Diagnostyka

ponad rok temu  21.07.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Trzy problemy rozwiązane. Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.


Dacia Logan – zaświecenie się lampki kontrolnej alternatora

Pytanie:
Przyjęliśmy auto klienta marki Dacia Logan MCV 1,5 dCi z 2008 roku z problemem nadmiernego hałasu z obszaru paska klinowego i świecącą się lampką ostrzegawczą alternatora. Wymieniono pasek klinowy, ale naprawiło to usterkę tylko na pewien czas.
Odpowiedź:

Znany problem, który pasuje do opisywanych symptomów. Dotyczy modeli z kodami silnika K4M, K7J, K7M i K9K. Koło pasowe alternatora przedwcześnie zużyło się i prawdopodobnie zepsuło, co powoduje ześlizgiwanie się paska klinowego i w rezultacie zapalenie się lampki ostrzegawczej alternatora. Należy sprawdzić alternator i jego koło pasowe pod kątem uszkodzeń (fot. 1 a). W razie potrzeby wymieńcie uszkodzone elementy. Powinno to zaradzić usterce.

Mini Cooper – hałas przy uruchamianiu zimnego silnika
Pytanie:
Jest problem z Mini Cooperem 1,6 z 2010 roku – podczas rozruchu zimnego silnego słychać nietypowy hałas. Zdaje się on dochodzić z obszaru pompy oleju silnika i trwa przez krótki czas po rozruchu zimnego silnika. Ten czas jest za krótki, aby można było zdiagnozować problem. Z samochodem nie ma żadnych problemów podczas jazdy, brak zapisanych kodów usterek.
Odpowiedź:
Opisany symptom dotyczył wielu modeli Mini z lat 2006-2011 w tym modeli Hatch, kabriolet, Coupe, Clubman i Countryman. Przyczyną hałasu jest krótka utrata ciśnienia oleju silnikowego spowodowana odłączeniem o-ringa w zaworze zwrotnym obudowy filtra oleju. Wymontujcie filtr oleju i sprawdźcie wnętrze obudowy filtra oleju (fot. 2). Jeżeli o-ring odłączył się, trzeba wymienić obudowę filtra oleju na nową wersję z działu części Mini. Następnie należy uruchomić zimny silnik i sprawdzić, czy hałas ustał.

Toyota Auris – zapalona lampka ostrzegawcza silnika i zapach oleju napędowego
Pytanie:
Jest problem z pojazdem marki Toyota Auris z silnikiem wysokoprężnym 2,0 z 2010 roku. Podczas jazdy we wnętrzu samochodu czuć zapach oleju napędowego i świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Kod usterki dla nieszczelności w układzie paliwowym jest zapisany w pamięci. Sprawdzono przewody paliwa w przedziale silnikowym i czuć zapach oleju napędowego, ale nie można znaleźć nieszczelności.
Odpowiedź:
Spotkano się z tym wcześniej. Usterka dotyczy modeli Corolla, Auris i Avensis z silnikiem wysokoprężnym 2,0 i 2,2. Przyczyną jest nieszczelność pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Należy sprawdzić datę produkcji na pompie paliwa wysokiego ciśnienia (fot. 3). W przypadku daty produkcji przed 02/2010 (01M 02700), należy wymienić pompę paliwa wysokiego ciśnienia na nową wersję i usunąć zapisane kody usterek. Następnie wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy we wnętrzu samochodu nie czuć już zapachu oleju napędowego.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony