Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania trzech powszechnych problemów występujących w nowoczesnych samochodach.
1. Opel Astra – odgłos grzechotu z przodu pojazdu podczas jazdy z prędkością powyżej 80 km/h
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Opla Astra-J z 2009 roku, który skarży się na występowanie odgłosów stukania z przodu pojazdu podczas jazdy z prędkością powyżej 80 km/h. Podczas jazdy próbnej z klientem potwierdziliśmy źródło odgłosów i brzmią one, jakby dochodziły z obszaru przedniego koła z lewej strony. Sprawdziliśmy elementy w tym obszarze, ale nie udało nam się znaleźć usterki. Czy słyszeliście o występowaniu takich odgłosów stukania?
Odpowiedź: Tak, taka usterka w modelach Astra-J jest nam znana, a jej powodem jest uderzanie okładziny przedniego nadkola o przednie nadkole przy prędkości powyżej 80 km/h. Odsuń okładzinę, oczyść obszar, w którym okładzina przedniego nadkola dotyka przedniego nadkola. W dziale części marki Opel dostępna jest piankowa podkładka, którą należy zamontować w środku nadkola (fot. 1.1). Czynności te powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
2. Peugeot 207 – odgłosy stuku podczas ruszania
Pytanie: Mamy problem z ustaleniem przyczyny stuków dochodzących z przodu pojazdu podczas ruszania lub zmiany kierunku jazdy na cofanie w pojeździe marki Peugeot 207 z 2009 roku. Odgłosy są słyszalne i ustaliliśmy, że dochodzą z lewego przedniego rogu pojazdu. Sprawdziliśmy elementy układu kierowania, zawieszenia i wałka napędowego, ale nie udało nam się znaleźć źródła usterki. Czy wiecie, co może być przyczyną tych odgłosów?
Odpowiedź: Problem ten był już zgłaszany przez innych właścicieli pojazdu Peugeot 207, a jego przyczyną jest nadmierny luz pomiędzy łożyskiem przedniego koła i zwrotnicą osi. Należy wymontować łożysko przedniego koła ze zwrotnicy osi. Na wskazane miejsce nałóż cienką warstwę smaru dostępnego w dziale części Peugeot (fot. 2.1). Czujnik obrotów koła systemu ABS nie może być pokryty smarem. Zamontuj nową wersję łożyska przedniego koła. Czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
3. Volkswagen Polo – odgłosy stuku przy zamykaniu drzwi
Pytanie: W posiadanym przez klienta trzydrzwiowym Volkswagenie Polo z 2011 roku słychać stukot przy zamykaniu drzwi kierowcy. Usunęliśmy tapicerkę drzwi i sprawdziliśmy elementy, które mogłoby się poluzować, ale wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Problem z opisanymi odgłosami stuku w trzydrzwiowych modelach Polo z elektronicznymi podnośnikami szyb z lat 2009-2012 (numer VIN do 186061) był już zgłaszany. Przyczyną odgłosów jest linka napędowa mechanizmu podnośnika szyby uderzająca o wnętrze drzwi przy ich zamykaniu. Wymontuj tapicerkę drzwi. Użyj wiertła 6,5 mm do zrobienia otworu w drzwiach we wskazanym miejscu (fot. 3.1). Za pomocą łącznika przewodów przymocuj linkę napędową mechanizmu podnośnika szyby do wnętrza drzwi. Łącznik przewodów musi pozostawiać trochę luzu. Zamontuj tapicerkę drzwi. Sprawdź działanie drzwi, aby upewnić się, czy usterka została naprawiona. Czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie.
Komentarze (0)