Diagnostyka

ponad rok temu  19.03.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.

Mazda 3 – odgłosy klikania przy ruszaniu


Pytanie:
Mamy problem ze znalezieniem przyczyny pojawiania się odgłosów klikania podczas ruszania lub przy zmianie biegu na bieg wsteczny w samochodzie Mazda 3 (1,4). Wizualnie sprawdziliśmy elementy zespołu napędowego, ale nie udało nam się znaleźć źródła występowania usterki.

Odpowiedź:
Problem dotyczy modeli Mazda 3 wyprodukowanych do stycznia 2005 roku. Hałas powodowany jest występowaniem nadmiernego luzu między piastą przedniego koła a wałkiem napędowym. Aby pozbyć się problemu, należy wymontować wałek napędowy z piasty przedniego koła. Następnie należy wymontować osłonę przed kurzem z wałka napędowego (fot. 1.1). Kolejnym krokiem jest dokładne oczyszczenie wszystkich powierzchni dociskowych. Należy zwrócić uwagę, aby osłona przed kurzem/podkładka była skierowana czarną stroną do wałka napędowego (fot. 1.2). Następnym krokiem jest zamontowanie wałka napędowego na piaście przedniego koła. Po tym należy zamontować nową śrubę mocującą wałka napędowego i dokręcić ręką. Teraz można obrócić wałkiem napędowym i sprawdzić, czy ustawienie osłony przed kurzem/podkładki jest prawidłowe. Jeżeli tak, należy dokręcić śrubę mocującą wałka napędowego. Moment dokręcania: 32-38 Nm + 90°. Powyższe czynności należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Lexus RX300 – zaświecenie się lampki ostrzegawczej systemu ABS/ESP

Pytanie:
Nie możemy zdiagnozować usterki elektrycznej w aucie Lexus RX300 3,0 z 2005 roku. Zaświeciła się lampka ostrzegawcza systemu ABS/ESP oraz pojawiły się niektóre kody usterek. Wykonaliśmy czynności dla tych kodów usterek, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu.

Odpowiedź:
Usterka ta jest znana dla tego modelu i jest związana z przedostawaniem się wody do złącza wielostykowego wiązki przewodów systemu ABS za pośrednictwem wiązki przewodów ogrzewanej przedniej szyby. Aby ją usunąć, należy dokładnie oczyścić miejsce dookoła wiązki przewodów ogrzewanej przedniej szyby – poniżej przedniej szyby (fot. 2). Następnie należy nałożyć odpowiedni środek uszczelniający na wiązkę przewodów ogrzewanej przedniej szyby (fot. 2). Kolejnym krokiem jest sprawdzenie stanu złącza wielostykowego wiązki przewodów systemu ABS. W razie potrzeby konieczna będzie naprawa bądź wymiana elementów na nowe. Po wykonaniu powyższych czynności należy usunąć kody usterek i wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Opel Meriva – świeci się lampka ostrzegawcza silnika, brak mocy

Pytanie:
Mamy problem ze zdiagnozowaniem usterki w aucie Opel Meriva-B 1,7 CDTi z 2011 roku, w którym zaświeciła się lampka ostrzegawcza, wystąpił brak mocy i pojawił się kod usterki P003A (układ regulacji ciśnienia turbosprężarki). Wymieniliśmy element wykonawczy ciśnienia turbodoładowania, lecz problem nie zniknął.

Odpowiedź:
Usterka dotyczy modeli Meriva-B z silnikami o kodach A17DT, A17DTC, A17DTS. Jest ona związana z wystąpieniem niedrożności kanałów pompy podciśnienia układu serwa hamulca spowodowanej zanieczyszczeniem. Należy sprawdzić działanie pompy podciśnienia serwa hamulca. Następnie konieczne będzie wymontowanie tego elementu. Należy usunąć nadmiar środka uszczelniającego z zaznaczonego miejsca (fot. 3.1). Kolejnym krokiem jest dokładne oczyszczenie i ponowne zamontowanie pompy podciśnienia serwa hamulca z nową uszczelką. Należy nałożyć niewielką ilość uszczelniacza na uszczelkę we wskazanym miejscu (fot. 3.2). Po wykonaniu powyższych czynności należy ponownie sprawdzić działanie pompy podciśnienia serwa hamulca. Na koniec powinno się usunąć kod usterki i wykonać jazdę próbną w celu sprawdzenia, czy usterka została naprawiona.

Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę: www.autodata-group.com.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony