Diagnostyka

ponad rok temu  15.02.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.

Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę www.autodata-group.com.

Honda CR-V – problemy z elektryką
Pytanie: Mamy problem z Hondą CR-V 2,2 i-CTDi z 2004 roku. Lampka sprawdzania silnika świeci się i zapisany jest kod usterki P1298 (czujnik obciążenia elektrycznego – za wysokie napięcie). Sprawdziliśmy przewody w pojeździe i jako że nie znaleźliśmy żadnego czujnika na akumulatorze, podejrzewamy, że może to być problem z komputerem sterującym silnika. Prosimy o radę.
Odpowiedź: Czujnik obciążenia elektrycznego znajduje się w skrzynce bezpieczników/płytce przekaźników w przedziale silnikowym i ma wadliwy lutowany łącznik. Ten problem dotyczy również niektórych Hond Civic wyprodukowanych w latach 2001-2005. Odłącz akumulator, zdejmij dolną pokrywę skrzynki bezpieczników/płytki przekaźników (fot. 1.1) i odłącz 3-stykowe złącze (fot. 1.2). Wymontuj dwa bezpieczniki (fot. 1.3) i czujnik obciążenia elektrycznego (fot. 1.4). Wymień czujnik obciążenia elektrycznego i zamontuj elementy w odwrotnej kolejności niż przy montażu.
Podłącz ponownie akumulator i skasuj kod usterki. Uruchom silnik i zostaw włączony, aby rozgrzał się do temperatury roboczej. Pozostaw silnik na obrotach jałowych przez 10 minut przy wyłączonych wszystkich obciążeniach elektrycznych. Przeprowadź czynności zerowania po ponownym podłączeniu akumulatora, aby wyzerować funkcje pamięci.


Opel Corsa – hałas z hamulców
Pytanie: Zajmujemy się Oplem Corsą 1,2 z 2007 roku i mamy problem z hałasem dochodzącym z hamulców. Samochód ma mały przebieg, tarcze hamulcowe są w bardzo dobrym stanie, a my wyczyściliśmy przednie klocki hamulcowe już dwa razy, próbując wyeliminować skrzypienie hamulców. Jednak klient znów skarży się na tę usterkę. Czy słyszeliście o problemach w tym modelu?
Odpowiedź: Słyszeliśmy o problemie skrzypienia hamulców podczas normalnego hamowania. Został rozwiązany przez zamontowanie zestawu przednich klocków hamulcowych o nowej konstrukcji. Zestaw zawiera podkładkę regulacyjną umieszczoną pomiędzy tłoczkiem zacisku hamulcowego i klockiem hamulcowym (fot. 2.1). Dwa nowe zestawy klocków hamulcowych – jeden do tarcz hamulcowych o grubości 12 mm, a drugi do tarcz hamulcowych o grubości 22 mm, są dostępne u lokalnego partnera handlowego Opel. Zamontowanie nowej wersji klocków hamulcowych i podkładek regulacyjnych powinno rozwiązać problem.

Ford C-Max – przeciek wody
Pytanie: Mamy problem ze zlokalizowaniem przecieku wody w Fordzie C-Max z 2010 roku. Dywaniki z przodu są mokre, co powoduje parowanie szyb. Sprawdziliśmy dokładnie, ale nie widzimy, w jaki sposób woda dostaje się do środka. Prosimy o radę.
Odpowiedź: Słyszeliśmy o tym problemie. Jest spowodowany przedostawaniem się wody do pojazdu przez dolne połączenie karoserii na słupku A (fot. 3.1). Wymontuj boczną tapicerkę z przestrzeni na nogi z prawej i lewej strony. Używając odpowiedniego ściągacza, usuń wodę z obszaru słupka A (fot. 3.2). Uszczelnij dolne połączenie karoserii na słupku A za pomocą firmowego środka uszczelniającego do nadwozia. Po wyschnięciu środka uszczelniającego polakieruj go na kolor nadwozia. Sprawdź, czy dywaniki są całkiem suche.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony