Diagnostyka

ponad rok temu  24.05.2016, ~ Administrator   

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych - Trzy problemy rozwiązane

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.


Mercedes klasy E – nietypowy hałas dochodzący z paska klinowego

Pytanie:
Klient posiadający samochód marki Mercedes-Benz E350 z 2009 roku skarży się na hałas dochodzący z okolicy paska klinowego. Założony pasek wykazywał już objawy zużycia, więc wymieniliśmy go na nowy. Hałas jednak nie ustał. Nie jesteśmy pewni, który z elementów napędzanych przez pasek klinowy może być uszkodzony.
Odpowiedź:
Tak, problem ten występuje w silnikach benzynowych V6 i V8 o kodzie 272 lub 273, które montowane są w kilku modelach aut. Hałas spowodowany jest prawdopodobnie usterką koła pasowego sprężarki układu klimatyzacji. Konieczne będzie zdjęcie paska klinowego. Następnie należy założyć krótszy pasek, dostępny
w dziale części Mercedes-Benz, omijając sprężarkę układu klimatyzacji (fot. 1), i uruchomić silnik. Jeśli odgłos ustał, oznacza to, że konieczne jest zamontowanie nowego koła pasowego sprężarki układu klimatyzacji. Po wykonaniu powyższych czynności należy założyć pasek klinowy o prawidłowej długości.

Opel Astra – wibracje z przodu pojazdu pojawiające się podczas jazdy (naprawa dedykowana dla aut z kierownicą po lewej stronie)
Pytanie:
Mamy problem ze zlokalizowaniem źródła drgań występujących na kierownicy, na przednich siedzeniach oraz na pedałach w aucie marki Opel Astra-H z silnikiem benzynowym 1,6 z 2007 roku. W okolicy 2800 obr./min pojawia się także głuchy odgłos. Sprawdziliśmy wizualnie elementy zespołu napędowego, koła i opony zostały niedawno wyważone.  
Odpowiedź:
Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z tego typu usterką, dotyczy ona modeli Astra-H z silnikami o kodach Z16XEP, Z16XER. Wibracje powstają z powodu braku ciężarka wyrównawczego prawego wałka napędowego. Aby rozwiązać ten problem, konieczne będzie zamontowanie ciężarka wyrównawczego na prawym wałku napędowym w odległości 292±2 mm od mieszka zewnętrznego przegubu wałka napędowego (fot. 2.1). Następnie należy dokręcić śruby ciężarka wyrównawczego – prawidłowy moment dokręcania to 10 Nm. Po wykonaniu powyższych czynności powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Mazda CX-5 – odgłosy stukania z okolicy ściany osłonowej podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie:
Zgłosił się do nas właściciel pojazdu marki Mazda CX-5 2,2D z 2012 roku, który skarży się na występowanie odgłosów stukania z okolicy ściany osłonowej podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Słyszeliśmy te odgłosy podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować usterki.

Odpowiedź:
Tak, usterka ta występuje w pojazdach o numerach VIN do JMZKE 111856 i jest spowodowana poluzowaniem śrub mocujących owiewki przedniej szyby. Aby ją naprawić, należy dokręcić śruby mocujące owiewki przedniej szyby (fot. 3.1 i 3.2). Moment dokręcania: 22-
-30 Nm. Po dokręceniu należy wykonać jazdę próbną.

Aby dowiedzieć się więcej na temat nowego, innowacyjnego oprogramowania Autodata, odwiedź stronę: www.autodata-group.com

B1 - prenumerata NW podstrony

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ marek12321 1 ponad rok temu Dzień dobry, W sprawie pytania o Astrę H. Mam ten sam problem w silniku A16XER (następca Z16XER) w Astrze J. Układ dolotowy i wydechowy szczelny. Buczenie i drgania przy 2800obr pojawiają się niezależnie od biegu. Najmocniej wibracje i dźwięk się pojawiają gdy hamuje się silnikiem i obroty przechodzą przez 2800obr. Dźwięk również pojawia się gdy się jedzie ze stałą prędkością 2800 obrotów (około 100km/h). Z tego co przejrzałem po innych forach to problem pojawia się w wielu samochodach (Astrach H i J gdzie montowane były silniki Z16XER i A16XER). Czy ciężarek wyrównawczy był montowany fabrycznie ? Nie będzie on chyba rozwiązaniem tego problemu ponieważ prawy wałek napędowy kręci się z prędkością jaką jedzie samochód a wibracje pojawiają się na każdym biegu w okolicach 2800obr czyli są jakby niezależne od prędkości pojazdu. Spotkali się Państwo z takim problemem ?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony