Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.
1. Volkswagen UP! – zacięty przełącznik ogrzewania siedzenia
Pytanie: W warsztacie mamy Volkswagena UP!, w którym przełącznik ogrzewania siedzenia zacina się we wciśniętym położeniu. Niedawno wymieniliśmy przełącznik z tego samego powodu, ale usterka pojawiła się ponownie. Czy wiecie, co może być przyczyną częstego występowania takiej usterki?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już z tego typu usterką w modelach UP! → 2012 (VIN → 012785), a jest ona spowodowana niewystarczającym odstępem pomiędzy przełącznikiem ogrzewania siedzenia a otaczającą go tapicerką. Wymontuj jednostkę przełącznika wielofunkcyjnego z konsoli środkowej. Wiązka przewodów przełącznika ogrzewania siedzenia musi być prawidłowo ułożona. Sprawdź, czy przełącznik ogrzewania siedzenia działa poprawnie. Jeżeli nie zacina się we wciśniętym położeniu, przyklej taśmę filcową (dostępną w dziale części Volkswagen) do jednostki przełącznika w konsoli środkowej we wskazanym miejscu (fot. 1.1). Zamontuj jednostkę przełącznika wielofunkcyjnego w konsoli środkowej. Jeżeli przełącznik ogrzewania siedzenia zacina się we wciśniętym położeniu, należy zamontować nowy.
2. Peugeot 308 – odgłos gwizdu we wnętrzu pojazdu przy obracaniu kierownicy
Pytanie: Mamy problem z odgłosem gwizdu przy obracaniu kierownicy do oporu w jedno i w drugie skrajne położenie podczas manewrowania lub parkowania we wnętrzu Peugeot 308 z 2008 roku. Sprawdziliśmy elementy układu kierowania, ale nie znaleźliśmy przyczyny hałasu. Czy ta usterka jest Wam znana?
Odpowiedź: Usterka ta była zgłaszana kilkakrotnie i jest spowodowana uderzaniem przewodu układu wspomagania kierowania o podwozie pojazdu. Przestaw przewód układu wspomagania kierowania tak, aby uzyskać odpowiedni odstęp pomiędzy sąsiadującymi elementami (fot. 2.1). Po wykonaniu tych czynności powinno się obrócić kierownicę do oporu w jedno i w drugie skrajne położenie, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
3. Nissan Micra – mokre dywaniki po ulewnym deszczu
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem przecieku wody w Nissanie Micra z 2011 roku. Dywaniki w przestrzeni na nogi z przodu są mokre po ulewnym deszczu. Kilka razy sprawdziliśmy szczelność, ale nie widzimy, w jaki sposób woda dostaje się do środka pojazdu. Czy macie dla nas jakąś radę?
Odpowiedź: Tak, taka usterka jest nam znana, a jej przyczyną jest przeciek wody przez miejsca połączenia w karoserii ściany osłonowej spowodowany niewystarczającą ilością uszczelniacza. Wymontuj boczną tapicerkę z przestrzeni na nogi z prawej i lewej strony. Sprawdź miejsce połączenia karoserii w przestrzeni na nogi z lewej strony. Nałóż środek uszczelniający w odpowiednich miejscach (fot. 3.1). Sprawdź miejsce połączenia karoserii w przestrzeni na nogi z prawej strony. Nałóż środek uszczelniający na miejsce połączenia karoserii (fot. 3.2). W razie potrzeby osusz dywaniki.
Komentarze (0)