Części i regeneracja

ponad rok temu  13.02.2017, ~ Administrator   

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.


1. BMW X1 – odgłos gwizdu z obszaru lusterka zewnętrznego przy prędkości 60-80 km/h
Pytanie: W naszym warsztacie wykonywaliśmy przegląd pojazdu marki BMW X1 z 2011 roku, którego właściciel skarży się na odgłos gwizdu dochodzący z obszaru lusterka zewnętrznego pojawiający się przy stałej prędkości jazdy 60-80 km/h. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie mamy kłopot z określeniem przyczyny usterki. Czy inni właściciele X1 zgłaszali ten problem?
Odpowiedź: Tak, problem ten był już zgłaszany kilkakrotnie przez innych właścicieli modeli BMW wyprodukowanych przed 23 listopada 2013 r., a jest on spowodowany zbyt dużą szczeliną pomiędzy obudową a górną osłoną lusterka zewnętrznego. Należy wymontować górną osłonę lusterka zewnętrznego. W dziale części BMW dostępna jest taśma filcowa, którą należy przyciąć tak, aby jej szerokość wynosiła 9 mm. Przykleić taśmę filcową do bocznego światła kierunkowskazu (rys. 1.1). Zamontować górną osłonę lusterka zewnętrznego. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

2. MINI Clubman – odgłos klikania z zawieszenia tylnych kół podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Mamy problem z MINI Clubman z 2008 roku. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni słychać odgłos klikania z zawieszenia tylnych kół. Sprawdziliśmy wszystkie elementy zawieszenia, działają bez zarzutu. Czy wiecie, co może być przyczyną takiego odgłosu?
Odpowiedź: Tak, problem ten był już zgłaszany kilkakrotnie przez innych właścicieli modeli Clubman wyprodukowanych pomiędzy 1.01.-16.11.2008 r. Jest on spowodowany tym, że górna poduszka amortyzatora z tyłu jest nieprawidłowo umieszczona z powodu wystających odprysków spawalniczych na podłodze pojazdu. Należy zdemontować tylne amortyzatory. Dokonać inspekcji obszaru, w którym wskazano odpryski spawalnicze (rys. 2.1). Za pomocą odpowiedniego narzędzia usunąć odpryski spawalnicze i polakierować miejsce usterki zgodnie z kolorem nadwozia. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

3. Citroën DS5 – odgłosy stuków z przodu pojazdu, z prawej strony podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub na zakręcie
Pytanie: Nie możemy znaleźć przyczyny odgłosów stuku dochodzących z przodu pojazdu, z prawej strony podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub na zakręcie w Citroënie DS5 1,6 z 2013 roku. Słyszeliśmy te odgłosy podczas jazdy próbnej, sprawdziliśmy elementy układu kierowania i zawieszenia – wydają się działać prawidłowo. Czy wiecie, co może być przyczyną ich występowania?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o odgłosach stuku występujących w samochodach marki Citroën DS5 z silnikiem 1,6 THP; są one spowodowane nadmiernym tarciem w prawej górnej poduszce silnika. W dziale części Citroën dostępny jest smar zgodny z danymi producenta, który należy nałożyć na powierzchnię styku prawej górnej poduszki silnika we wskazanych miejscach (rys. 3.1). Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony