Fot. 1
Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania czterech powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.
Peugeot 207
Odgłosy stuków z mechanizmu układu kierowniczego podczas manewrowania lub parkowania samochodu
Pytanie: Nasz klient posiadający auto marki Peugeot 207 z 2007 roku skarży się na występowanie odgłosów stuku z mechanizmu układu kierowniczego podczas manewrowania lub parkowania. Słyszeliśmy te odgłosy i wydaje nam się, że dochodzą z silnika układu wspomagania kierowania lub z listwy zębatej. Nasz klient podchodzi niechętnie do wymiany tych elementów, gdyż są one drogie. Czy wiecie coś na temat tańszej opcji naprawy dostępniej dla tych elementów?
Odpowiedź: Tak, znane jest nam jedno rozwiązanie, które może być zastosowane w przypadku opisanego odgłosu w modelach Peugeot 207 produkowanych do 4 lutego 2008 r. (RPO 11410). Odgłos stuku spowodowany jest tarciem pomiędzy listwą zębatą a obudową silnika elektrycznego układu wspomagania kierowania. Oczyść obszar wokół obudowy silnika elektrycznego układu wspomagania kierowania. Poluzuj śrubę mocującą (fot. 1.1). Wykonaj pełny skręt kierownicą w prawą stronę. Rozpylaj smar w sprayu na powierzchnię styku pomiędzy obudową silnika elektrycznego wspomagania kierowania a listwą zębatą przez 3-5 sekund (fot. 1.2). Dokręć śrubę mocującą momentem dokręcania 23 Nm (fot. 1.1). Obróć kierownicę od oporu do oporu kilka razy. Wykonaj manewry pojazdem, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Citroën C6
Wzrost liczby obrotów silnika na biegu jałowym
Pytanie: Mamy problemy ze zdiagnozowaniem usterki w Citroënie C6 2,7 HDI z 2007 roku, w którym występuje problem z wzrostem liczby obrotów silnika na biegu jałowym. W momencie gdy samochód trafił do naszego warsztatu, lampka ostrzegawcza uszkodzenia silnika świeciła się i zapisano kilka kodów usterek związanych ze sterowaniem silnikiem. Sprawdziliśmy wizualnie układ zasysania powietrza pod względem szczelności, lecz nie znaleźliśmy przyczyny. Czy spotkaliście się już kiedyś z takim problemem?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy już wcześniej o problemie wzrostu liczby obrotów silnika na biegu jałowym występującym w modelach Citroën C6 z silnikiem 2,7 HDI. Usterka ta wraz z kodem P0069 spowodowana jest przez uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Wymień czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (fot. 2.1). Usuń kody usterek i sprawdź liczbę obrotów biegu jałowego silnika, aby upewnić się, czy usterka została wyeliminowana.
BMW Z4
Wyciek oleju silnikowego z przodu silnika
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się BMW Z4 z 2011 roku z silnikiem benzynowym 2,0, w którym występuje wyciek oleju silnikowego z przedniej części pokrywy głowicy cylindrów. Podczas poprzedniego przeglądu wymieniliśmy uszczelkę pokrywy głowicy cylindrów, lecz wyciek oleju pojawił się ponownie w podobnym miejscu. Czy wiecie, co może być przyczyną wycieku oleju?
Odpowiedź: Problem z wyciekiem oleju w opisanym obszarze jest nam znany i dotyczy kilku zakresów modeli BMW z kodem silnika N20 wyprodukowanych pomiędzy 1.03-1.10.2011. Przyczyną wycieku oleju jest wadliwa konstrukcja podkładki uszczelniającej napinacza łańcucha rozrządu. Mogą pojawić się również wzmożone odgłosy pracy łańcucha rozrządu. Sprawdź czasy sterowania zaworami i w razie potrzeby ustaw. Wymontuj napinacz łańcucha rozrządu i sprawdź podkładkę uszczelniającą (fot. 3). Zamontuj nową wersję podkładki uszczelniającej napinacza łańcucha rozrządu. Zamontuj napinacz łańcucha rozrządu i dokręć prawidłowym momentem dokręcenia. Oczyść gruntownie powierzchnię. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.\
Audi A4
Odgłos gwizdu ze środka tablicy przyrządów przy prędkości ok. 105 km/h
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny występowania odgłosów gwizdu w Audi A4 z 2010 roku. Odgłos dochodzi z środkowej części tablicy przyrządów, gdy samochód porusza się z prędkością ok. 105 km/h. Nasila się, gdy silnik dmuchawy układu ogrzewania jest wyłączony. Sprawdziliśmy system odpowietrzania ogrzewania, ale nie znaleźliśmy żadnych usterek. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisana usterka była już wcześniej zgłaszana przez właścicieli Audi A4 i A5. Przyczyną występowania odgłosów jest powietrze przedostające się do wnętrza pojazdu przez otwartą przelotkę w ścianie osłonowej. Odgłosy te pojawiają się tylko w przypadku modeli z silnikiem benzynowym, gdyż te z silnikiem wysokoprężnym korzystają z otwartej przelotki. Aby naprawić usterkę, należy włożyć przewód butylowy długości 10 mm do otworu w przelotce (fot. 4.1). Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Komentarze (0)