Diagnostyka

ponad rok temu  01.11.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Fot. 1. Volkswagen UP! – warkot i problemy z mocą silnika.

Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych, udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach. Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę: www.autodata-group.com.

Volkswagen UP! Warkot i problemy z mocą silnika
Pytanie: Model Volkswagena UP! (rocznik 2001) miał problem z osiągnięciem pełnej mocy silnika, a także wydawał odgłosy warkotania. Przyrząd diagnostyczny wyświetlał kody błędów P0010, P0016, P0088 oraz P0341. Sprawdziliśmy ciśnienie paliwa, wałek rozrządu oraz wał korbowy, ale nie znaleźliśmy żadnych nieprawidłowości. Czy możecie pomóc?
Odpowiedź: Ten problem występuje nie tylko w modelu UP!, ale także w Golfie VII, Jetcie oraz Polo w rocznikach w okolicy 2011 z silnikami 1.2 i 1.4 TSI. Źródłem usterki jest zanieczyszczenie elementu nastawczego wałka rozrządu (CMP) zaworu ciśnienia oleju usytuowanego na szczycie cylindra (fot. 1.1). Należy odczepić element nastawczy CMP i obejrzeć, czy nie widać zanieczyszczeń (fot 1.2). Następnie trzeba wyczyścić zawór, używając czystego oleju silnikowego. Zanim założymy zawór z powrotem, obmyjmy górę cylindra. Usuńmy kody błędów z czytnika i przetestujmy, czy usterka została usunięta.

Audi A3. Silnik terkocze w okolicy łańcuchu rozrządu podczas startu zimnego silnika.
Pytanie: Mamy problem z Audi A3 1.4 z rocznika 2009. Ze szczytu silnika dochodzi terkocący odgłos w okolicach łańcucha rozrządu, gdy startujemy zimny silnik. Nie potrafimy zdiagnozować źródła problemu, jako że odgłosy są słyszalne tylko kilka sekund po starcie silnika. Przyrząd diagnostyczny nie wyświetla żadnych błędów. Słyszeliście o czymś takim?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się z czymś takim w silnikach 1.4 TFSI w Audi A3 wyprodukowanym przed 2010 rokiem. Hałas jest spowodowany nieprawidłowym zaprojektowaniem elementu nastawczego CMP, który powoduje, że olej wycieka, gdy silnik był nieaktywny przed dłuższy czas. CMP wywołuje drganie przy zimnym silniku do momentu, gdy ciśnienie oleju osiąga odpowiedni poziom.
Aby wyeliminować problem, należy odczepić pokrywę zaworu i sprawdzić, czy numer seryjny jest inny niż 03C 109 088 E (fot. 2). Jeśli tak, powinien być wymieniony na nową, zmodyfikowaną wersję. Po wymianie elementu należy uruchomić zimy silnik i potwierdzić, że usterka została usunięta.



Fot. 2. Audi A3 – silnik terkocze w okolicy łańcucha rozrządu podczas startu zimnego silnika.

Ford Streetka – efekt błękitnego smogu
Pytanie: Klient posiada pojazd marki Ford Streetka, silnik 1.6, 2003 r., który wydziela brzydki zapach i dym z rury wydechowej, co daje efekt błękitnego smogu. Filtr powietrza jest przesiąknięty olejem, więc podejrzewaliśmy mechaniczną usterkę silnika, aczkolwiek dokładne oględziny nie wykazują żadnych znaczących uszkodzeń. Ponieważ nie byliśmy w stanie zlokalizować żadnego uszkodzenia silnika, wymieniliśmy filtr powietrza i oddaliśmy samochód klientowi. Pojazd został jednak do nas zwrócony, a nowy filtr powietrza przesiąkł ponownie olejem. Czy ten problem jest wam znany?
Odpowiedź: Tak, tego typu problem był nam wcześniej znany. Pokrywa silnika odprowadzająca olej jest zbyt mała i z tego powodu olej przedostaje się do filtra powietrza (fot. 3.1). Należy odłączyć przewód wentylacyjny od pokrywy cylindra i powiększyć otwór olejowy do 8 mm (fot 3.2). Następnie trzeba upewnić się, że metalowa końcówka jest doprowadzona do silnika i zamontować rurę wentylacyjną oraz wymienić filtr powietrza. To powinno rozwiązać problem.


Fot. 3. Ford Streetka – efekt błękitnego smogu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony