Diagnostyka

ponad rok temu  01.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Fot. 1. Volkswagen Polo – problem z rozruchem i świecącą kontrolką alternatora.

Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.

1. Volkswagen Polo – problem z rozruchem i świecącą kontrolką alternatora
Pytanie: Mamy problem diagnostyczny z układem elektrycznym w Volkswagenie Polo 2010 1.2. Po przekręceniu stacyjki silnik zaczyna się obracać, ale nie startuje, a kontrolka alternatora pozostaje zapalona. Przyrząd diagnostyczny wyświetla kilka błędów związanych z niskim napięciem akumulatora. Po naładowaniu akumulatora silnik wciąż nie startuje, prosimy o poradę.
Odpowiedź: To dość powszechny problem występujący w modelu Polo (6R1). Przyczyną jest nietrwałe połączenie uziemienia pomiędzy silnikiem i podwoziem, które jest spowodowane korozją. Należy sprawdzić, czy nie pojawiła się rdza pomiędzy przewodem a punktem uziemienia na podwoziu. W razie potrzeby wymagana jest wymiana komponentów. Po naprawie sprawdź, czy silnik startuje i wykasuj wszystkie kody wskazujące na usterkę.


Fot. 2. Škoda Octavia – odgłosy „stukania” po prawej stronie z przodu pojazdu.

2. Škoda Octavia – odgłosy „stukania” po prawej stronie z przodu pojazdu
Pytanie: Nie możemy zlokalizować źródła odgłosów stukania na przodzie Škody Octavii III. Odgłos jest słyszalny podczas jazdy i dochodzi zza tablicy rozdzielczej, ale nie jesteśmy w stanie zlokalizować go w warsztacie. Słyszeliście o takim problemie w tym modelu Octavii?
Odpowiedź: Tak, tego typu usterki były do nas zgłaszane i są spowodowane wibracją przewodu powietrza klimatyzacji o przednią ramę podwozia. Podczas testu luźnego przewodu należy sprawdzić, czy przewód klimatyzacji nie został uszkodzony i w razie potrzeby wymienić go. Upewnij się, że pomiędzy przewodem powietrza a ramą podwozia jest przynajmniej 12 mm przestrzeni i sprawdź podczas jazdy, czy charakterystyczny odgłos został wyeliminowany.


Fot. 3. Hyundai i30 – nadzwyczajne odgłosy dochodzące z tylnego zawieszenia.

3. Hyundai i30 – nadzwyczajne odgłosy dochodzące z tylnego zawieszenia
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada Hyundai i30 z roku 2009, skarży się na dziwne odgłosy dochodzące z tylnego zawieszenia. Sprawdziliśmy wszystkie elementy zawieszenia, ale nie znaleźliśmy żadnych śladów zużycia bądź uszkodzenia. Czy tego typu usterka była wcześniej zgłaszana?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o tego typu problemach od innych właścicieli i30, które zostały wyprodukowane przed 31.05.2010 r. Problem powoduje ruch pomiędzy osłoną amortyzatora tylnego drążka przepustnicy a górną tuleją montażową. W celu anulowania odgłosów należy opuścić osłonę drążka przepustnicy i dokładnie wyczyścić górną pokrywę oraz górną tuleję montażową (fot. 3-1). Zaaplikuj odpowiedni uszczelniacz aż do górnej krawędzi osłony amortyzatora drążka przepustnicy (fot. 3-2). Przeprowadź identyczną procedurę na drugim amortyzatorze i przetestuj podczas jazdy, czy odgłosy już nie występują.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony