflektorach. Do naprawy potrzebna będzie membrana wentylacyjna dostępna w dziale części Volvo. Wymontuj reflektor. Wymontuj tylną osłonę reflektora (fot. 1.1). Zrób dwa otwory wentylacyjne w tylnej osłonie reflektora (fot. 1.2) za pomocą wiertła 13 mm. Zostaw 17 mm odstępu pomiędzy otworami (fot. 1.3). Sprawdź, czy w otworach wentylacyjnych nie pozostały plastikowe odłamki. Dokładnie wyczyść przestrzeń wokół otworów wentylacyjnych i zamontuj membranę wentylacyjną. Sprawdź, czy otwory wentylacyjne są przykryte. Powtórz czynności dla drugiego reflektora.

Citroën C1 – hałas z układu wydechowego podczas przyspieszania
Pytanie: Klient, który posiada Citroëna C1 1,0 z roku 2005, skarży się na dziwne odgłosy dochodzące z układu wydechowego podczas przyspieszania. Słyszeliśmy odgłosy, ale nie potrafiliśmy ustalić, z której części układu wydechowego dochodzą. Prosimy o radę.
Odpowiedź: Opisane symptomy występują w C1 od początku jego produkcji do 05/01/06. Nietypowe odgłosy są spowodowane poluzowanymi przegrodami w tłumiku końcowym układu wydechowego. Przegrody wibrują pomiędzy 1500 a 2000 obr./min. Sprawdź, czy tłumik końcowy układu wydechowego posiada 6 punktów spawania (fot. 1.2). Jeśli nie ma 6 punktów spawania, zamontuj nowy tłumik końcowy układu wydechowego. Przetestuj podczas jazdy, czy usterka została naprawiona.

Volvo XC60 – odgłosy stuków z zawieszenia tylnych kół na nierównej nawierzchni
Pytanie: W posiadanym przez klienta Volvo XC60 z 2011 roku słychać stukot z tyłu podczas jazdy po nierównej drodze. Sprawdziliśmy wszystkie elementy zawieszenia tylnych kół pod kątem zużycia, ale nie możemy odtworzyć hałasu, gdy samochód jest w warsztacie. Czy słyszeliście o tym problemie?
Odpowiedź: Słyszeliśmy o tym problemie. Dotyczy on kilku modeli Volvo zbudowanych w 2011 roku. Hałas jest spowodowany poluzowanym ogranicznikiem sprężyny śrubowej zawieszenia tylnego koła. W dziale części Volvo można dostać gumową podkładkę, która pomoże zabezpieczyć obecny ogranicznik sprężyny śrubowej. Wymontuj ogranicznik sprężyny śrubowej zawieszenia tylnego koła i umieść gumową podkładkę pomiędzy ogranicznikiem sprężyny śrubowej i górnym uchwytem mocującym sprężyny śrubowej (fot. 3). Zamontować ogranicznik sprężyny śrubowej. Powtórz czynności po drugiej stronie samochodu. Wykonać jazdę testową, aby sprawdzić, czy hałas już nie występuje.

 

 

 

 

 

 

 

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Fot. 1. Volvo V40 – skraplanie się kondensatu w reflektorach.
Fot. 2. Citroën C1 – hałas z układu wydechowego podczas przyspieszania.
Fot. 3. Volvo XC60 – odgłosy stuków z zawieszenia tylnych kół na nierównej nawierzchni.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW
do góry strony