Diagnostyka

ponad rok temu  11.01.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych. Trzy problemy rozwiązane

Autodata – zaufany, światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.

Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę www.autodata-group.com.

Ford Focus – skraplanie się kondensatu w reflektorach
Pytanie: Mamy problem w Fordzie Focusie z 2011 roku. W reflektorach skrapla się nadmierna ilość kondensatu. Sprawdziliśmy wzrokowo reflektory pod kątem uszkodzeń i drożność węży wentylacyjnych. Czy słyszeliście o tym problemie?
Odpowiedź: Ten problem dotyczy modeli Focus 12/10-08/13 i jest spowodowany za małymi otworami wentylacyjnymi w reflektorach. Powinno się powiększyć otwory wentylacyjne i zamontować nową wersję węży wentylacyjnych. Wymontuj reflektor. Powiększ otwory wentylacyjne w reflektorze za pomocą wiertła 5 mm. Uważaj, żeby nie uszkodzić klosza reflektora (fot. 1.1). Sprawdź, czy w otworach wentylacyjnych nie pozostały plastikowe odłamki i zamontuj nową wersję węży wentylacyjnych. Powtórz czynności po drugiej stronie samochodu.


Range Rover Evoque – odgłosy klikania z zawieszenia przednich kół podczas manewrowania przy niskiej prędkości jazdy
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem źródła odgłosów klikania dochodzących z przodu Range Rovera Evoque z 2011 roku. Odgłosy występują głównie przy manewrowaniu przy niskich prędkościach. Sprawdziliśmy wszystkie elementy układu kierowania i zawieszenia, ale nie zauważyliśmy nadmiernego zużycia. Czy spotkaliście się z tym problemem?
Odpowiedź: Opisany problem wynika ze styku pomiędzy sworzniem kulistym na przednim dolnym wahaczu poprzecznym i śrubą zaciskową sworznia kulistego. Oznacz sworzeń kulisty białą farbą (fot. 2.1). Wykręć i zutylizuj dolną śrubę przedniego zacisku hamulcowego oraz śrubę zaciskową sworznia kulistego i nakrętkę. Wymontuj sworzeń kulisty z piasty przedniego koła, obróć o 90° i zamontuj ponownie (fot. 2.2). Wkręć nową śrubę zaciskową sworznia kulistego i nakrętkę. Śruba zaciskowa i nakrętka muszą być dokręcone prawidłowym momentem dokręcania. Wkręć nową dolną śrubę zacisku hamulcowego. Powtórz czynności po drugiej stronie samochodu. Przetestuj podczas jazdy, czy usterka została naprawiona.

Mercedes A180 – zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności silnika
Pytanie: Mamy problem z diagnozą usterki elektrycznej w Mercedesie A180 1,6 z 2012 roku. Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się, a w pamięci zapisane są różne kody usterek. Sprawdziliśmy elementy kila razy i działają poprawnie. Czy ktoś już kiedyś zgłosił ten problem?
Odpowiedź: Tak, ten problem dotyczy modeli Mercedes-Benz z kodami silnika 270.910/270.920 i jest spowodowany ocieraniem wiązki przewodów silnika o klamrę mocującą obok obudowy filtra powietrza (fot. 3.1). Sprawdź wiązkę przewodów silnika pod kątem uszkodzeń i w razie potrzeby napraw lub wymień. Zabezpiecz wiązkę przewodów silnika za pomocą nowej wersji klamry mocującej (fot. 3.2). Po naprawie skasuj wszystkie kody usterek.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony