Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.
Mercedes klasy E – nietypowy hałas dochodzący z paska klinowego
Pytanie:
Klient posiadający samochód marki Mercedes-Benz E350 z 2009 roku skarży się na hałas dochodzący z okolicy paska klinowego. Założony pasek wykazywał już objawy zużycia, więc wymieniliśmy go na nowy. Hałas jednak nie ustał. Nie jesteśmy pewni, który z elementów napędzanych przez pasek klinowy może być uszkodzony.
Odpowiedź:
Tak, problem ten występuje w silnikach benzynowych V6 i V8 o kodzie 272 lub 273, które montowane są w kilku modelach aut. Hałas spowodowany jest prawdopodobnie usterką koła pasowego sprężarki układu klimatyzacji. Konieczne będzie zdjęcie paska klinowego. Następnie należy założyć krótszy pasek, dostępny
w dziale części Mercedes-Benz, omijając sprężarkę układu klimatyzacji (fot. 1), i uruchomić silnik. Jeśli odgłos ustał, oznacza to, że konieczne jest zamontowanie nowego koła pasowego sprężarki układu klimatyzacji. Po wykonaniu powyższych czynności należy założyć pasek klinowy o prawidłowej długości.
Opel Astra – wibracje z przodu pojazdu pojawiające się podczas jazdy (naprawa dedykowana dla aut z kierownicą po lewej stronie)
Pytanie:
Mamy problem ze zlokalizowaniem źródła drgań występujących na kierownicy, na przednich siedzeniach oraz na pedałach w aucie marki Opel Astra-H z silnikiem benzynowym 1,6 z 2007 roku. W okolicy 2800 obr./min pojawia się także głuchy odgłos. Sprawdziliśmy wizualnie elementy zespołu napędowego, koła i opony zostały niedawno wyważone.
Odpowiedź:
Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z tego typu usterką, dotyczy ona modeli Astra-H z silnikami o kodach Z16XEP, Z16XER. Wibracje powstają z powodu braku ciężarka wyrównawczego prawego wałka napędowego. Aby rozwiązać ten problem, konieczne będzie zamontowanie ciężarka wyrównawczego na prawym wałku napędowym w odległości 292±2 mm od mieszka zewnętrznego przegubu wałka napędowego (fot. 2.1). Następnie należy dokręcić śruby ciężarka wyrównawczego – prawidłowy moment dokręcania to 10 Nm. Po wykonaniu powyższych czynności powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Mazda CX-5 – odgłosy stukania z okolicy ściany osłonowej podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie:
Zgłosił się do nas właściciel pojazdu marki Mazda CX-5 2,2D z 2012 roku, który skarży się na występowanie odgłosów stukania z okolicy ściany osłonowej podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Słyszeliśmy te odgłosy podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować usterki.
Odpowiedź:
Tak, usterka ta występuje w pojazdach o numerach VIN do JMZKE 111856 i jest spowodowana poluzowaniem śrub mocujących owiewki przedniej szyby. Aby ją naprawić, należy dokręcić śruby mocujące owiewki przedniej szyby (fot. 3.1 i 3.2). Moment dokręcania: 22-
-30 Nm. Po dokręceniu należy wykonać jazdę próbną.
Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę: www.autodata-group.com
Komentarze (1)