Warto wiedzieć

ponad rok temu  14.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Fot. 1

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania czterech powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

BMW serii 5
Dywaniki w przestrzeni na nogi po stronie przedniego pasażera mokre po ulewnym deszczu
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny przecieku wody w BMW serii 5 z 2011 roku. Dywaniki w przestrzeni na nogi po stronie przedniego pasażera po ulewnym deszczu są mokre. Określiliśmy ogólnie, skąd dochodzi przeciek, ale do tej pory nie udało nam się go zatrzymać. 
Odpowiedź: Opisany problem był już wcześniej zgłaszany przez innych właścicieli BMW serii 5 (F10/F11) wyprodukowanych pomiędzy 3.08.2009-10.02.2014 r. 
Przyczyną przecieku wody są poluzowane śruby mocujące obudowy silnika układu klimatyzacji/dmuchawy ogrzewania (fot. 1). Należy dokręcić śruby mocujące obudowy silnika układu klimatyzacji/dmuchawy ogrzewania prawidłowym momentem dokręcania 2,5-3,5 Nm (fot. 1). Następnie trzeba sprawdzić szczelność, symulując warunki deszczowe, aby upewnić się, że problem został rozwiązany. W razie potrzeby powinno się osuszyć dywaniki.

Audi Q5
Wzmożone odgłosy z silnika we wnętrzu samochodu
Pytanie: Mamy problem ze wzmożonymi odgłosami silnika we wnętrzu samochodu Audi Q5 z 2009 roku. Sprawdziliśmy wizualnie przedział silnikowy i przestrzeń na nogi po obu stronach z przodu, ale nie udało nam się znaleźć źródła usterki. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisywana usterka dotyczy modeli wyprodukowanych do 2009 roku włącznie. Przyczyną jest poluzowana lub niewystarczająco przymocowana rura uszczelniająca pośredniego wału kolumny kierownicy (fot. 2.2). 
Należy sprawdzić, czy rura uszczelniająca pośredniego wału kolumny kierownicy jest prawidłowo zamontowana (fot. 2.1). Jeżeli jest poluzowana lub niewystarczająco przymocowana, trzeba zamontować nową.

Fot. 2

Citroën C3 III
Nieprawidłowa praca silnika podczas rozruchu/opóźniony wzrost przyspieszenia
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem przyczyny kilku usterek w aucie marki Citroën C3 III 1,6 VTi z 2012 roku. Występują w nim sporadyczne problemy z rozruchem i opóźnionym wzrostem przyspieszenia, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje podwyższoną wartość, a silnik wentylatora chłodnicy pracuje na najwyższych obrotach. Zapisano kilka kodów usterek związanych z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego silnika i elektromagnetycznym zaworem odcinającym dopływ paliwa. 
Odpowiedź: Opisane symptomy dotyczą modeli Citroëna C3 III z kodem silnika 5FS (EP6C) i kodem przekładni BVM5 wyprodukowanych przed 4.12.2013 r. (RPO13540). Przyczyną usterki jest nieodpowiednia konstrukcja obudowy termostatu, w której jest zintegrowany czujnik temperatury płynu chłodzącego. Do naprawy potrzebny będzie dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika razem z wiązką przewodów, który dostępny jest w dziale części Citroën. 
Należy wymienić korek odpowietrzający obudowy termostatu na dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika (fot. 3.1). Przed zamontowaniem trzeba posmarować ów czujnik środkiem zabezpieczającym do gwintów (Loctite 9731 60). Następnie odłącz złącze wielostykowe wiązki przewodów obudowy termostatu (fot. 3.2). Zamontuj złącze wielostykowe wiązki przewodów dodatkowego czujnika temperatury płynu chłodzącego na obudowie termostatu (fot. 3.2). Zamontuj złącze wielostykowe oryginalnej wiązki przewodów obudowy termostatu do drugiego złącza wielostykowego wiązki przewodów dodatkowego czujnika temperatury płynu chłodzącego. Przymocuj wiązkę przewodów dodatkowego czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika za pomocą łączników. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.


Fot. 3

Audi Q5
Niemożność zablokowania pojazdu za pomocą systemu dostępu bez kluczyka („keyless entry”)
Pytanie: Mamy problemy ze zdiagnozowaniem usterki systemu dostępu bez kluczyka („keyless entry”) w Audi Q5 z 2009 roku. Nasz klient nie może zablokować pojazdu za pomocą tego systemu. Nie zapisano żadnych kodów usterek, a kontrola wiązki przewodów komputera sterującego systemu dostępu bez kluczyka nie wykazała nieprawidłowości. Wstrzymaliśmy się z wymianą elementów na wypadek, gdyby okazało się, że aktualizacja oprogramowania rozwiąże problem. 
Odpowiedź: Opisana usterka dotyczy kilku modeli marki Audi, a jej przyczyną są ciała obce zasłaniające czujnik klamki drzwi systemu dostępu bez kluczyka – „keyless entry”. Wymontuj zewnętrzną klamkę drzwi. Wysuń czujnik klamki drzwi systemu dostępu bez kluczyka z zewnętrznej klamki drzwi (fot. 4.1). W dziale części Audi dostępna jest folia przewodząca, którą należy założyć na czujnik klamki drzwi systemu dostępu bez kluczyka – fot. 4.2. Zamontuj czujnik klamki drzwi systemu na zewnętrznej klamce drzwi – fot. 4.1, a następnie zewnętrzną klamkę drzwi. Czynności te należy powtórzyć dla klamek pozostałych drzwi.


Fot. 4

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony